handdator

Visa fullständig version : Hemliga roderhorn



wesse
2009-10-09, 20:45
Ligger i feber o förkylning av guds nåde:banghead:

Fick ändå för mig att börja lite med nya Japaleno addiction..

Småpillade lite och insåg snart att roderhornen inte räckte till för dom enorma utslag tillverkaren ville ha på denna lilla goa elkärra..

Pust samma visa varenda gång kan dom inte skicka med en jättearm till varje servo muttrade jag..

Släpade mig ut till bilen för att åka leta efter servolösningar denna förkylda fredag..pust

Efter en stund tanke så åkte jag till en elektronikfirma här i byn..
på dörren till firman stod det hemligt ,ta ej kort o.s.v

ringde på dörren och det öppnades av en som såg lite skumt på mig...
efter att har förklarat mitt ärende så gick han in o checkade av lite med sin chef och tills slut släppte dom in mig och i deras spillåda hittade jag perfekta backelitremsor som fick fylla en servoarmstjänst hemma hos wesse..helt gratis..yehhh

Sitter här nu o känner mig som en FBI kille med dessa mysko och hemliga roderhorn:lollypop:

flygar henry
2009-10-09, 20:57
Stiliga servoarmar !
:thumbup:

Enda nackdelen med glasfiber är att det kliar fint om fingrarna efter att man filat/slipat till formen

DrHanke
2009-10-09, 21:10
gröna var det också... wesse akta nu så du inte får "gröna" fingrar... :)

Felix
2009-10-09, 22:52
Inte har du bara egentillverkade servoarmar, skådar inte mitt norra öga att servona är av märket "Wesse Tronic"? :1wav:

Är det med extra japalenopower?

Mr J
2009-10-09, 23:44
gröna var det också... wesse akta nu så du inte får "gröna" fingrar... :)

Matchar ju skorna... :sarcastic:

jocke1963
2009-10-10, 17:48
Snygga !! Hur har du sågat ut dom ? De ser så fina ut så man kan tro att du cnc-fräst ut dom ur materialet...?

matbos
2009-10-10, 17:53
Stiligt Wesse. Heter servot Wesse tronik ? ja tror jag dör :sarcastic:

Tofta
2009-10-10, 18:37
Bra servoval har dom i en HK-450 funkar mycket för pengarna runt 60 spänn....
HobbyKing HobbyKing Yeeeeee.

MVH Tofta....

wesse
2009-10-10, 18:38
Snygga !! Hur har du sågat ut dom ? De ser så fina ut så man kan tro att du cnc-fräst ut dom ur materialet...?


fil och sandpapper kanske en lite japansåg:lollypop:

mulder
2009-10-10, 18:42
Stiligt Wesse, helt klart proffsigt. /Mulder

Tofta
2009-10-10, 18:45
Har du fått Baconfeber eller?

DennanHMFK
2009-10-10, 19:17
oho.. har ju massor med sånt på jobbet :D
får ta med mig hem på måndag!

good ajdeah Wesse! :)

wesse
2009-10-10, 19:27
Har du fått Baconfeber eller?


nja baconfeber vet ja inte om det kan va men o andra sidan har jag aldrig fått någon vettig diagnos av mina läkare genom åren så visst skulle det kuna va någon typ av baconhistoria bakom detta:sarcastic:

wesse
2009-10-10, 19:29
Stiligt Wesse. Heter servot Wesse tronik ? ja tror jag dör :sarcastic:


jo det är en ny wesse serie som ska släppas till nästa sommar men först ska jag provköra dom under vintern:lollypop:

wesse
2009-10-11, 13:29
har i dag provkört servona o dom darrar värre än en jordbävning samt att dom går vrida lite hur som helst under darrningsperioden när dom är inkopplade..

Går dock få dom och stå stilla om man rör spaken på radion mycket försiktigt...
3 st va lika darriga och ett vaknade aldrig så dom har nu fått lämna mitt hobbyrum då dom gjorde mig mycket nervös under sin korta tid här..

Men dom va jäkligt billiga så jag är nöjd ändå:sarcastic: