handdator

Visa fullständig version : Västerås FPV flygare.



serasia
2012-05-16, 10:32
Hej.
Tänkte kolla om det fanns fler i Västerås trakten som flyger FPV. Vore kul att höra va ni har för projekt och vart n flyger?

Själv håller jag till mest utanför Skultuna på en egen liten plätt.

Nephre
2012-05-16, 12:33
Det räknas ju inte riktigt som västeråstrakten men det är inte skitlångt ifrån. Örebroare och har precis börjat med detta. Flyger mest på fälten runt området där jag bor (lundby) men är alltid sugen på att flyga på nya ställen, både fpv och på vanligt sätt, LoS

serasia
2012-05-16, 14:42
Det räknas ju inte riktigt som västeråstrakten men det är inte skitlångt ifrån. Örebroare och har precis börjat med detta. Flyger mest på fälten runt området där jag bor (lundby) men är alltid sugen på att flyga på nya ställen, både fpv och på vanligt sätt, LoS


Lite för lång för att flyga över… va flyger du för något? Själv håller jag just nu på med en ny warbird som jag vill få klart.

DennanHMFK
2012-05-16, 16:03
Nephre kommer till oss i Hallsta på lördag med sin FPV och annat rc. :)
kika ut du med då. :)

Nephre
2012-05-16, 18:24
Jag har en kinetic 800 motorseglare, en vinge och en bixler, allt från hobbyking. Bixlern är den jag fpv:ar med för tillfället.

Precis som Dennan säger ska jag till hallsta på lördag och leka så det står härliga till, både med flyg och bil

serasia
2012-05-18, 09:15
Fasiken va kul, jag tror dock att jag inte hinner ut på Lördag. Men kommer gärna en annan gång.

va gick ditt paket på från hobbyking om mna får fråga?

Nephre
2012-05-19, 00:19
Svårt att säga då jag inte tog allt i samma paket utan jag har beställt lite då och då under hela våren. Men Kinetic:en har jag för mig gick på ca 60$, Bixlern ca 50-55$ och vingen var skitbillig, 20$. Men sen har det ju blivit massa annat också, en Turnigy 9x, Fat shark goggles, frsky modul, motorer, esc, servon osv så jag har nog lagt ut på tok för mycket egentligen. Får hålla mig i skinnet ett litet tag

DennanHMFK
2012-05-21, 13:47
fick testa Nephres fpv i lördags, har aldrig flugit med det förr, eller ens tittat i ett par såna brillor.
fäään vad ballt det var!

får se om man kanske kan fixa sig ett sånt system i sommar, dock med en display ist för glasögon till en början. :)
usch vad fränt det var!:applouse:

serasia
2012-05-22, 11:11
Kan du inte lägga upp lite bilder på ditt bygge Nephre? Vore kul att se va du har för något och hur allt hänger ihop...

Nephre
2012-05-22, 23:25
Ska se om jag hinner fixa det senare, nu måste jag hoppa i säng. Annars kanske du kan kolla in bild 160 i den här länken:
https://plus.google.com/photos/110477618171456900962/albums/5745078725333816641?authkey=CLat6PbM_N-EiAE

Hoppas det är ok med dig att jag snor din länk på det här viset Dennan?

serasia
2012-05-23, 13:42
Jag hitta denna till ett bra pris, vet någon av er hur kvaliten är? jag vill ha ett system som har bra räckvidd

http://www.sunsky-online.com/view/13088/1.2GHz+1500mW+8+Channel+Digital+Wireless+AV+transm itter+%26+receiver.htm (http://www.sunsky-online.com/view/13088/1.2GHz+1500mW+8+Channel+Digital+Wireless+AV+transm itter+%26+receiver.htm)

tänkte sedan sätta in och flyga med en x8 efter att ha kört tidigare modell i backen allt för fort :)

http://www.bevrc.com/font-colorff0000preorderfont-the-king-of-flyingwing-x8-black-epo-one-unit-only-per-customer_p287.html

DennanHMFK
2012-05-23, 13:58
Ska se om jag hinner fixa det senare, nu måste jag hoppa i säng. Annars kanske du kan kolla in bild 160 i den här länken:
https://plus.google.com/photos/110477618171456900962/albums/5745078725333816641?authkey=CLat6PbM_N-EiAE

Hoppas det är ok med dig att jag snor din länk på det här viset Dennan?


lugna puckar :)

ja då har man Serasia IRL, iofs flera gånger, fast inte vetat om det. haha

DennanHMFK
2012-05-23, 14:00
ja den där x8 har jag sett förut, tror HAB har den också.
riktigt läcker kärra, lite alienish. hehe

serasia
2012-05-24, 11:02
ja den där x8 har jag sett förut, tror HAB har den också.
riktigt läcker kärra, lite alienish. hehe

nu har jag inte koll på vad HAB är för ställe? :)

DennanHMFK
2012-05-24, 13:23
hab.se minns inte vart dom ligger, men det är i sverige varje fall. hehe

simonarvestrand
2012-05-24, 13:51
Hab ligger väl i ljungby eller något sådant , i växjö trakten om inte jag minns fel. hab.se iallafall

DennanHMFK
2012-05-25, 10:39
Tänkte säga att jag drar ut till fältet ikväll, är nog där strax efter 18tiden.
ska klippa fältet, samt flyga lite J35 och mQX med minikameran på.. om någon vill kika ut =)

serasia
2012-05-29, 14:44
Tänkte säga att jag drar ut till fältet ikväll, är nog där strax efter 18tiden.
ska klippa fältet, samt flyga lite J35 och mQX med minikameran på.. om någon vill kika ut =)


läste detta nu, lite sent...

DennanHMFK
2012-05-29, 16:44
vi gör ett nytt försök på lördag? =)

DennanHMFK
2012-07-13, 14:00
Serasia: vi ska flyga lite på lördag, Nephre kommer med FPV också.
vart lite tight inpå.. men det är bara att dyka ut. :)

serasia
2012-07-14, 17:41
Serasia: vi ska flyga lite på lördag, Nephre kommer med FPV också.
vart lite tight inpå.. men det är bara att dyka ut. :)



läste detta för sent igen.

Nephre
2012-07-15, 19:46
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.1735052-radiostyrt-i-hallsta

:)

DennanHMFK
2012-07-16, 00:19
värsta alltså ;)

fjärt säger jag bara... börjat fippla med FPV nu.. har ju ett gammalt system liggandes, som har legat pga att en modell gick i marken. :P
ska göra nytt försök nu efter 2års väntan. haha
håller på och fixar iordning en seglare jag fick nyttja av en vän. :)

men nu skiter det sig tills i morgon, saknade en Y-kabel, tänkte köra med gyron för att få det lite stabilare, samt att jag måste ju nyttja dom med.. haha

hoppas jag får ordning på detta och att det lirar bra, isf ska jag ta med skrotet till Åland på torsdag och flyga lite.

funderar på det där med antenner på sändare/mottagare.
sitter ju standard antenner på detta system, svårt att bygga egen clover?

serasia
2013-02-19, 08:52
Hur går det med bygget Dennan? kan man få se lite bilder? nu har jag inte varit aktiv med flygandet på länge efter att en av modellerna gick i backen. Men nu känner jag att flygarintresset har kommit tillbacka, man blir bara inte av med det :sarcastic:

Flyger ni något nu under vintern?

DennanHMFK
2013-02-19, 13:19
Hur går det med bygget Dennan? kan man få se lite bilder? nu har jag inte varit aktiv med flygandet på länge efter att en av modellerna gick i backen. Men nu känner jag att flygarintresset har kommit tillbacka, man blir bara inte av med det :sarcastic:

Flyger ni något nu under vintern?

Tjenare.
Jodå det gick väl sådär, antennerna vart riktigt snygga, men måste ha lött fel, funkar knappt. Haha.

Så just nu är man utan fpv, iofs hade jag ju inte det fungerade innan. :-P


Gjorde en lite större flygande vinge i höstas dom jag tänkte ha fpv på, den flyger fint som sjutton.
Är runt 1600mm i vingspann.
Får se när jag fixar ett fpv system.

Just nu är det mest nöjesflyg med vingen och Quaden.

Det har varit lite flygning i vintern, senast var vi på Mälaren och njöt av solen med ett par modeller. :-)
Blivit mest inomhusflyg, lite varmare. ;-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Utmanaren2002
2013-02-20, 21:32
Hej alla på tråden
Jag är på väg att börja med FPV fast i multirotor. Har inga prylar ännu men det skall köpas till våren. Jag flyger småhelisar och quardrar inomhus i Råbyhallen i Västerås och det skulle vara kul och lärorikt att få dela era erfarenheter innan man kör åt fel håll och gör bort sig. Min plan är att satsa på en quad som klarar en goPRO och som flyger skapligt stabilt för filmning.
Vill gärna se på när ni flyger nästa gång
Hoppas ni har lust att utöka umgänget
Göran
Västerås

DennanHMFK
2013-05-19, 17:36
tänkte se om det är någon aktivitet gällande FPV fortfarande.

har nu äntligen fixat en 7" skärm och videolänk....
hoppas på bra väder i morgon, isåfall ska man ta med det ner till Hallsta på kvällen och flyga lite. :)

DennanHMFK
2013-05-25, 10:07
var ute igår och flög fpv ordentligt för första gången.. var spännande må jag säga. ;)
allt gick bra, förutom första landningen, råkade tippa framåt och fick en liten repa i linsen på gopron.. men inget som syns direkt vid inspelning som tur är...

