handdator

Visa fullständig version : belt cp v2



marsupilami
2011-07-30, 20:44
Hej, jag är nybörjare och jag har nyligen köpt en begagnad belt cp v2 och när jag ska starta den så snurrar hela helikoptern runt, jag har försökt med att ställa in roder trimmer, men får ingen ordning på det..
kan det vara problem med gyrot? jag tycker att det tar väldigt lång tid för rodret att gå tillbaka till ursprungsläget
någon som har några förslag på hur jag kan göra?

Eraiser
2011-08-04, 14:44
låter som att gyrot kompenderar åt fel håll?
testa att reversera gyro och se om de hjälper :)
vet du om du har gyrot i HH(heading hold) eller Normal?
har själv ingen erfarenhet av just belt cp v2,men av vad jag har läst på nätet så verkar en del haft problem
men gyrot...finns ett billigt gyro på hobbyking som funkar riktigt bra annars,"Assan GA250",har själv haft det på min Trex 500 ESP
och det har faktiskt hållit tailen riktigt bra. nu flyger jag inte någon hård 3D,loopar,rollar,stallturns aileron/elevator flipps och inverterat och tic-tocs. endast i hård flippar och tic-tocs den kan tappa tailen lite annars funkar de skitbra! och priset? 10$ så jag kan nog lätt säga att för det priset är det det bästa gyrot på marknaden :)

Hoppas du får gyrot att fungera som de ska!!

Mvh Daniel

SrRichard83
2012-01-24, 03:22
Ja eller så kan det vara så enkelt att du måste flytta ditt servo framåt eller tillbaka på stjärtbommen.
:) testa det


EDIT: OJ jag insåg inte jag bumpat ett halvt års gammal tråd :) hehe
Låter det stå kvar ifall att ;)