handdator

Visa fullständig version : Trasig Eagle Tree-logger?



mageri
2012-06-05, 17:04
Fick äntligen hem GPS- och E-loggern i går så nu håller jag på och ställer in med programmet i datorn vad som ska synas i gogglesen. Höjd, hastighet, hempil går bra att lägga in i valfri ruta i fönstret i programmet.

Men det funkar inte att lägga in "Milliamp hour" i någon ruta. väljer jag det så händer ingenting.
Jag vill ju kunna se hur mycket kräm det är kvar i accen när jag flyger.

Någon som vet?


Roger.

markusb
2012-06-05, 17:26
Har ingen sån osd men är det inte så att du behöver en strömmätartillsats till den?

bogieboy
2012-06-05, 18:25
Du måste även ha Eageltrees OSD! Loggern sparar bara data som du måste ha dator för att se efter flygningen.

Dom här har jag! (http://mickeshobby.blogspot.se/2011/05/sista-pussel-biten-d-video-osd-pro.html)

mageri
2012-06-05, 19:16
Glömde skriva att jag hade OSD:n sedan tidigare.

Bogieboy - Ska man kunna se hur mycket kräm det är kvar i accen om man enbart har OSD:n, E-loggen och GPS-enheten?

Hur funkar det förresten med Return to home funktionen?
Är det bara att koppla in servona och mottagaren till osd:n för att få planet att vända hem när om signalen försvinner?

Roger.

bogieboy
2012-06-05, 19:31
Du kan se hur mycket mAj du har förbrukat sen kan du ställa in hur många mAh du har och få enheten att larma innan det är slut. Och du kan se hur många volt batteriet ligger på.

Return to home kan du programmera med kontrollen på skärmen men det kräver att du har båda aux kanalerna kopplade på radion. Jag har själv inte gjort det ännu.

Tapatalk 2

mageri
2012-06-05, 19:38
Du kan se hur mycket mAj du har förbrukat sen kan du ställa in hur många mAh du har och få enheten att larma innan det är slut. Och du kan se hur många volt batteriet ligger på.

Return to home kan du programmera med kontrollen på skärmen men det kräver att du har båda aux kanalerna kopplade på radion. Jag har själv inte gjort det ännu.

Tapatalk 2

Hur gör du för ställa in så att du ser det när programmerar OSD:n? Jag kan ju som sagt inte välja så att "Milliamp hour" aktiveras i OSD...

Roger.

bogieboy
2012-06-05, 19:54
Du måste ha OSD enheten och GPS inkopplat på Eloggern när du har det inkopplat på datorn. Sen under hardware kan du gå in och ändra inställningarena på OSD:n

29732

http://mickeshobby.blogspot.se/2011/11/film-tajm.html där ser du vad jag har på skärmen!

mageri
2012-06-05, 20:28
Jag är med så långt. Men när jag väljer "Milliamp hours" så aktiveras inte någon text i rutan.
Det går hur bra som helst när jag väljer GPS speed, GPS Altitude, Home Arrow och Electric Motor Wattage.

För det är väl "Milliamp hours" man ska välja för att se hur mycket mAh det går åt?

Roger.

bogieboy
2012-06-06, 10:11
Det var mycket konstigt... Jag ska försöka kolla hur det ser ut för mig. Men är i stugan och eagletree sakerna ligger hemma. Men det kanske finns någon annan som kan kolla direkt?

Tapatalk 2