handdator

Visa fullständig version : Lipo 3c räcker det??



wesse
2010-01-19, 16:03
hej hopp jag undrar om dessa batterier på 2500 2cell på 3c räcker att driva min 50cc kärra som har 5st 20 kg servon och ett litet gasservo..

Enligt autopartner va dessa batterier fullt tillräckligt men dom ser så små ut att jag känner mig lite osäker och ville ha experternas råd angående detta..

Kör dubbla batterier som går igenom en emotec grunka med magnetbrytare och kablarna in i den är samma area som på batterierna...

Tacksam för råd..

// Wesse

matbos
2010-01-19, 16:12
Du får väl fråga Torgny vad han tror det är väl ändå han som flyger den.:sarcastic::thumbup:

Sigun
2010-01-19, 16:15
Vad är de för snålackar du köpt.. :) kunde väl satsat på vanliga 20-30c ackar just to be on the safe side.

wesse
2010-01-19, 16:32
Vad är de för snålackar du köpt.. :) kunde väl satsat på vanliga 20-30c ackar just to be on the safe side.


jag såg inte det va 3c på dom när jag beställde Martin och jag fick givetvis byta accarna men han påstod på AutoPartner att det va helt okey då han kört en dubbeldäckare 100cc modell med mångt fler servon i och det funkade bra...

Får känslan ibland att det gått lite troll i batterisidan precis som på servosidan


Men jag får se om det är någon som egentligen begriper detta med ampär o grejer som svarar så jag kan få detta utrett för mig....

wesse
2010-01-19, 16:33
Du får väl fråga Torgny vad han tror det är väl ändå han som flyger den.:sarcastic::thumbup:


Har redan frågat honom och vi tror det funkar men innan jag laddar dom vill jag vara på säkra sidan om jag ska byta dom.....

Snickarjävel´n
2010-01-19, 17:04
Tja ....till er jävla snålflygning räcker dom mer än väl......:sarcastic:



Låna bara inte ut kärran till en skåning för då blir accarna överbelastade direkt :boxing:

wesse
2010-01-19, 18:32
Tja
Låna bara inte ut kärran till en skåning för då blir accarna överbelastade direkt :boxing:

Hej Jonny!! Kan du ge mig en uträkning/förklarning varför dessa accar överbelastade?

Har ju sett dig flyga och inte tror jag din flygning skulle kunna överbelasta något batteri men du kanske har lärt dig något nytt:boxing:

Sigun
2010-01-19, 18:40
De ackarna är väl gjorda för att sitta i sändare det är väl därför de bara tål 3C belastning. Men 7,5 ampere kanske räcker , du får väl helt enkelt testa dem :)

/Martin

wesse
2010-01-19, 18:41
efter alla vetenskapliga svar från elitflygarna så har jag nu sänt tillbaka accarna och beställt större..nu tog jag 50-80 C :thumbup:

Snickarjävel´n
2010-01-19, 20:59
50-80 C :thumbup:


Har du köpt hatt eller de va inte måtten på den du angav? :icon_butt:

wesse
2010-01-19, 21:09
Har du köpt hatt eller de va inte måtten på den du angav? :icon_butt:

Ibland undrar jag verkligen om ni skåningar har alla hästarna i stallet :thumbup: