handdator

Visa fullständig version : Spektrum DX7 "binding"



Mattias S
2011-04-16, 06:12
Hej.

"Failsafen" drar trottelservot till fullt läge då jag stänger av sändaren. Kan jag "Binda" om mottagaren (AR7000) när allt är inkopplat? Ex via ladduttaget via switchen?

Switchen/ladduttaget är kopplat till en powerbox som är kopplat till två accar. Från powerboxen sitter två Y-kablar som går till skevroder och mottagare.

Eller måste jag plocka ur allt och göra som instruktionerna visar med endast mottagare med Y-kabel switch/ladduttag där man sätter i bindingpluggen?

Tackar för hjälp!

MVH Mattias

DennanHMFK
2011-04-16, 13:55
så spakarna sitter när du binder, blir ditt läge vid Failsafe.

så bind om med throtteln i bott, så bör det funka. :)

dumbo
2011-04-17, 01:30
För mig har det funkat att binda med servon och grejer inkopplade. Strömmen kan man ju ha inkopplad på vilken kontakt som helst i mottagaren (mottagaren känner ingen skillnad) och sätter man få bind-pluggen i "batteri"-uttaget så ska det funka utan problem, vad jag vet.

freddan_6
2011-04-17, 08:17
I manualen föreslår de att man ska binda om i planet. Då har man trimmat (kanske) men i alla fall ställt riktningarna på alla roder. Du behöver ordentligt med spänning för att kunna binda, vissa av mina mottagarbatteri håller inte tillräcklig spänning när de är urladdade.
m.v.h. //Fredrik

UndCon
2011-04-17, 18:35
Helt rätt Fredrik (läste just manualen själv)

1 bind ihop med sändaren (annars kan man inte programmera och testa utslag mm)
2 gör hela programmeringen (mixar,utslag reverseringar o dyl)
3 bind ihop igen för att mottagaren skall veta vad som är önskat failsafe-läge(ofta neutrala roder och minimal throttle)

Mattias S
2011-04-17, 21:34
Tackar. Japp. Nu har jag fått iordning på binding och failsafe. :)