handdator

Visa fullständig version : En go smäll i träd med Fpv Skywalker efter brustet vingrör



Putteman
2012-03-25, 09:55
Igår gick en vinge på en Fpv Skywalker , ett träd mjukade upp smällen som tur var .
Tycker att vingrören verkar väldigt korta ,men tror jag kommer laga upp den igen och förlänga vingrören.
Här har ni en filmsnutt ifrån planet

27782


http://www.youtube.com/watch?v=GgluObX7W_w

UndCon
2012-03-25, 11:45
Det var trist men ett inte på något sätt oväntat resultat. Att vingröret gick av är helt enkelt för hög belastning i dykningen. Vingen måste förstärkas på flera sätt för att klara de manövrarna och det på lite olika sätt beroende på vilken version av Skywalker du har.

Jag har förstärkt min med stående kolfiber och vävtejp för att undvika vingbrott.

//UndCon

Putteman
2012-03-25, 12:53
Du har rätt ! , vet när jag monterade ihop den (version 2) för ca; 1 år sedan tyckte jag det såg underdimensionerat ut med de korta vingrören och tänkte förstärka upp det ,, men hur som helst började jag ändå att flyga med den ,, och blev allt vårdslösare efter varje flygning då man glömt bort svagheterna ,,, men nu vet man :sarcastic:

Putteman
2012-03-25, 13:00
Tur att man träffa trädet , man ser tydligt hur farten dämpas ner innan det träffar marken .
Planet nu lagat och förstärkt och (halv) redo för ny flygtur ,,,
Men är ändå halvnöjd med min lagning av vingen .
Vet någon vart man kan köpa en ny vinge som reservdel ? helst inte något udda känd nätbutik borta i Asien , helst någon seriös i Sverige eller Euro ?

Boopidoo
2012-03-26, 12:33
En bra förstärkning är att ha två stycken kolfiberremsor, en på ovansidan och en på undersidan av vingen. Det gör vingen tokstyv.