handdator

Visa fullständig version : FPV i Uppsala



Boopidoo
2012-04-09, 19:14
Är det någon av er som är med i en flygklubb i Uppsala och som också flyger FPV där? Jag funderar på att gå med i Fyris men det skulle vara intressant att veta vad övriga klubbmedlemmar tycker om FPV?

palton
2012-04-10, 14:30
Kollega till mig som är ordförande i RFK Fyris. De har inget emot FPV (kollade precis med honom på chatten), men ingen som sysslar med det i klubben. Jag har funderat på gå med i klubben, inte kommit mig för dock. Jag var på studiebesök på deras flygfält i sommras och kollade lite, glada gubbar :=)

Boopidoo
2012-04-10, 15:09
Jag tänkte åka förbi efter träningen efter jobbet idag men vädret verkar ju inte så lockande för det. Har en MPX Blizzard som behöver tämjas lite.

Tack för informationen avseende FPV, jag ska nu definitivt gå med i klubben. Jag tycker att den ligger alldeles perfekt med runtomliggande fält och långt till grannar som tycker att klubben stör som fallet är på Sundbro tyvärr.

JR4ever
2012-04-10, 15:46
Ja du är välkommen till klubben !
Kom förbi en dag och kolla läget men ha koll på hastigheten ner till fältet. MAX 10 km/timmen !
Kolla klubbens kalender för aktiviteterna: www.udac.net/forening/rfkfyris/ (http://www.udac.net/forening/rfkfyris/)
Ska bli kul att kolla på FPV på fältet !

/Lasse F

palton
2012-04-10, 16:05
Duktig du är Lasse som reggat dig på forumet :=)


Fältet måste vara helt perfekt, du lär ha LOS i mängder där, Boopidoo.

Boopidoo
2012-04-11, 10:59
Tackar!

Jag kommer ner någon tisdagkväll eller helg för det var då det var flygning på fältet?