handdator

Visa fullständig version : Frsky förlängningskablar till mottagare



UndCon
2012-09-02, 18:54
Jag funderade på att skaffa förlängningskablar till min mottagare för att få ut antennerna på vingspetsarna.
Bixlern har en spännvidd på 1400 så 2st 60cm förlängningskablar borde se till antennerna kan tejpas rätt långt ut på vingen.

Funderar även på om Cloverleaf funkar bra till mottagaren...

Som det är nu har jag sämre räckvidd med Frsky än med Spektrum och så kan vi ju inte ha det eller hur ;)

Tilläggas bör då att antennerna idag monteras långt från optimalt då de bara knölas ner i nosen tillsammans med podden som allt sitter på

se tex här:

http://www.undcon.com/2012/08/28/bixler-fpv-gear-added/

SteffeB
2012-09-02, 19:02
Köpte de där 40cm FrSky antennerna på Hobbyking. Fungerar superbra! Har inte haft en glitch på mottagningen sen dess. Satte dem på en varsin arm på Y-hexan. En pekandes uppåt, en liggandes.

Har dock inte flugit speciellt långt bort, men med orginalantennerna kunde det ju tjuta när som helst.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16667__FrSky_Receiver_antenna_40_cm.html

numnutchris
2012-09-02, 19:35
---

Har dock inte flugit speciellt långt bort, men med orginalantennerna kunde det ju tjuta när som helst.

---

Är det ihop med videoTx det glitchar? Har inte satt video på multirotor än, men flyger, tror det är trin, med FrSkys lilla fyrkanalare med fjutteliten antenn och har inte haft nån störning?

SteffeB
2012-09-02, 20:11
Det var i vissa vinklar/avstånd med planet/hexan. Med/utan video. Tyckte det var svårt att få bra placering med 15cm antenner. På de nya sitter det en 3cm stump som är krympplastad nästan längst ut på antennen, inte som på bilden på Hobbyking där de ser ut som de man får med mottagaren D8RII-plus (eller vad den heter). Funkar iallafall riktigt bra nu!

UndCon
2012-09-02, 20:49
Det var sådana fast 60cm jag tänkte använda - mycket riktigt så piper det då och då med orginalantennerna. Speciellt bakom träd och buskar :D

Det får bli att beställa i veckan...

Själva videolänken glitchar inte alls - jag har iofs ett filter på också - men det använda jag inte med Spektrum...

markusb
2012-09-02, 21:38
Mina 60cm har funkat helt okej. Något bättre än laptopantennerna jag testade. Så kör på dom du, se till att få ut dom ur kroppen för bästa mottagning.

UndCon
2012-09-02, 21:42
grejt - blir att tejpa dem så långt ut på vingen det går.

Timtimtim
2012-09-02, 23:41
Hur gör du vid transport?

UndCon
2012-09-03, 00:01
Vingen sitter alltid på...