handdator

Visa fullständig version : Helikoptern som inte vill lyta trots full gas - vad är felet



Cent
2012-07-07, 16:04
Har sedan tidigare en coxial helikopter - som vägrar att lyfta, trots full gas, fullladdat batterie, fyll fart på rotorn... men vägrar att lyfte ens 1 cm upp - fattar noll av detta
Tyvärr äger jag 2 st som vägrar att lyfta :-((

Någon som kan lösa problemet åt mig om vad som är fel !?

Bifogar här en länk ( dock inte min video ) men killen har samma problem med att helikopter vägrar att lyfta
http://www.youtube.com/watch?v=iT6jUXGu6hM

Skulle gärna vilja lösa detta och förstå vad felet är

Mvh
Cent

lixxer
2012-07-07, 16:14
har du satt rotorbladen åt rätt håll? Kan vara en orsak. Monterade nämligen själv åt helt fel håll och den lyfte inte. kan vara värt å kolla.

numnutchris
2012-07-07, 16:26
Japp, gissar också på bladen åt fel håll på ena eller andra viset. Texten åt rätt håll (dvs. skålningen av bladen neråt) och A-blad på A-motorn och B på B-motorn (dvs bakkant, tunnaste kanten, ska vara bakåt jämfört rotations-riktningen på resp. motor)

lixxer
2012-07-07, 16:44
ok bara å testa, förhoppningsvis är problemtet inte krångligare än så.

jocke1963
2012-07-07, 21:33
Har sedan tidigare en coxial helikopter - som vägrar att lyfta, trots full gas, fullladdat batterie, fyll fart på rotorn... men vägrar att lyfte ens 1 cm upp - fattar noll av detta

Du tänkte aldrig på att det kanske vore bra att skriva vilken heli det är frågan om?
Modell och märke?
Har den funkat innan? Gjort nåt med den, dvs som nämnts,
kanske bytt rotorblad efter krasch, batteriet oladdat lång tid osv?
Ju mer parametrar du ger oss, desto bättre hjälp kan vi försöka hjälpa med...