handdator

Visa fullständig version : Flyttar FPV delen!



DrHanke
2012-07-06, 21:19
Halloj!

Sorry om det är lite förvirrat, jag håller på att flytta in FPV delen till en egen avdelning och har samtidigt delat upp den lite. Det finns så mycket bra information men det är ett virrvarr att finna den så för att lättare hitta den och få lite ordning så meckar om det lite. Hoppas ni finner det bättre :)

Impulze
2012-07-06, 21:39
Det blir lysande!

//Matte

jocke1963
2012-07-07, 00:10
Eller kan slippa den..? ;)

DrHanke
2012-07-07, 08:17
Absolut Jocke det är en av anledningarna, klicka på "minimera" knappen så slipper du se den. Se min bifogade bild! :)

bokis
2012-07-07, 10:11
Får man drömma? Min dröm är ett paraply,RCFLYG.SE ,när man kommit dit,två olika delar,
Klassiskt Modellflyg och FPV.
För mig så är detta två så helt olika delar av hobbyn och jag vill kunna komma in på det jag vill ha
med den där trevliga sidan "sista inlägg" med bara klassiskt eller FPV.

jocke1963
2012-07-07, 21:39
Får man drömma? Min dröm är ett paraply,RCFLYG.SE ,när man kommit dit,två olika delar,
Klassiskt Modellflyg och FPV.
För mig så är detta två så helt olika delar av hobbyn och jag vill kunna komma in på det jag vill ha
med den där trevliga sidan "sista inlägg" med bara klassiskt eller FPV.

AMEN !!
MYCKET bra ide´!!!
Vill helst slippa allt tjat om NAZA-uppgraderingar, Klöverantenner, kk-kort mm mm mm....
Skulle va himla sympatiskt att få en "vanliga flygplan-del" där vi gamla gubbar kan tjabba utan att få med alla fpv-inlägg.

Jode
2012-07-18, 10:28
Det blev väldigt många rubriker, i stället för att alla träffades i ett stort rum går man nu omkring ensam i ett tomt jättehus med många rum...;)

UndCon
2012-07-18, 10:43
Lustigt att det skall särbehandlas hela tiden ;)

Boopidoo
2012-07-18, 10:53
Jag gillar faktiskt att det finns fler kategorier men ungefär som det är med FPVLAB så kanske det blev lite väl många rum? :)

Apropå vanligt RC vs FPV så tycker jag inte alls att det är två helt skilda delar av hobbyn. En alltför tydlig uppdelning lär väl inte heller göra FPV mer integrerad, snarare tvärtom. Det är för mig betydligt större skillnad, tekniskt, om jag pysslar med el jämfört med bränsle än mellan vanligt el och el med FPV.

Eller är det månne så att en del ogillar FPV så mycket, tror att det är farligt etc, att de kan hävda att det är en helt annat del av hobbyn om någon likasinnad klagar? I så fall vill jag gärna att giant scale, turbin och varför inte allt bränsleflyg och modeller över 5kg samlas i egna kategorier. ;)

UndCon
2012-07-18, 11:13
Vi måste skilja på bränsletyperna också - för att inte tala om vilken radio man har så alla futaba-idioter slipper läsa om bättre utrustning.
och så vill ja ha en kategori för mörkerflyg och en för flyg med molniga dagar och en för flyg utan flyg...

Man kan dela upp i all oändlighet men det blir inte bättre av det.

bokis
2012-07-19, 11:58
Åsså jag då som tycker det blev riktigt bra med en FPV avdelning och en klassiskt modellflyg.
Simon,för mig så är två helt olika delar som enda gemensamma nämnaren är att de ska hålla till i luften,
se det som helikopter och flygplan,det finns av den anledningen ett eget heliforum i Sverige.
Och Niclas,fortsätt gärna raljera men vad är det som är så fel med ett samlat FPV forum?
Tycker Hanke har gjort ett kanonjobb och för din del så är det ju helt gratis,eftersom du inte
tycker RCFF är värt en hundring om året,du är välkommen ändå..

UndCon
2012-07-19, 12:08
Du misuppfattar mig bokis - du måste läsa det med ironiglasögonen på då allt är skrivet med glimt i ögat.
Jag tycker det blir bra såhär också och det underlättar att kunna minimera en sektion om man nu skulle vilja det.

Bara för att jag tycker om FPV betyder det inte att jag väljer bort de andra sektionerna även om möjligheten ges.
Jag är nog inte lika nitisk som Jocke ;)

Ang registreringen så har jag försökt tidigare - men det verkar inte funkat och det gjorde det inte förra året heller så jag antar att jag gör något fel.

Du kan väl PM:a mig om det så kanske vi kan lösa det.

DrHanke
2012-07-19, 13:31
UndCon absolut registreringen kan vi lösa, jag ser att du ansökt om att vara med i "Medlem i RCFF 2012" den gruppen blir man automatiskt medlem i när man har betalat in medlemsavgiften :) Det kommer inte per automatik att hända något innan dess. Det är kanske lite luddigt men om du läser på denna sida så kanske det klarnar?

http://www.rcflyg.se/forum/cmps_index.php?pageid=Bli_medlem

DrHanke
2012-07-19, 13:33
Angående kategoriseringen vi låter det vara så här till mitten av augusti (semestern slut då) så tar vi tag i och fixar till det som inte vart bra :) är det ok för er ?