handdator

Visa fullständig version : Futaba?



Tom
2011-03-03, 10:54
Är det något nytt på G för Futaba? Jag har sett många 10'or och 12'or på Köp&Sälj senaste tiden - jag är sugen på en men undrar - varför säljer folk dem just nu?!?

Wulfman
2011-03-03, 11:02
Vad jag förstått är de nya renodlade 2,4 :orna är digitala rakt igenom och har därför bättre prestanda i svarstider etc. futaba har även lanserat ett paket där man får pengar för sin gamla 2,4:a. Sen kan det ju vara av konkurrensskäl till Fr-sky etc.

(de gamla är ju analog till digital)


http://2.4gigahertz.com/systems/futk9255.html

bem
2011-03-03, 12:04
Hej,

Ingen del är snabbare/starkare än sin svagaste länk.
För att dra full nytta av en Futaba ang snabba svarstider och största möjliga precision osv får man använda futaba "HS" (High Speed") mottagare alternativt S Bus mottagare, digitala servon osv.

Funderar du på att köpa en Futaba radio?
Gissningsvis är den mest prisvärda Futaban idag deras 8FG med senaste mjukvara 3.0. Många kanaler och finesser. Futaba 10C/10CG kan inte uppdateras med ny mjukvara av användaren själv. Futaba/Robbe kom nyss med en ny enklare 6 kanalare och det ryktas att det är en ny 18 kanalare på gång (ovisst när den kommer i så fall).

Futabas "trade-up" program tror jag bara gäller i USA och Canada.

/Bo





Futaba Trade-Up Program Official Rules
This offer is good only when you purchase a new Futaba FASST radio system from December 20, 2010 through April 30, 2011 from an authorized Futaba dealer. Used, auction, auction website and scratch & dent purchases do not qualify.
To qualify for a merchandise certificate, surface radio system trade-ins must have been replaced by a FASST surface system. Air system trade-ins must have been replaced by a FASST air system. The following manufacturers will be accepted: Airtronics®, Spektrum®, JR®, Hitec®, KO Propo and MultiPlex®. Futaba 2.4GHz radios are not included.
All air system trade-ins must be 4-channel or greater. All surface system trade-ins must be 2-channel or greater. Your trade-in system must be a 2.4GHz spread spectrum system to qualify.
Your trade-in must include both the transmitter and receiver. The receiver must be compatible with the accompanying transmitter. Please remove the batteries from the transmitter before shipping, and do NOT ship the batteries.
All module-based transmitters must include the module. Trade-ins consisting of a transmitter plus compatible 2.4GHz module and receiver will be considered a 2.4GHz system.
Futaba/Hobbico is not responsible for trade-in systems lost in shipping. We strongly recommend that you ship by a trackable method and insure your package for the value of the system being shipped. Allow 6-8 weeks for processing.
This offer is available only to residents of the U.S. and Canada, and is not open to Hobbico employees and Futaba Team members.
This offer is void where restricted by law. Hobbico reserves the right to change or cancel the program at any time.