handdator

Visa fullständig version : tips på bra servo för kamerastyrning



peterbat
2012-03-04, 20:31
Hej!

Har äntligen blivit av med alla vibrationer när jag filmar med min nybyggda spiderquad/ goprokamera med naza och kan sammanfatta det med ett enda ord: BALANSERING
:)

Tror inte man kan påtala det nog hur viktigt det är med balansering av propellrar/motorer för att uppnå en någorlunda kvalite´på filmningen....

Detta tycker jag mig nu lyckats med, men inte nöjd tillräckligt med servona som styr kameran! Det blir lite ryckigt när den kompenserar kameran!

Någon som har ett bra tips på servon som har finare upplösning än standard? De jag har nu är inte tillräckligt mjuka i sina rörelser, titta gärna på filmen för min jämförelse med och utan servonas inverkan....
Kan digitala förbättra avsevärt???????


http://www.youtube.com/watch?v=y-PY8yjmiuM

Med servonas inverkan är från början i filmen, ca 3.50 in i filmen filmas det utan att servona jobbar....

Tacksam för svar och omdömme av filmens kvalite´vad gäller vibrationer tas tacksamt emot, tycker själv att det ser ganska bra ut , men tror det kan bli ännu bättre om jag lyckas hitta bättre servon....:)


Vad använder ni er av för servon???
MVH Peter

peterbat
2012-03-06, 22:05
Hmmmm, 125 stycken har läst mitt ämne och INGEN?? som har ngt tips på bra servo????

Ålänning
2012-03-07, 00:02
Jag har 2st Hitec Robot Servo HSR-1425CR på min PhotoShip One 2XPT. Runtsvängande. Dock inte sett nån film än... ;-)

peterbat
2012-03-07, 18:57
Tack för tipset! Dessa skall kollas upp lite närmare.....

MVH Peter

jompab
2012-03-07, 23:37
jag har savöx på min gimbal

peterbat
2012-03-08, 18:10
Savöx? Vilket av deras servo är det? Hur upplever du filmkvalite´n med de servona?

MVH Peter

jompab
2012-03-08, 23:36
hmm jag har gimbalen i verkstan men det är en cinestargimbal och funkar bra är i teststadiet :dance3: