handdator

Visa fullständig version : Skywalker FPV - Beautiful day



UndCon
2011-10-02, 17:21
En av årets kanske finaste kvällar innan sommaren är slut.


http://www.youtube.com/watch?v=K5R1_pNJECU

Jag flög 3st LIPO a 30 minuter var - detta är bara från en av flygningarna...

Impulze
2011-10-02, 19:19
Härligt :))

Är lite avundsjuk på dom öppna ytorna som finns söderut, fast det e klart allt har sina för och nackdelar :)

//Matte

Oskar Andreasson
2011-10-02, 21:27
ser helt underbart ut :).

Tror jag har läst det någon annanstans, men vad kör du för videolänk från planet? 1.2ghz?? Kan du ge lite info om setupen? Vad är det för tillverkare och vad kör du för antenner etc?

UndCon
2011-10-02, 21:49
Det blev 2 promenader...eller en för nästa tog jag bilen :D

1,2Ghz stämmer bra...
Läs mer om min setup och mitt bygge på www.undcon.com -där har jag part-list mm


Förresten...I morgon skall jag tillbaka till min lokala DX-klubb och hämta utbildningsmaterial för amatörradiolicensen - borde inte vara några strörre problem...

Oskar Andreasson
2011-10-02, 21:56
jo jag var inne på sidan och kollade lite, men såg inget i part listan vad du använder för 1.2ghz sändare/mottagare/antenner specifikt? och är du nöjd med dem?

UndCon
2011-10-02, 22:08
OK - jag fixade en sida med FPV jox...

http://www.undcon.com/parts-list/fpv-gear/

kommer skriva mer utförligt senare..

Oskar Andreasson
2011-10-02, 22:24
Jättetack, väldigt värdefull information! :) Kör för tillfället på en fatshark 922 5.8 ghz 600mW länk och clover leaf/SPW antenn, men är lite trött på delvis räckvidd samt att länken stendör så fort man får något mellan sig själv och planet (bättre numera med bra antenner, men fortfarande ett problem). Har hittills hållt mig ifrån 1.2-1.3ghz eftersom jag hört så många klagomål på skräpkvalitet, harmonifrekvenser med 2.4ghz och så vidare.

UndCon
2011-10-02, 22:45
Jag har inga som helst problem med harmonier (vilket borde reta gallfeber på många)
1280 med klöverantenn, AR7000 med satellit till min Spektrum och 1.2länk från Eladio...inga speciella märkesgrejer...inga speciella avstörningstrix på kärran heller och 1000sladdar ligger i en stor gröt...

Spektrum som ska vara så dåligt...nu när säsongen lider mot sitt slut kommer jag byta mottagaren mot min FRSKY D8R-II och senare göra samma typer av flygningar som jag gjort hittills med Skywalkern och Spektrum-radion.

Oskar Andreasson
2011-10-03, 08:18
Haha, ja du, det ser ut lite samma för mig. Men däremot tror jag placeringen av radiomottagaren är viktig. Hade haft min antenn på vänster sida i flygkroppen med antennen framåtpekandes när ESC'n suttit rakt över på höger sida och batteriet legat i botten på kroppen). Hade en hel del störningar på den styrningen då.

I alla fall, nästa år får det nog bli en 1.2ghz länk :).