handdator

Visa fullständig version : Saito FA 80T



fortuna
2011-07-21, 19:14
Jag fick med en Fa 80t tillsammans med andra motorer i ett köp idag...det var något med vevstaken i den ena cylinder som var trasig..... Jag undrar om det finns någon återfärsäljare till den motor här i sverige så man kanske kan köpa reservdelar.... om det inte finns i sverige, är det någon som vet var isåfall...

Är det en bra motor eller en dålig motor? Någon som har erfarenhet med dem...

Mvh Micke

bokis
2011-07-21, 20:13
Det är Söders RC som kan ha det i Sverige..Saito är knepigt för om inte Söders har delen så går det tungt,Horizon Hobbies som har det mesta (i USA) vägrar sälja utom USA..
Man kan ta det via nån handlare där,så har jag gjort..
Det är en trevlig liten motor som puttrar fint men det är inget större drag i den..
En Cub i 40 storlek är lagom..

fortuna
2011-07-22, 05:19
Tack för svaret, nu får vi se om jag hittar reservdelar.... om inte så kanske det finns någon som har en liggandes man kan köpa som resevdelsmotor..
Micke

fortuna
2011-08-02, 06:19
Nu efter flera dagar av sökande hos våra återförsäljare i Sverige, så är resultatet nedslående... Delar till Saito 80 twin tycks inte finnas alls.... har själv sökt vi internet men inget matnyttigt har jag hittat...
Hur som helst, Härmed söker jag någon som vet eller har själv .. hel eller i delar av modellen Saito 80Twin.... Jag är även intresserad av information runt denna motor... tex, varför den försvann från marknaden så snabbt... info om var man kan hitta sprängskisser eller användarmanual...
Mvh Micke

Lelle
2011-08-02, 06:56
Hej Micke.

Prova att ta kontakt med Lasse Lindström som reparerar saitomotorer, han kanske vet.
Skicka ett mail. Du hittar honom i medlemslistan under sitt alias "saito".

fortuna
2011-08-13, 07:17
Tack så mycket... ska skicka ett mail till honom..

Saito
2017-03-17, 20:55
Hej
Jag undrar om du har motorn kvar.
Kan du ta bilder på de skadade delarna.
Lasse