handdator

Visa fullständig version : Nytt forumområde nybörjare



freddan_6
2012-07-06, 08:22
Det blir gång på gång man svarar en nybörjare som ska starta med värsta warbirden eller 3D-planet. Vi borde ha en rubrik som heter nybörjare med en klistrad tråd om uppmaning att läsa ämnena innan man postar, och en klistrad tråd om hur elflyg fungerar, och en om modellflyg i allmänhet.
mvh //Fredrik

Det är ett förslag alltså, och jag hittar inte hur jag ändrar rubriken till det.

McRegor
2012-07-06, 09:49
Håller med Freddan eftersom samma nybörjarfrågor kommer gång på gång och det verkar väldigt "svårt" att börja med en enkel sökning och på det sättet läsa in sig lite innan man ställer sina egna, förhoppningsvis mera unika, frågor.
//Roger

Skrotiz
2012-07-06, 11:13
Jag håller med. Och det ska vara lätt att hitta nybörjardelen.
Sen tycker jag att sökfunktionen på forumet fungerar lite sisådär, har aldrig kommit riktigt överens med den.

DrHanke
2012-07-06, 14:52
Jag kan tänka mig det :) Jag håller även på att kolla om man inte kan "städa" lite mera å gör alla delar lite mera specifika då skulle man även kunna stänga de delar man inte vill se. Återkommer i ärendet :)

DrHanke
2012-07-06, 15:07
Jag provade skapa en FLYG med underforum, blir det för uppdelat ?

freddan_6
2012-07-06, 16:22
Hmm mycket flyg blir det. Jag tror det vore bra med "flyg nybörjare metanol" och "flyg nybörjare el" och inte så många fler.

freddan_6
2012-07-07, 11:43
Jag provade skapa en FLYG med underforum, blir det för uppdelat ?
Sen ångrade du dig eller?

Bra att du försökte styra upp FPV, hoppas bara det håller. Kommer det att finnas en speciell fpv-admin som hjälper till att styra upp?

mvh //Fredrik

jocke1963
2012-07-07, 22:51
Jag provade skapa en FLYG med underforum, blir det för uppdelat ?

Jag och många med mig, tror jag, går in via "Nya inlägg" då man loggar in. Kanske om det går att skapa "Nya inlägg - Flyg" resp "Nya Inlägg - FPV" så slipper vi som inte vill se nya fpv-inlägg dessa, likväl som fpv:arna kan koncentrera sig på sitt..?

McRegor
2012-07-08, 07:41
Japp - går alltid in via "Nya inlägg". Sen är det väl inte hela världen om man får se alla typer av inlägg.
//Roger

DrHanke
2012-07-08, 09:17
Jag ändrade "Nytt" knappen att visa alla nya inlägg som den var förut. Resten kollar jag på hur man ska få till, jag tror det blir enklast att dela upp, dvs införa ett "Flyg" forum för då kan man använda minimera knapparna och bara öppna det man själv vill se.

DrHanke
2012-07-08, 10:29
Jag och många med mig, tror jag, går in via "Nya inlägg" då man loggar in. Kanske om det går att skapa "Nya inlägg - Flyg" resp "Nya Inlägg - FPV" så slipper vi som inte vill se nya fpv-inlägg dessa, likväl som fpv:arna kan koncentrera sig på sitt..?

Jocke vad tror du om detta då?