handdator

Visa fullständig version : Ni Mh Batteri



Cometen
2011-09-20, 19:13
Hej är det någon som vet något om den nya generationen av NI Mh den så kallade 2
mvh Nisse

dumbo
2011-09-20, 21:03
En något mer specifik fråga kanske inte vore fel?
I grund och botten är det "samma skit" fast man har lyckats få självurladdningen avsevärt mindre. Istället för att batterierna laddar ur sig på ett par veckor så har de 80% kvar efter ett år.
Om det inte är något annat du avser med "nya generationen". Fast SÅ ny är den inte. Jag har haft såna batterier i ett par år iaf.

jocke1963
2011-09-20, 23:58
Jag kör dessa i mina sändare, funkar mycket bra.
http://www.gpbatteries.se/gulliver/pub/gp_recyko

Kennerdahl
2011-09-21, 16:55
Det finns ju Lipo som ersätter NiMh annars, vill man fortfarande lira med sina stenkakor spelar det väl mindre roll.
Själv kör jag med Zippy's sändar och mottagar lipo, funkar kanon och när de är urladdade tar det inte en halv vecka att ladda dem heller. ;-)

bem
2011-09-21, 18:14
Hej,

Jag har i en inomhushelikoterradio GP ReCyko NiMh batterier och det är den förbättrade varianten, som jag antar det du menar med "2".
Funkar bra men jag använder det bara för inomhusbruk.
Sanyo Eneloop NiMh batterier är också av den här nya generationen.

/Bo

jocke1963
2011-09-21, 19:26
Funkar bra men jag använder det bara för inomhusbruk.


Får man fråga varför?
Jag använder GP Recyko i båda mina sändare, Futaba 6Ex 2.4 och Spektrum DX6i, till både inomhus och utomhus, små som stora kärror...
Ackarna i Spektrum:en har jag inte behövt ladda på hela sommaren, dock iofs bara flugit kanske 10-20 ggr sen sista laddningen. Är ju pappa-"ledig", men det blir inte så mycket ledigt på dagtid kan man säga.. ;)

pgrts
2011-09-21, 19:43
Jag kör enelop som mottagarbatteri och är mycket nöjd. Det är knappt märkbar självurladdning om man kör någorlunda regelbundet till skillnad mot en del äldre batterier i sändare och till mottagare som kunde dra ur 30% från en kväll till nästa kvälls flygning.

bem
2011-09-21, 19:49
jocke1963,

Beror endast på att de sitter i en batterihållare som syns på bilden och jag litar inte riktigt på såna utomhus där det kan vara fuktigt, kallt och annat elände som skulle kunna ge glappkontakt. Men som sagt, batterierna i sig är det inget fel på alls.

/Bo

Cometen
2011-09-22, 12:29
Hej tackar för all info.
MVH Nisse