handdator

Visa fullständig version : Östgötaflygningar



simonarvestrand
2012-06-28, 11:52
Tänkte dra igång en tråd så att alla kan se när vi har våra planerade flygningar i östergötland.
Har nån något på gång så skriv så kommer det fler , är vi fler blir det roligare .

Idag Torsdag och alla torsdagar så flyger vi i Ödeshög från kl 18.00

vill du komma men inte hittar så skicka ett pm så förklarar jag vägen eller så surfar du in på
http://hem3.passagen.se/nicke34/nairaby.htm någonstans där finns en liten vägbeskrivning.

Hjärtligt välkomna och flyg med oss. ( gäller även tranåsbor )

lassebetong
2012-06-28, 13:33
Tänkte dra igång en tråd så att alla kan se när vi har våra planerade flygningar i östergötland.
Har nån något på gång så skriv så kommer det fler , är vi fler blir det roligare .

Idag Torsdag och alla torsdagar så flyger vi i Ödeshög från kl 18.00

vill du komma men inte hittar så skicka ett pm så förklarar jag vägen eller så surfar du in på
http://hem3.passagen.se/nicke34/nairaby.htm någonstans där finns en liten vägbeskrivning.

Hjärtligt välkomna och flyg med oss. ( gäller även tranåsbor )

Men sedan drar du gränsen vad Smålänningar beträffar..:sarcastic:
(Det kommer nog ett gäng ikväll.)

simonarvestrand
2012-06-28, 14:26
Men sedan drar du gränsen vad Smålänningar beträffar..:sarcastic:
(Det kommer nog ett gäng ikväll.)

No comments :)

Fick strul vid nybygge av helikopter så endast en sådan med mig idag. det va lite deprimerande.
Det är ju iallafall en thundertiger och det namnet tänder ju en del plankflygande folk på .
Bixlern är förberedd med både klöver och osd så det kan bli en sådan runda för mig också :)

vore riktigt kul om vi blev många. har varit lite dåligt med folk dom sista gångerna.

klampe
2012-06-29, 11:13
Ja jag känner mig träffad, plankflygare som jag är:lollypop:


//Stefan

Modellflygarn
2012-06-29, 18:28
Lite bilder då...

30052 30053 3005430055 30056 30057

simonarvestrand
2012-06-29, 21:23
Kul med lite bilder :) men du får ju inte fota mig

simonarvestrand
2012-07-06, 21:56
Imorgon verkar det ju bli hyffsat väder, det är inte så att ni tranåsflygare tänker ge er ut på ert fält ?
funderar på en liten tur.

LAB
2012-07-06, 22:53
Imorgon verkar det ju bli hyffsat väder, det är inte så att ni tranåsflygare tänker ge er ut på ert fält ?
funderar på en liten tur.

Vid regnfritt väder så blir det flygning på söndag em,

simonarvestrand
2012-07-06, 22:55
Planerar efter yr och yr säger flyg lördag eller flyg inte denna helg.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

lassebetong
2012-07-07, 12:53
Planerar efter yr och yr säger flyg lördag eller flyg inte denna helg.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Blir sön em för mig också.
En titt på YR nu och det ser inte helt omöjligt ut.

simonarvestrand
2012-07-07, 14:35
Blir sön em för mig också.
En titt på YR nu och det ser inte helt omöjligt ut.

Eventuellt kommer jag.
Åker ut till ödeshögsfältet nu för ett par testflighter

lassebetong
2012-07-07, 17:46
Kul om du dyker upp, kanske kan bli lite fpv i morgon.
Får se om Blomster har tid i morgon också.
Själv har jag bara min Twinstar färdig, eldade esc i tricoptern.

simonarvestrand
2012-07-07, 18:46
Flög lite fpv idag i ödeshög med sambon som spotter. kommer nog inte göra om det.
Fick lite bekymmer då jag inte lyckades orientera mig och inte heller fick några uppgifter om vart jag skulle
så det slutade med att jag inte hade någon bild, fast på nått sätt lyckades jag ändå göra en 180graders sväng och åka tillbaka samma väg igen.
bilden kom tillbaka och jag kunde lugnt och fint landa.

Tror quaden är redo för fpv igen också den gick riktigt stabilt nu.

Så eftermiddag va typ 17-18 i tranås?

simonarvestrand
2012-07-08, 14:58
Vore trevligt om någon i trakterna runt tranås kunde slänga upp nån typ av väderrapport framåt eftermiddagen.

simonarvestrand
2012-07-08, 22:05
Eftersom ingen gav nån väderrapport så gör väl jag det.
Kanon väder sol och kanske 3-4sekundmeter
Mycket bra flygning. Så tack för en trevlig kväll. Vi blev ju inte så många tydligen består klubben av lite tofflar?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

simonarvestrand
2012-07-12, 08:09
Torsdag igen och yr säger att vädret skall vara bra från kl 18 .
Det innebär ju att vädret är bra från den tidpunkt som vi har vår torsdagsflygning!

