handdator

Visa fullständig version : Svarta glitchar FPV-quad



lahjnuz
2012-11-17, 13:00
Tjäna:lollypop:

Har flugit FPV med min bixler mycket och det har fungerat bra. Nu byggde jag ihop en quad och när jag provade så fick jag svarta glitchar i bilden. Hade inte det innan. Antar att det har något med motorerna/fartreglagen att göra?

5.8ghz fpv-system och UHF på 433mhz. Stillastående är bilden perfekt men så fort jag lyfter är dom där. Finns de några bra idéer på hur man kan motverka?

PinDuke
2012-11-19, 07:42
Separat strömförsörjning av videosystemet alt. LC-filter om du inte redan har det kan hjälpa.

simonarvestrand
2012-11-19, 07:51
Quadar och störningar är av min erfarenhet vääldigt vanligt .

Nr1 . som skrivs i tidigare svar. Separat matning till videodel
Nr2. Filter är även det en lösning.
Nr3. Twinna kablar till reglage m.m och eventuellt skärma av med alufolie eller liknande. Separera på video och styrkablage .
Nr4. Testa att placera sändare på olika platser, gärna på nån typ av stag en bit upp från maskinen. Min antenn sitter ca 20-30 cm ifrån närmaste elektronikdel.

Detta är saker jag gjort vilket resulterat i 4-5ggr så lång räckvidd utan störningar.

2012-11-19, 09:30
Om du inte redan har monterat videosändaren på nåt dämpande material så är det också ett tips. Dom kan vara känsliga för vibrationer

lahjnuz
2012-11-21, 17:30
Fpv-delen och quaden går på olika batterier. Vibrationer är jag säker på att den utsätts för då den är monterad utan dämpning. Ska börja där, sen de andra tipsen. Återkommer :nurse: