handdator

Visa fullständig version : Problem med uppgradering kk-kort



Elia
2012-10-10, 19:00
har suttit ett par timmar nu å försökt få igång programmet så jag kan köra in ny programvara.
har följt alla filmer med instruktioner jag kan hitta men det startar inte för mig.
http://lazyzero.de/en/modellbau/kkmulticopterflashtool
något som vet om något annat jag kan testa?


MVH Elia.

Mr J
2012-10-10, 20:12
Kika i den här tråden, där står allt man behöver veta.
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/33628-Behöver-hjälp-Ladda-mjukvara-i-KK2-0

Elia
2012-10-10, 20:51
Kika i den här tråden, där står allt man behöver veta.
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/33628-Behöver-hjälp-Ladda-mjukvara-i-KK2-0

hjälper mig tyvärr inte, har följt alla stegen men programmet startar inte.

simonarvestrand
2012-10-10, 20:59
Vad händer när du startar då?

Elia
2012-10-10, 21:00
Vad händer när du startar då?


bara blinkar till, hinner inte se något av det.

simonarvestrand
2012-10-10, 21:01
Operativsystem ?

Elia
2012-10-10, 21:07
Operativsystem ?

win 7 64bit

simonarvestrand
2012-10-10, 21:11
win7 64bit brukar av nån anledning strula med det mesta tycker jag.

testat att bara sätta programmet i xpläge i inställningar?

annars är mitt bästa tips att göra som jag gör. virtualbox och en virtuell maskin med xp eller win7 32 bit.

Elia
2012-10-10, 21:21
win7 64bit brukar av nån anledning strula med det mesta tycker jag.

testat att bara sätta programmet i xpläge i inställningar?

annars är mitt bästa tips att göra som jag gör. virtualbox och en virtuell maskin med xp eller win7 32 bit.

verkar bara vara skit med win över lag, sällan något fungerar.
blir en mac nästa gång jag köper dator.

Men tack för ditt tips

simonarvestrand
2012-10-10, 21:24
verkar bara vara skit med win över lag, sällan något fungerar.
blir en mac nästa gång jag köper dator.

Men tack för ditt tips

Låt bli mac!! Linux is the shit. det har aldrig krashat för mig. behöver jag windows program så körs det i virtuellmaskin.

Kenneth E
2012-10-11, 06:42
Tryck F8 när du startar dator eller stoppar programmeraren kommer inte ihåg exakt men det gör att du för tillfälligt kan köra modemet.
Funkade för mig, fick rådet här på forumet

Balsa regn

Elia
2012-10-11, 07:37
Tryck F8 när du startar dator eller stoppar programmeraren kommer inte ihåg exakt men det gör att du för tillfälligt kan köra modemet.
Funkade för mig, fick rådet här på forumet

Balsa regn

Innan windows startas menar du? bios menyn?
Modemet funkar för mig som det ska med win 7 drivrutiner, jag kan flasha ESC:er med ett annat program men programmet till KK-korten vill inte start, det blinkar till med en svart ruta med kod i lite snabbt, ser ut som att det skulle kunna vara en komandotolk som blinkar till.

När man kollar på filmer om hur man ska göra så ska det först komma upp en svart ruta och sedan ska det rätta programmet starta efter några sekunder och den svarta rutan bli kvar i bakrunden. men det ser ut som att den svart rutan bara blinkar till sen händer inget mer.

MVH Elia.

Kenneth E
2012-10-11, 07:47
Jag kör också 64 bitars och jag hade bara problem med modemet, mjukvaran somrekommenderades från HK fungerade direkt.

Prova att lägga upp allt i en separat meny och gör om.

Elia
2012-10-11, 07:51
Jag kör också 64 bitars och jag hade bara problem med modemet, mjukvaran somrekommenderades från HK fungerade direkt.

Prova att lägga upp allt i en separat meny och gör om.

Har gjort om det 100 gånger nu tror jag :) ska dra bort till en kompis i kväll å testa hos honom, det ska tydligen funka där.