handdator

Visa fullständig version : FPV-kit sänder ej?



Fredda
2012-03-06, 11:45
Hej.
Nyregistrerad på forumet, har dock följt det ett tag.

Skaffade mig nyligen ett 1,3ghz fpv kit från rc-flight och skulle börja leka med det imorse, men jag har ett problem.

Det verkar som sändaren ej går igång som den ska, jag kopplar in en 3s lipo och kanalsiffran blinkar till snabbt för att sedan bara lysa mycket svagt, och det händer inget när jag trycker på knappen på enheten.
Jag har även provat med en 12v nätadapter, och resultatet där är samma. Siffran lyser bara mycket svagt.

Vad är problemet?

UndCon
2012-03-06, 14:26
Det verkar vara problem med sändaren - är du säker på att du kopplat rätt och att den går på 12V?

Vänligen länka till det kit du köpt så vet vi bättre hur vi skall kunna hjälpa dig.


//UndCon

Fredda
2012-03-06, 14:46
Det verkar vara problem med sändaren - är du säker på att du kopplat rätt och att den går på 12V?

Vänligen länka till det kit du köpt så vet vi bättre hur vi skall kunna hjälpa dig.


//UndCon

Detta kit har jag köpt.
http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1918

Står att det ska drivas med 12v.
O det kan inte gå att koppla så mycket fel, kontakterna passar bara på 1 sätt :)

UndCon
2012-03-06, 22:24
På de saker jag använder har jag alltid lött egna kablar. Kolla om du kan reklamera sändaren eller höra med RCflight om den skall göra så...anslut aldrig ström till sändaren om du inte har antennen påmonterad (annars går saker sönder)

Fredda
2012-03-09, 20:43
Nu så fungerar allt.
Det var sändarenheten som va paj, så dom skickade mig en ny.

Nu börjar löd och installationsjobb, samt inköp av goggles