handdator

Visa fullständig version : Vilken sajt är bäst för köp av el-flyg?



jesse78
2011-07-20, 21:28
hej! undrar vilka sidor som har bäst priser på ARF och RTF modeller?
Det är ju bra om man slipper sajter i USA med tanke på tullen..

Club_one
2011-07-20, 22:02
Det beror helt på vad du vill ha för plan, klass och märke. Har du några krav på något? En budget skulle hjälpa en del att veta.
Jag har tidigare haft ett Arttech cessna 182 4ch BL som var lättfluget och bra även om det inte var till för nybörjare, vingspann på ca 1m. Och nu väntar jag på att få hem en Parkzone micro cub på ca 5dm. Tror båda är bra, men det är helt olika klass. Så beskriv lite mer. Men framför allt budget om du vill ha hjälp med val av plan.

McRegor
2011-07-20, 22:40
Hej,
Det beror helt på vad du är intresserad av. Det finns inte en handlare som är billigast på allt och har ett heltäckande sortiment. Sen är det inom EU som du slipper tull och (främst) moms - övriga länder du handlar ifrån omfattas av i vart fall moms. Sen kan du ha "tur" och paketet kan släppas igenom tullen utan att drabbas av tull/moms men det är inget man skall räkna med. Lägg alltså på 25 % för moms på hela fakturabeloppet samt ca: 100-lappen för "administrativa kostnader" så har du ditt "jämförpris".
Hälsningar
Roger

Tobbepostis
2011-07-21, 10:42
Handla i sverige tycker jag,om vi vill ha några handlare kvar i detta land!!!

bem
2011-07-21, 12:05
Hej,

Autopartner i Sverige har rätt mycket i sitt sortiment för elflyg.
Hobby King (Hong Kong) är väl billigast (kvaliteten kanske inte alltid är på topp på allt) med det som de har för el-flyg och de har även ett Europawarehouse och det de kan skicka från det blir det ju ingen moms+tull på eftersom det ligger inom EU.

Tror det är hyfsade priser i Storbritanien också, hyfsat från Tyskland också.

Sen beror det ju lite på vilken typ av elflyg du är ute efter (stort-litet, billiga kinaprylar-lite mer kvalitetgrejer osv, specialgrejer-mer vanliga grejer).

Själv brukar jag försöka gynna svenska handlare om priset inte avviker jättemycket från utlandet.
Har även köpt lite från Lindinger i Österike (är med i EU), FastLad (Storbritanien, helikopterprylar), Al's Hobbies (Storbritanien) och nån entaka gång från Tower Hobbies (de har ett otroligt bra sortiment på nästan allt, men eftersom USA blir det tull och moms förstås).

/Bo

Bonanza
2011-07-21, 20:42
Jag röstar oxo för Autopartner..
Faktum är att dom har väldigt bra priser. I många fall lönar det sig knappt att beställa från utlandet.
Tex på Castle Creations, Scorpion etc

Curpling
2011-07-27, 09:14
rcflight.se
Deras e-max motorer är grymt trevliga. Och bra priser.

Carl
2011-07-27, 10:02
Jag röstar oxo för Autopartner..
Faktum är att dom har väldigt bra priser. I många fall lönar det sig knappt att beställa från utlandet.
Tex på Castle Creations, Scorpion etc

Hej!
Jag köpte en SBACH 50 cc storlek med DL55 motor från utlandet, jag tjänade 2900:- på
den jämfört med vad det skulle kostat på en hobbyaffär i Sverige. På den summan är allt
inräknat, tullavgifter o postens hundring!

Carl.

Anders1964
2011-07-27, 17:54
Hej,
jag kan bara tala för mig själv jag har köpt grejor ifrån Hobby King men där finns ingen direkt service så jag rekomenderar Skåne Hobby i Bjärred utanför Lund Jan har en enorm service när det gäller vad man skall ha för grejor och även om det uppstår problem då är han helt suverän Gynna Svenska Handlare även RC-flight har en bra service & Autopartner kan rekomenderas

MrOvanhill
2011-07-27, 21:30
MFT.nu är också en svensk handlare som jag gärna rekommenderar. Johan kan sina grejor och hjälper gärna till med att speca upp vad man behöver för saker och ting om man inte redan vet. Håller man till i Stockholm har han numera butik i Spånga. Antagligen semesterstängd just nu, men det står i så fall på webbsidan.

Väl värt att kolla.

jesse78
2011-07-28, 19:42
Tusen tack! Det var bra tips. Jag är nog på jakt efter ett enklare högvingat plan för fpv.

jesse78
2011-07-28, 19:44
Tack alla för informativa svar. Har en del att gå på nu. Jag vill dock verkligen avråda alla medlemmar här att handla via HOBBTEK. Förvånansvärt dålig service, där jag aldrig fick svar på mejl om min order och när jag anmärkte på detta så sa ägaren av denna webbshop att han "inte skulle svara på fler mejl ifrån mig.."

Så undvik för guds skull den skojjaren :)

Club_one
2011-07-28, 21:26
Härligt med företagare som är otrevliga. Undrar hur länge dom hade tänkt hålla öppet? :stupido2:Håller med vissa här om att man ska hålla igång den svenska marknaden också om det inte skiljer mer än typ 20% i pris. Har nyss köpt en parkzone trojan t-28 micro, gillar den. Men vill gärna att det ska bli helt vindstilla. För den är verkligen anpassad för 0m vindar/innomhus.

AmRi
2011-08-03, 16:38
hej! undrar vilka sidor som har bäst priser på ARF och RTF modeller?
Det är ju bra om man slipper sajter i USA med tanke på tullen..

Hej, om du är ute efter lite större modeller då är det oftast billigast att köpa det i sverige. Frakten är oftast superdyr från utlandet (förutom tyskland/östrike) och stora paket från utanför eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra väntetid:sarcastic:

jesse78
2011-08-06, 18:13
har bestämt mig för att fortsätta bygga på mitt fpv projekt, förutsätter att Multiplex Easyglider fortfarande går i bräschen för bästa fpv-allround kärra? Så vart köper man denna ARF billigast?

McRegor
2011-08-06, 18:19
Hej,
På en sån billig kärra så finns det inga störe förtjänster att hämta. Föreslår Autopartner eftersom dom har fraktfritt - http://www.autopartner.se/multiplex-easyglider-pro-p-11198-c-563.aspx
Är det Easyglider du menar eller kanske Easystar ?
Hälsningar
Roger

Club_one
2011-08-07, 18:41
Hej, om du är ute efter lite större modeller då är det oftast billigast att köpa det i sverige. Frakten är oftast superdyr från utlandet (förutom tyskland/östrike) och stora paket från utanför eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra väntetid:sarcastic:

Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften :)

frollan
2011-08-08, 08:38
http://www.modellhobby.de men de är inte så biliga. en trojan från parkzone har jag gört ska vara roliga.http://www.der-schweighofer.at/artikel/83727/modellsport?query=trojan från österike är det fri frakt.

Club_one
2011-08-08, 08:43
Ok, så mycket billigare blir det inte då. Var det planet jag hade funderat på också. Har micro modellen nu :) Men är lite svajjig.

AmRi
2011-08-08, 10:45
Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften :)

Själv köper jag inga ARF:er från utlandet men andra saker har jag köpt på Hobbyking i kina och Alshobbies m.fl. i england.
Vet flera som köpt modeller från Lindinger i östrike eller Stauffenbiel i tyskland och betalat typ 20euro i frakt. Priserna är oftast som i sverige men ibland kan de rea ut utgående modeller.

McRegor
2011-08-08, 10:56
Hej,
Lindinger - http://www.lindinger.at/ - har fraktfritt på order över 90 Euro. Men även Autopartner i Sverige kör med fraktfritt och andra handlare i Sverige har max fraktkostnad på 40--50 kr vilket ju är närmast gratis när vi talar om ARF-modeller.
Hälsningar
Roger

Club_one
2011-08-08, 11:32
Vad kan ni säga om detta plan? http://www.autopartner.se/multiplex-funjet-ultra-200kmh--p-13038.aspx
Om jag har en DX6I sändare, vad behöver jag mer förutom flygplanet?

freddan_6
2011-08-08, 14:07
Du behöver två servo, fartreglage, motor och batteri.
Lim och tålamod.
Det är inget nybörjarplan.
Tips om setup finns på http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=255368&page=&CurrentMainTopic=2&replypage=99
(http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=255368&page=&CurrentMainTopic=2&replypage=99)m.v.h. //Fredrik

zablar
2011-08-08, 14:28
Lindinger har numera fraktfritt inom EU om man beställer för minst 90€, under det så är frakten 6€. :)

Oops... McRegor hade ju redan svarat på det :)

Vezzlan
2011-09-01, 14:44
Jag vill rekomendera Hobbtek !! =) fantastisk support, bra priser och det dom inte har går att fixa! Även stort utbud på HELT kompletta paket. Sen har vi autopartner och mft.nu också som båda också är riktigt bra =)

jocke1963
2011-09-01, 21:27
Jag vill rekomendera Hobbtek !! =) fantastisk support, bra priser och det dom inte har går att fixa!

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/29504-Vilken-sajt-%C3%A4r-b%C3%A4st-f%C3%B6r-k%C3%B6p-av-el-flyg?p=254573&viewfull=1#post254573

???

jocke1963
2011-09-01, 21:37
Inga kärror, men allt annat i elväg kan man köpa billigt och fraktfritt här: www.rctimer.com
Mest till små/medelstora kärror, det jag beställt har funkat utan några anmärkningar.

Tobbepostis
2011-09-02, 15:39
Tyvärr har MFT.nu lagt ner butiken i Spånga,men finns kvar som internet butik
Tobbe:concern:

Vezzlan
2011-09-05, 17:25
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/29504-Vilken-sajt-%C3%A4r-b%C3%A4st-f%C3%B6r-k%C3%B6p-av-el-flyg?p=254573&viewfull=1#post254573

???

Läste inlägget men känner inte igen mig alls :/ tyckte deras kundkontakt var riktigt bra, men man kan ju ha haft tur hittills :)
Kommer beställa nästa kärra av dom iaf, är ju bra så länge det funkar :]

Phonta
2011-09-06, 09:41
MFT är riktigt bra , har handlat hos Roffe inne i Stockholm under många år tidigare, nu skall han ju tyvärr lägga ner .

beställt en del från HobbyKing , grymt bra priser , det mesta smiter ju undan tullen . beställde för några dar sen en stor ELmodell av en P 51 mustang, skall bli kul att provflyga .