handdator

Visa fullständig version : Mentor sökes: Quad för foto/video



Lassepappa
2012-04-01, 17:24
Hej!
Jag heter Lasse och bor på stora essingen i Stockholm, jag har nu googlat loss kväll efter kväll efter en quad att börja bygga men har väldigt svårt att komma fram till var ja ska börja.

Det jag är ute efter är att komma igång hyffsat snabbt å flyga för foto video insp.

Jag tänkte kanske starta med en byggsats som jag kan bygga ut eftersom. i.e börja med att filma med Gopro och sen stoppa på en bra kamera (kanske större motorer.) När jag fått lite kolla på det hela.

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som har efrfarenhet och en bra rig quad rig för foto video.

I utbyte erbjuder jag hjälp med Webbtjänster / Grafisk design / en hyffsat trevlig å kanske rolig bekanskap å fika (eller IPA).

Tacksam för hjälp / Lasse

rfnoise
2012-04-03, 09:19
Tja!

Jag ska vara pappaledig from 1e maj och bor på Kungsholmen. Jag har en del projekt för mig och flyger lite quad+tri även om det inte har blivit så mycket nu med barn hemma. Vi kan träffas upp i Rålis någon dag så kan jag visa lite? Är inte alls något proffs men har någorlunda koll så nått nytt kan du nog lära dig! :)

Tills dess kan du ju börja bygga? :) Har du några grejjor att börja med?

En bra rig för foto video är killarna här på forumet som kör hexa och okto med DJI styrning och tuffa gimbals men vill du komma igång så börja först med en quad för att lära dig flyga och mecka.

Mvh,
Calle