handdator

Visa fullständig version : Tempurmadrass mot vibrationer... (foto/film)



Impulze
2012-01-08, 18:57
Nu kanske man inte behöver köpa en superdyr gimbal för att få bra resultat.
Hittade detta klipp på mikrokopter.us. Han har avlastat hela gimbalen med tempurskum och fått fina resultat.


http://www.youtube.com/watch?v=IkLfTq-TN_E

http://www.youtube.com/watch?v=P-9vL666FA8

Har själv beställt infopaket från tempur, undra hur stor skumbit man får med :)

//Matte

SteffeB
2012-01-08, 19:03
Undrar om sambon skulle märka att man skurit ut några bitar ur hennes kudde. :)

Bra tips, tack! :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Impulze
2012-01-08, 19:32
Har för mig att han själv hade tagit från någon säng :)

//Matte

MrOvanhill
2012-01-08, 21:14
Även om jag själv föredrar att sova på min Tempurmadrass och kudde och inte alls skulle tänka mig att ersätta dem med plagiat så är det nog fullt tillräckligt bra för modellflygsbruk med kopiorna. Man kan köpa motsvarande termoviskös skumplast i form av kuddar på exempelvis IKEA. Det är förvisso inte exakt samma komposition på plasten som Tempurs, men det är dock samma typ av material med motsvarande egenskaper.

Impulze
2012-01-08, 21:45
Varför köpa då man kan få gratis? Provskumbiten man får med i infopaketet borde räcka för detta (hoppas jag).

//Matte

kajakmannen
2013-09-02, 16:53
Någon som testade detta? Tror inte det är tempur i klippet där han visar dämpningen inomhus. Den är alldeles för mjuk. Tror nog hellre att det är vanlig skumgummimadrass. tempurfoam blir hård vid kallare temperatur och skulle itne dämpa så mycket.

MVH / Kajaken

Impulze
2013-09-02, 17:05
Testa lite tidigare och nja....på multirotor så ska man nog ha själva gimbalen hängande i kraftiga snoddar. Det funkar då perfekt på min quad.

//Matte

Blomster
2013-09-02, 18:17
Mitt exempel på hur man kan använda en bit "polyeter" som dämpare för gopron +några löst sittande buntband.
40681

:) Finns många olika sorters skum att välja på, hmm "säger en som jobbar med det dagligen" hehe

Ålänning
2013-09-02, 18:59
Jag gjorde nåt liknande som dig Blomster, på en tricopter. Använde svarta skumjoxet som finns i Futabas sändarväskor.