handdator

Visa fullständig version : Mikroballonger tips & trix



mds
2009-09-12, 23:12
Ja som rubriken tips & trix hur mycket man ska blanda i mm.
För och nackdelar med mikroballonger.

Sigun
2009-09-12, 23:31
Jag har alltid undrat hur man blåser upp de där microballongerna :sarcastic::sarcastic:.. ursäkta Mathias kunde inte låta bli :thumbup:

/Martin

mds
2009-09-12, 23:41
Jag har alltid undrat hur man blåser upp de där microballongerna :sarcastic::sarcastic:.. ursäkta Mathias kunde inte låta bli :thumbup:

/Martin

Ja med:) dom är ju tillverkade av glas var och inhandlade en liten span på biltema i går

jaka
2009-09-13, 19:59
Hej!
Ja det är väldigt enkelt. Ju mer microballonger du blandar i 24 timmarsepoxyn dessto lättare blir spacklet.
Bruna microbalonger är bäst då dessa är av fenolplast och betydligt mer lättslipade än vita mickroballonger av glas.
Bruna finns på Erlandssons brygga i Ulriksdal norr om stockholm.
Bästa epoxyn Finns hos Complast i stockholm (finns också på Roffes och Söders hobby).

Sen kan du också använda polyesterplast (båtplast).

Sigun
2009-09-13, 20:09
Jobbigt att åka 60 mil för att köpa microballonger som är bruna. Måste väl gå att hitta småländska ballonger med någonstans :) om nu inte biltema har dem.

/Martin

Krille
2009-09-13, 21:00
Du märker hur mycket ballonger du ska ha i. Blanda ihop en burk med 24 timmars epoxy och fyll på ballonger i lagom mängd och rör om. Fyll på mer och rör mer.

När du ser att blandningen börjar bli matt för att efter ca 20 sek innefatta en blank yta brukar jag tycka det är lagomt. Blandar man för mycket ballonger så blir det svårt att få det att fästa på det man vill att de ska fastna på för att blandningen inte blir klibbigt längre.