handdator

Visa fullständig version : Kyosho 1:8 elkonv test körning



DrHanke
2009-10-02, 17:18
Vart en liten testkörning av besten, dock verkar det som att vi behöver labba lite med utväxlingen på dreven samt skaffa en bättre diff bak då denna efter 10min körning låter som en stenkross...


http://www.youtube.com/watch?v=sXis5ArWZqs

DanneG
2009-10-02, 17:49
totalt vansinnig

wesse
2009-10-02, 18:30
nu tycker jag ni gått över gränsen inte får man sätta in hur stor motor som helst eller?? verkar ju totalt livsfarligt:secruity:

kramisar till alla som behöver det..yehhh

jocke1963
2009-10-02, 18:32
totalt vansinnig

Tycker det verkar vansinnigt kul...! :thumbup:

DrHanke
2009-10-02, 19:38
Diffen är nedmonterad å ska få 500 olja istället för 350 så får vi se om den "greppar" lite bättre. Fartskillnad mot metanolen är inte väsentlig men vridet å startaxet.

Men visst i med ackarna å iväg, så j"!"##"vla skönt att slippa kladdet :)

Daniel L
2009-10-05, 18:58
vad är det för saker ni har satt i den då??
å var är de köpta ifrån?

Benpa
2009-10-05, 19:35
Diffen är nedmonterad å ska få 500 olja istället för 350 så får vi se om den "greppar" lite bättre. Fartskillnad mot metanolen är inte väsentlig men vridet å startaxet.

Men visst i med ackarna å iväg, så j"!"##"vla skönt att slippa kladdet :)

Äsch! länge leve metanoldoften!
Du skall ju hälla metanolen i tanken, inte på dig själv, så skall du se att det slutar kladda så mycket :)

Sedan är jag lite fundersam över ditt val av siliconolja.
350 och 500 använder man ju mest i dämparna, blir inte det lite tunt till diffarna?
Jag använder 1000 fram, 7000 i mitten och 3000 bak på min Kyosho buggy.
Skall ju helst vara lite segt och gött där inne.

Men eftersom du kör elmotor så kanske man får använda tunnare, jag har ingen aning om det, men det är ju som vanligt, man får helt enkelt testa sig fram till den mest optimala lösningen.

Mittdiffens olja skall jag byta till 5000 strax så blir det nog perfekt.

Men en sak är säker, det verkar vara en rapp liten rackare du fått fram där.

DrHanke
2009-10-05, 19:59
hmm benpa är nog jag som blandat ihop nuffrorna... det ska vara segt iaf :)

Benpa
2009-10-06, 19:26
hmm benpa är nog jag som blandat ihop nuffrorna... det ska vara segt iaf :)

Hehe ok, jag plockade isär mina diffar helt när jag köpte bilen "den har gått i SM" och såg att de har andra trix för sig, någon form av fett har de där i stället för olja, och ganska lite också, Jag känner en stark dragande kraft inombords som säger att jag måste utforska detta mer :stupido2:.
Skall bli kul att följa detta konverteringsbygge, hoppas du släpper fler filmer när bilen är klar.:thumbup:

DrHanke
2009-10-06, 19:37
Danile L, det är Novaks färdiga kit för Kyosho. Vart enklast så då alla saker man behöver ingår, köpt på ÖMH.

Benpa, i våra FG så kör vi med vanligt fett för drev till båtar, det är lagom segt och blir lagom varmt efter lite körning men ändå så lite flytande att det inte rinner ur. Kanske prova lite av den medicinen i vårt projekt...?

matbos
2009-10-09, 10:54
Haha cool liten sak det där. Bara Beep Beep som saknades. :sarcastic:

KenPro
2009-10-09, 11:24
Se till att schimsa diffen bak lagom så går den ej sönder. Mellan krondrev o pinion ska det vara ett litet glapp så det inte går tungt men ej så stort att det börjar äta drev. Lägg även en lite fett mellan växelhus o chassie så det ej letar sig in damm där. Angående olja eller fett så så är fettet tunnare än oljor. 777 fungerar bra med 7-7-3, 5-5-2 5-7-1 10-10-5 beroende på underlag o hur du vill att den ska uppföra sig. Med en vridstark elsetup så skulle jag gå upp i olja runtom, då diffar den inte hur lika lätt i svängar o vid gaspådrag. Skulle också dreva upp den lite då den verkar ha bra ork men inte överväldigande toppfart.

#11
2009-10-09, 19:15
This is the way to go ;)
Har gjort samma sak med prylar från Hobby City, ska se om jag kan hitta data på vad som stoppades i. Kan nämna att den går utav H-vete och jag är nästan rädd när strömmen kopplas på. Accen är lipo (4S 3500) och motorn har ett kw på 4000.

Slipper kladdet, mer användbar effekt och den är tyst vilket öppnar upp för körning på ställen som hade varit otänkbart med en metanolare.

OBS. har inte behövt modda "sönder" något utan allt går att återställa.

Cringer
2009-10-09, 19:32
=D
Det kan ALDRIG bli för mycket el-motor!
Vad vore världen utan el-konverteringa. Jag gillar i alla fall detta tok-skarpt.

Ös på ba!

DrHanke
2009-10-09, 20:13
#11 hc kitet är klart intressant, det har tyvärr en tendens att alltid vara slut på hc därav vart det ett Novak, dock är deras nya hardcase ackar klart intressanta :)

Kollar också om inte hyperion eller scorpion ska ge sig in på tyngre kit, de har ju för 1/10 så hoppas på 1/8 snart...