Alla är välkomna , alla typer av flygetyg. dock svårt att landa med fullskala kärror :)

Både plan,heli,multisar och fpv flyg finns på detta fält.

simonarvestrand
2012-09-16, 19:38
Får tacka för ännu en trevlig flygning på Tranåsfältet.
Synd att man inte fick se mer flygning av LAB eller ingen alls för han hade tydligen planterat ett plan någonstans
i ett träd??

LAB
2012-09-16, 20:33
Får tacka för ännu en trevlig flygning på Tranåsfältet.
Synd att man inte fick se mer flygning av LAB eller ingen alls för han hade tydligen planterat ett plan någonstans
i ett träd??

Fegisar som inte vill hjälpa en gammal sur gubbe o ta ner kärran,det är ju bara 10m högt upp!

simonarvestrand
2012-09-16, 20:40
Fegisar som inte vill hjälpa en gammal sur gubbe o ta ner kärran,det är ju bara 10m högt upp!

Man får reda ut sina problem själv. så funkar det i världen :)
Hade varit kul att se dig klättra i träd.

LAB
2012-09-16, 21:00
Man får reda ut sina problem själv. så funkar det i världen :)
Hade varit kul att se dig klättra i träd.

Hade varit kul o se dig flyga någon gång o inte bara tjata!

simonarvestrand
2012-09-16, 21:40
Hade varit kul o se dig flyga någon gång o inte bara tjata!

Hade du inte varit ute i skogen hela tiden hade du fått se det :)

simonarvestrand
2013-03-22, 09:01
Det dök upp i en annan tråd att vi borde ha en tråd med ösgöta flygningar, det visade sig att jag hade startat en för ett bra tag sedan.

Vill nu uppmana alla östgötar och ni i närheten av östergötland att berätta här när ni planerar att flyga eller när ni vill
ha flygkompisar.

lassebetong
2013-03-22, 09:11
Vi flyger hos Bengt på söndag, i just Östergötland.
Välkommen!

simonarvestrand
2013-03-22, 09:48
Ligger det i östergötland ?

Som det ser ut nu så kommer jag få tid till flygning :) måste få klart lite maskiner på lördag bara

lassebetong
2013-03-22, 09:54
Ligger det i östergötland ?

Som det ser ut nu så kommer jag få tid till flygning :) måste få klart lite maskiner på lördag bara

Japp, Ydre kommun.
Du får jobba på det lite, så hoppas vi på vackert väder på sön.

simonarvestrand
2013-03-25, 09:55
Får tacka tranåsborna för en trevlig söndag. blev ju ett litet tråkigt slut på min flygning men att landa en maskin utan att se den och utan att förstöra den ser jag som en rätt bra grej från min sida :)

Thomas
2013-03-25, 21:48
Får tacka tranåsborna för en trevlig söndag. blev ju ett litet tråkigt slut på min flygning men att landa en maskin utan att se den och utan att förstöra den ser jag som en rätt bra grej från min sida :)

Hörru, nu blev man nyfiken...
Vad hände?
Varför?
Haverikommisionens utlåtande?
Hur gick det med kärran??

Har man sagt A får man säga B!

simonarvestrand
2013-03-25, 21:59
Jag slarvade, va för sugen på att flyga så jag kontrollerade inte att accen till videosändaren va ok monterad så den bestämde sig för att lämna planet. Men lyckades på något magiskt sätt landa den utan att veta vart den va. Inga skador alls accen och kabel mellan den och kamera borta.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Blomster
2013-03-25, 22:08
Har ett klipp klart från i söndags med lite blandat bl.a. på den magiska landningen :),
ser mer ut som ett kometnedslag ( 2:55 (https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ny_zSwwsHDE#t=175s) ) tycker jag men det gick ju bra till slut.

simonarvestrand
2013-06-11, 20:48
Hur är det med alla östgötar , flygs det nått? har varit uppbunden med jobb ett tag så jag har inte visat mig så mycket.

Nu är fältet nyslaget utan för staketet så om nån är sugen på flygning här snart så är ni varmt välkomna.
I helgen är jag dock i västergötland och hälsar på släkt, flyger förmodligen en del också om vädret tillåter.

klampe
2013-06-11, 23:30
Hej Simon!

Det var full rulle på tranåsfältet idag,elflyg metanolflyg helikopter seglare allt. Vi saknar dig:fans:
/Stefan

simonarvestrand
2013-06-12, 21:23
Hej Simon!

Det var full rulle på tranåsfältet idag,elflyg metanolflyg helikopter seglare allt. Vi saknar dig:fans:
/Stefan

tror nog ni tycker det är rätt skönt att jag är borta lite :)

kanske kommer ner nästa vecka, är det väder så flyger jag nog i ödeshög imorgon.