handdator

Visa fullständig version : Första riktiga fpv premieren!



Defuncta
2012-10-12, 16:32
Jag vet att jag kanske flög lite för högt, men de gick bra :) Ska fixa landningsställ och ett annat kamerastativ.
Ska balansera motorerna när jag fått tag på spännband.

http://www.youtube.com/watch?v=ClKbfY_oYF0
Alltså känslan är underbar!

bil sebbe
2012-10-13, 12:45
Lite för högt? Helt galen utsikt ju! :D

Defuncta
2012-10-13, 13:53
Lite för högt? Helt galen utsikt ju! :D

Jo de var vackert :), när jag var högst upp började videolänken flimmra så jag gick ner en hel del. Dock tror jag att de beror på att jag nästan var över mitt huvud och klöver antenner som jag använder sänder ju ut signalen som en munk (alltså ett hål i mitten) så signalen är ju inte så bra om man är över sig själv. Men som sagt de var ju rätt högt så jag är inte besviken över mottagningen.

Tror att mina nuvarande propellrar måste bytas för det är billiga från HK de är väldigt mjuka så bidrar väl en del till vibrationer?
Ska man beställa xoar 10X6 el trä propellrar tro...

btw det är 1 mil till havet ifrån där jag står...

Mvh Defuncta

Sickan
2012-10-13, 14:25
Jo de var vackert :), när jag var högst upp började videolänken flimmra så jag gick ner en hel del. Dock tror jag att de beror på att jag nästan var över mitt huvud och klöver antenner som jag använder sänder ju ut signalen som en munk (alltså ett hål i mitten) så signalen är ju inte så bra om man är över sig själv. Men som sagt de var ju rätt högt så jag är inte besviken över mottagningen.

Tror att mina nuvarande propellrar måste bytas för det är billiga från HK de är väldigt mjuka så bidrar väl en del till vibrationer?
Ska man beställa xoar 10X6 el trä propellrar tro...

btw det är 1 mil till havet ifrån där jag står...

Mvh Defuncta

Jag gillar Graupners E-proppar, flyger gärna med 8 eller 9 på ett 4s ack. :)

--
S

markusb
2012-10-13, 14:53
Go flygning! Skitfin premiär!

Defuncta
2012-10-13, 14:56
Jag gillar Graupners E-proppar, flyger gärna med 8 eller 9 på ett 4s ack. :)

--
S

Funderat på dem med men hörde någonstans att de inte gav lika bra lyftkraft, men jag har ingen aning...

Defuncta
2012-10-13, 15:00
Go flygning! Skitfin premiär!

Jo de va magiskt :P dock tyckte jag att de var konstigt när man hörde ljudet nere från backen och var någon annan stans i glasögonen. Kanske ska flyga med öronproppar :D

Den luta lite åt ett håll antar att de var för videosändaren sitter på högersidan och jag har inte kunnat balansera upp det helt....

Sickan
2012-10-13, 15:10
Funderat på dem med men hörde någonstans att de inte gav lika bra lyftkraft, men jag har ingen aning...

Kan ha med anslagsvinkeln att göra att det skiljer. På min TBS med GoPro, FPV-utrustning och ett Zippy Compact 4s på 4000 mAh hovrade den på exakt 50% och var rapp och fin med Graupner 9x5 :)

Jag tycker, har verkligen inte provat alla, att dessa ger bäst balans givet priset direkt ur lådan. Är även tystare än t ex APC.

Jag körde sedan öronpluggar som vibrationsdämpning och jag tyckte att filmerna blev väldigt bra :)

På min Cinestar kör jag nu Xoar trä och är väldigt nöjd med dem.

--
S

Sickan
2012-10-13, 23:43
Jag vet att jag kanske flög lite för högt, men de gick bra :) Ska fixa landningsställ och ett annat kamerastativ.
Ska balansera motorerna när jag fått tag på spännband.

http://www.youtube.com/watch?v=ClKbfY_oYF0
Alltså känslan är underbar!

Nu har jag kunnat se ditt klipp, kom till en "riktig" dator och inte en mobil eller padda :) Det verkar som dina klipp inte är tillgängliga för mobila enheter.

Galet högt men vilken härlig utsikt! Var är det någonstans? Med balanserade motorer, proppar och kanske öronplugg under/bakom kameran så blir det perfekt :)

--
S

Defuncta
2012-10-14, 08:02
Nu har jag kunnat se ditt klipp, kom till en "riktig" dator och inte en mobil eller padda :) Det verkar som dina klipp inte är tillgängliga för mobila enheter.

Galet högt men vilken härlig utsikt! Var är det någonstans? Med balanserade motorer, proppar och kanske öronplugg under/bakom kameran så blir det perfekt :)

--
S

Det är lite utamför Himle, som ligger utanför Varberg i Hallandslän. Jag använder mjuka budgetproppar från hk nu, kan de va dem som står för en hel del vibrationer?

Har ni andra någon skärmning på något av elektroniken? Jag har klätt gpskabeln samt gopron i aluminiumfolie, vet inte om de hjälper men jag får iaf full gps mottagning med min 800mw 1,3 ghz sändare bara 5 cm ifrån gpsen.

Dock är sändaren ganska tung, sitter en kylfläns i aluminium på den. Så multikoptern är lite höger tung. Får fundera hur man kan sätta den.

Tror ni man kan bygga landingställ av 10mm furulist samt kolfiberstänger eller blir de för tungt? De blir hållbart om inte annat :D


Mvh defuncta