men byter lins om man får tag på en ny billigt. :)

Sickan
2013-05-25, 10:34
Välkommen in i klubben :) För att rädda den nya linsen rekommenderas något som denna.

http://www.fpvmanuals.com/layerlens/

Har räddat mina kameror flera gånger :)

--
S

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

DennanHMFK
2013-05-25, 11:27
Ah. Sådan ska införskaffas. :-)
Hoppas det slutar blåsa orkan ikväll, måste flyga mer. :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

DennanHMFK
2013-05-26, 21:20
vill bara dela med mig av min första FPV-flygning, som blev i fredags kväll. :)
iofs är det två flygningar som är i samma film... tog väl ur gobitarna bara. hehe


http://youtu.be/tXB2s52eDeg

nu hoppas jag bara på att vädret lugnar ner sig, så man kan få testa sin Helical-antenn som brorsan och gjorde igår.

DennanHMFK
2013-06-13, 16:30
var ute i går och testade den nya Helical-antennen, samt har monterat i EagleTree OSD med GPS och eLogger.
satt inne på verandan för att komma undan solljuset, så kom ca 550m bort innan bilden försvann..
var så där lagom skoj, men jag var just på väg att vända runt, så bilden vart borta i en sekund kanske. hehe

hoppas på bättre väder snart igen, om inte annat på lördag, då ska man till fältet och greja lite med rc-banan och passar väl på med lite fpv också. :)

Peterps
2013-06-14, 00:08
var ute i går och testade den nya Helical-antennen, samt har monterat i EagleTree OSD med GPS och eLogger.
satt inne på verandan för att komma undan solljuset, så kom ca 550m bort innan bilden försvann..
var så där lagom skoj, men jag var just på väg att vända runt, så bilden vart borta i en sekund kanske. hehe

hoppas på bättre väder snart igen, om inte annat på lördag, då ska man till fältet och greja lite med rc-banan och passar väl på med lite fpv också. :)

Halloy

Är det den eagletree som hk säljer ?? Känns den bra

//peter


Sent from my iPad using Tapatalk

DennanHMFK
2013-06-14, 09:12
Halloy

Är det den eagletree som hk säljer ?? Känns den bra

//peter


Sent from my iPad using Tapatalk

Vet inte vart detta är köpt, fick låna det av en kompis som inte har nytta av det just nu.
Är den gamla OSDn icke-pro varje fall.

Och har bara flugit en gång med den, så kan inte säga så mycket än. haha
Mer än att jag har nog lite för mycket info på skärmen som kanske inte behöver just nu. haha

DennanHMFK
2013-08-20, 22:53
Är det bara lilla jag som är aktiv fpv:are i Västerås med omnejd?

Var ut till Anundshög på kvällen och flög ett ack i Quaden, och frugan en i sin Tricopter.

På lördag åker vi till Hallsta och flyger lite, hoppas någon kikar ut.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

McRegor
2013-08-20, 23:01
Nädå Dennan - det flygs FPV även på vårt fält Arosängen - senast ikväll...:)
Roger

DennanHMFK
2013-08-21, 09:23
Okajs. =)

synd att det är så tomt här, så man vet ju inte när folk är ute (om dom ens vill ha sällskap dvs). :)

eventuellt kikar jag ut till Anundshög på fredag eftermiddag för lite mer flygning där, i bättre ljus

McRegor
2013-08-21, 09:37
Hej Dennan,
Hos oss är det f n en kompis som flyger FPV och han är ute rätt ofta - och har garanterat inget emot sällskap. Däremot flyger han nog inte vid Anundshög eftersom vi har ett fält som fungerar rätt bra.
Om du reggar dig på vårt forum så har vi en tråd där vi kan berätta när vi skall ut och flyga så att andra ev kan hänga på - http://www.vmfk.forum24.se/vmfk-about48.html
Tråden rensas hela tiden så att i stort sett bara aktuell info finns med.
Så gör gärna ett försök till upprop så kan du säkert få med dig nån medlem som kan låsa upp bommen till Ängen och ni kan ta några FPV-turer.
Roger

DennanHMFK
2013-08-21, 09:41
finnemang!

Utmanaren2002
2013-08-21, 19:40
Hej Dennan
Det är jag som är Rogers kompis och som flyger FPV!
Är nybörjare på FPV och flyger Bixler II med Fatshark brillor. Tänker fixa en multikopter i höst och börja filma. Är väl klubbens självutnämnde fotograf och har lagt ut många filmsnuttar på hemsidan www.vmfk.se.
Flyger så ofta vädret tillåter oftast dagtid men försöker vara med på våra flygkvällar tisdagar och torsdagar.
Hör av dig så kan vi flyga tillsammans och dela erfarenheter.
Göran
Ps Vi har träffats några gånger i Råbyhallen och i S-berg
070-4499600