handdator

Visa fullständig version : Falcon??



Hartin
2012-05-29, 12:59
Tänkte köpa mig en Falcon 450 PRO från radiostyrdamodeller.se.
Är detta ett bra köp? Fattade som att det finns dåligt med reservdelar till den men att det skall komma in mera? Tack på förhand/ Robin

McRegor
2012-05-29, 14:14
Att köpa en RC-heli som det finns dåligt med reservdelar till känns lite tveksamt - för reservdelar brukar behövas inom den branschen.
F ö kan jag inte uttala mig om modellen som sådan men det kanske nån annan kan.
Hälsningar
Roger

Ken1
2012-05-31, 15:57
Reservdelar är A o O inom helivärlden, att stå utan delar är ingen höjdare.
Mer vettigt hade kanske varit någon variant av Align T-rex, Mikado, KDS t.ex då reservdelar finns och dessa är erkänt bra märken :)
Men men din Falcon 450 pro blir nog finemang, har du inte flugit tidigare så bör du ta hjälp av en erfaren helikopterflygare, för inställningar mm. Annars är det nästintill omöjligt att klara av det. Sen öva med simulator. Jag är själv färsk pilot, började hovra för 7-8 månader sedan, fick mycket hjälp i början med just inställningar mm. Nu kan jag flyga runt helin, samt precis lärt mig att slå kullerbyttor , loopar och rollar med helin. Är även i lärofasen i att hovra inverterat :))
Vad jag vill säga med detta är: Det går lära sig själv att flyga heli, simulator träning är ovärderlig, liksom då att få hjälp de första gångerna :))

simonarvestrand
2012-05-31, 18:02
Kollade lite på den och Det ser ut som den är rätt olik trex inte en en kopia som många andra. Till ungefär samma Pris får du en kds 450 hos rubin.se den är en kopia av trex och då blir Det billigare med delar. Delar kommer du behöva Det lovar jag :) jag har total kvaddat 6 helisar på mindre än ett år och lagat några av som flera gånger så jag vet :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Hartin
2012-06-01, 09:15
Vad tror ni grabbar om denna?: product_info.php?cPath=1_40&products_id=1081
kds 450sv från rubinrc.se. Tänkte på en Falcon BEGINNER först. Men tar väll inte länge förens man vill ta nästa steg så kanske lika bra med en tex kds. Flyga och hovra 6 kanslits de kan jag men det blir inga väldiga loper och häftiga rörelser direkt:)

simonarvestrand
2012-06-01, 10:09
Jag började med kds och dom fungerar kanon, nästan 100% kompatibla med trex så reservdelar är inga problem. Just rubin kontrollerar nästan alltid att maskinen fungerar innan han skickar ( han har iallafall gjort så tidigare ) och det är bra. Kanon bra support hos rubin om något skulle strula. Bara att köpa kanon maskin.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Sekra
2012-06-07, 15:40
Köp aldrig från radiostyrda-modeller.se!!!! De har väldigt få delar i lager och deras support rent ut sagt Suger! (tror inte ens man kan ringa dom)

En kds blir nog bra ;)