handdator

Visa fullständig version : FPV träffar 2014



Sidor : 1 [2] 3 4

DennanHMFK
2013-06-10, 21:49
Inte lite avundsjuk på er alla. :-D

Hoppas att man kan få ihop något liknande gäng här i krokarna. :-D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

neu
2013-06-10, 21:59
Det var trevligt i söndags får hoppas att det fortsätter! Har en hel del video att redigera får se när jag orkar att göra det.

Köp några cloverleaf antennas. Stock brukar vara skräp och något som jag personligen tycker kan va bra att ha är någon typ av osd som visar volt (simpel E-osd från hobbyking är en bra början).

Sickan
2013-06-10, 22:12
Tack för en trevlig träff! Är lite avundsjuk på era RTH-, altitude- och GPS-knappar och det får nog bli en uppgradering för mig!
Det kändes väldigt old school med min Lotus T580, men jag hade kul ändå. Nu skall det köpas goggles! Är det förresten något jag skall passa på att köpa samtidigt? Jag tänker mig Predator V2+ originalsändaren och originalantenner.
Christian

Jag tycker att en OSD som kan visa volt och förbrukning är trevligt när man glömmer bort tid och rum där uppe :) Kamera, om du inte tänkte börja med t ex en GroPro som både och, fungerar fint för det mesta och definitivt till att börja med.

Sedan kan man naturligtvis plocka på och köpa större/bättre men jag tycker det viktigaste är att börja flyga, gillar man det är möjligheterna oändliga.

Lycka till! Så får vi kanske se lite FPV nästa gång vi träffas :)

--
S

Skickat från min GT-N5110 via Tapatalk 2

Kenneth E
2013-06-10, 22:14
Du kan säkert ha kul med din Lotus.
Tänk på att köpa ett par nya antenner till din utrustning som du köper, de skall likna bollar och vara anpassade för din frekvens.
Du behöver en kamera också, kvaliteten brukar avgöras av priset, men sikta in dig på minst 520 pixlar, de bästa jag provat ligger på 700 pixlar. Läs gärna recentioner på nätet och ta åt dig av kritiken.

På denna träffen använde jag mig av en 20 år gammal security kamera, 420 tror pixlarna var på, den fungerade men inte som man önskar en kamera skall göra idag. De skall klara av motljuset från solen och kunna se in i mörka partier och har en tillfredställande upplösning.
Googles, sändare, antenner 2 stycken, mottagare, kamera, störningsskydd och ev. spänningsomvandlare till kameran. Det är vad du behöver, hoppas jag inte glömt något.
Man kan köpa något billigt att börja med, men man brukar bli ganska besviken och köper kort därefter en bättre utrustning och då kan man lika gärna göra det från början är mitt råd.

Börja träna med din Lotus visuellt, kör i åttor framför dig och håll dig nära. Problemet med att flyga långt bort upptäckte du själv på träffen, den blir väldigt svår att orientera om vad som är fram eller bak och då riskerar man att krascha. Många lär sig aldrig att flyga dessa farkoster manuellt utan slår på alla hjälpmedel direkt, skulle något inte fungera som tänkt en dag klarar de inte av att rädda den eftersom de aldrig sk. flugit den tidigare. När du klara dina åttor kan du göra korta utflykter, men håll dig nära.
När du får på dig glasögonen får du ett annat problem, orientering. Det ser inte likadant ut där upp som här nere och ett hjälpmedel (OSD)kan vara nyttiga att ha, höjdmätare, riktning hem och timer eller batteri varning.


Kenneth




Tack för en trevlig träff! Är lite avundsjuk på era RTH-, altitude- och GPS-knappar och det får nog bli en uppgradering för mig!
Det kändes väldigt old school med min Lotus T580, men jag hade kul ändå. Nu skall det köpas goggles! Är det förresten något jag skall passa på att köpa samtidigt? Jag tänker mig Predator V2+ originalsändaren och originalantenner.
Christian

Kenneth E
2013-06-11, 07:54
Min första markbundna video från våran FPV-träff i Staffanstorp, det är från båda dagarna.

Inget ljud, då Youtube, gnällde om rättigheter.
http://youtu.be/0yUubKu12-w








Av någon anledning är jag inte solbränd runt ögonen!

Ha dé gått
Kenneth

theailer
2013-06-11, 08:59
Min första markbundna video från våran FPV-träff i Staffanstorp, det är från båda dagarna.

Inget ljud, då Youtube, gnällde om rättigheter.
http://youtu.be/0yUubKu12-w








Av någon anledning är jag inte solbränd runt ögonen!

Ha dé gått
Kenneth

Haha, jag råkade få syn på nig själv i backspegeln då jag var på väg till uddevalla och fick nästan en chock. Helt vit runt ögonen å resten knall rött :)

theailer
2013-06-11, 12:25
Ursäkta språket, men fan va fräckt det är att se sitt flygplan när någon annan filmat det flyga. Härligt att du fick med "soppatorsken". Har nog kk2an att tacka för den landningen.

Kenneth E
2013-06-12, 21:52
Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

Trolig plats Borgeby slott.

Kenneth

magnusvr
2013-06-13, 16:12
Hej Kenneth!

Åh vad kul, Borgeby slott är en utmärkt plats, har ofta funderat på området bakom, fin dalgång, Lödde å som ringlar sig... kan bli jättebra!

Som boende i Löddeköpinge, säg till om jag kan bidra!
/Magnus, hoppas jag fått min RCTimer-brushless-gimbal färdigtrimmad till dess!

Stiffe
2013-06-13, 17:47
det blir den 29 eller 30:e Juni

Och gissa om jag kan då NOT är även det datumet på Jeepträff :banghead:

neu
2013-06-13, 19:33
Och gissa om jag kan då NOT är även det datumet på Jeepträff :banghead:

Är det Jeepträff var helg? :sarcastic:

Stiffe
2013-06-13, 19:56
Nä men varje gång ni ska ha FPV träff verkar det som :secruity:3 gånger i rad iaf

Kenneth E
2013-06-13, 20:00
Och gissa om jag kan då NOT är även det datumet på Jeepträff :banghead:

Jag skrev tidigare att du skulle ordna en datum då du kan, jag vet inte.
Kenneth

Stiffe
2013-06-13, 20:54
Ja jag får skylla mig själv :sarcastic: , jag vet no hard feelings , sen lugnar det ner sig till september så då finns det nog fler tillfällen som funkar

jonte_malmö
2013-06-14, 17:08
Tjenare alla fpv-are.. :) tänkte försöka dyka upp på nån av era träffar. Ska försöka komma på träffen om vådret tillåter i slutet på månaden.. :)

Kenneth E
2013-06-14, 17:33
Jonte

Du är välkommen, vi har faktiskt trevligt. Jag har hört att dig känner nervös över att flera flyger samtidigt. Säg bara till så ordnar vi fri luft åt dig.
Kenneth

theailer
2013-06-14, 19:28
Jonte

Du är välkommen, vi har faktiskt trevligt. Jag har hört att dig känner nervös över att flera flyger samtidigt. Säg bara till så ordnar vi fri luft åt dig.
Kenneth

Du missförstod nog mig Kenneth, när jag sade att han maida sin quad då vi hade träff. E rätt säker på att Jonas inte är rädd för att flyga me folk :)

Kenneth E
2013-06-14, 19:54
Ja men då är alla problem ur vägen, Jonte är välkommen oavsett.

Men skulle någon behöva att flyga ensam fixar vi det, inga problem.
Kenneth

theailer
2013-06-14, 20:06
Jag har byggt ihop en disco quad kopia med ett naze32 styrkort, så förhoppningsvis har jag fått fpv grejer på den till nästa träff. Annars får jag flyga den på det gamla sättet :)
Blev så imponerad av sickans stunt förra gången så jag var tvungen att inhandla nån form av quad.

Sickan
2013-06-14, 20:33
:) Du blir ännu jobbigare att jaga då!

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kenneth E
2013-06-14, 20:34
Jag har provflugit min hemma byggda quad med KK2, det bästa jag flugit gällande stabilitet, saknar dock min GPS.

Ingen som skall beställa FPV kamera, jag behöver två stycken?
Kenneth

theailer
2013-06-14, 21:12
Jag vill gärna beställa en pz0240 kamera, men då e frakten gratis ;)

jonte_malmö
2013-06-15, 10:10
Tackar för välkomnandet. :) ska bli kul.. jättekul att även du theailer ska börja med quad.. det är fränt det :) hehe

Vibe90
2013-06-15, 21:24
Tjena! Vet inte om det redan finns! Men har startat en grupp på FB kallat FPV TRÄFF SKÅNE. Där får ni gärna lägga ut när ni bestämt var nästa träff blir. Inledningen blir väl att bara publicera var träffen blir och eventuellt efterkommentarer, inget annat utan bara ett enkelt sätt att ta reda på vart man skall bege sig och inte ett massa prat om glasögon, flygetyg, var man handlar osv.
Tackar på förhand! Hasse

Sickan
2013-06-15, 21:46
Kanonidé men jag kan inte hitta den?!?

--
S

Kenneth E
2013-06-15, 23:27
Hemma efter en heldag i Lemnhult, skyttetävling och FPV(7 runder blev det).

Tycker inte att FB är ett bra forum, alla experterna finns här. Fast man kan ge det en chans.

Sickan
2013-06-16, 07:30
Håller med om det men jag tror det kan vara bättre som kalendarium, sista minuten ändringar, plats mm. Kanske och ett bättre ställe att samla media och länkar efter träffarna :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Stiffe
2013-06-16, 10:05
Jag vågar vägra FB så det är inget för mig iaf

Sickan
2013-06-16, 10:36
Kanske vi kunde testa något annat, för min del är det viktiga att kunna hitta datum, plats och eftersnack samlat, jag tycker inte forumet gör det på ett bra sätt och det är heller inte syftet med ett forum, tekniskt. Det bör finnas massor av öppna kanaler. Idéer?

--
S

Sickan
2013-06-16, 10:49
Vi använder bokat.se för några grupper, gamla kollegor som träffas för AW var femte vecka, tennis var och varannan och så vidare. Kanske vi kunde prova den, enkelt att lägga upp aktiviteter, automatisk hantering "kallelse", tacka ja,nej, kanske, inställt, flyttat mm. Den lämnar en del övrigt att önska men vi får ordning på tid och plats i alla fall :)

Om vi tror på detta är det enda jag behöver era mailadresser så ordnar sig resten, inget facebook-konto behövs ;)

--
S

Kenneth E
2013-06-16, 11:40
Jag provade att söka på FB, men fick ingen träff.

Vibe90
2013-06-16, 16:26
Tjena! Vet inte om det redan finns! Men har startat en grupp på FB kallat FPV TRÄFF SKÅNE. Där får ni gärna lägga ut när ni bestämt var nästa träff blir. Inledningen blir väl att bara publicera var träffen blir och eventuellt efterkommentarer, inget annat utan bara ett enkelt sätt att ta reda på vart man skall bege sig och inte ett massa prat om glasögon, flygetyg, var man handlar osv.
Tackar på förhand! Hasse


Ok! Tänkte kanske för invecklat!
Tanken var att om någon eller några fick ett ryck och ville ut om en timme eller så, Så var det bara att göra ett inlägg på FB , om man ville att andra skulle haka på..
Men även att kanske någon skulle ta sig tid att posta nästa "träff" som blir planerad här på rcflyg på FB, för att så många har FB med sig på något sätt. (Telefon,surfplatta...) och som jag tidigare påtalade teknik och annat ventilerar man här. FB var bara en tanke att på ett snabbt sätt få info om en sammankomst, helt appropå eller större planerad. Men som Kenneth säger, hittar inte sidan på FB, medans vissa gör det, så skippar väl tanken redan nu..

Sickan
2013-06-16, 16:56
Jag tycker fortfarande att idén är bra! Forumet blir rörigt då det blandas, före, under och efter inlägg och även flera geografiska områden. Som jag tidigare postat så tror jag vi ska ge bokat.se en chans. Det fungerar för den långsiktiga planeringen, snabba ryck och flytt/inställt. Den fungerar även när Kenneth är ute på vift med SMS-listan ;) Man får också lite koll på hur många som tror sig komma, intressant inför våra grillinslag, det är inte alltid affären ligger några hundra meter från där vi träffas.

Sedan kan man alltid länka till aktiviteterna från forum och vise versa. Vad sägs, ska vi ge den en chans? Fungerar det inte så kostar det inget att sluta :)

--
S

Stiffe
2013-06-16, 18:03
Värt ett försök absolut , du får min mailadress via Pm och den har jag alltid i ledigmobilen

HangerS
2013-06-17, 07:18
Jag har ett owncloud rullandes på min box. Jag kan fixa ett gemensamt konto där om ni vill.
Då får ni automatiska påminnelser till kalendern i mobilen, en online kalender som man kommer åt även utan mobil, , om en av er lägger in en ändring så uppdateras det automatiskt för alla andra direkt, samt ett gemensamt dropbox liknande konto för video/bild uppladdning.

MVH
Jacob

Kenneth E
2013-06-19, 20:51
FPV-träff vid Borgeby Slott dn 29:e Juni.

Enligt uppgifter skall vi vara välkomna att få flyga där då.

Som vanligt drar vi igång vid 10 tiden.
Kenneth







QUOTE=Kenneth E;315344]Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

Trolig plats Borgeby slott.

Kenneth[/QUOTE]

theailer
2013-06-19, 21:17
Jag har ett owncloud rullandes på min box. Jag kan fixa ett gemensamt konto där om ni vill.
Då får ni automatiska påminnelser till kalendern i mobilen, en online kalender som man kommer åt även utan mobil, , om en av er lägger in en ändring så uppdateras det automatiskt för alla andra direkt, samt ett gemensamt dropbox liknande konto för video/bild uppladdning.

MVH
Jacob

Det låter faktiskt jäkligt smidigt!

neu
2013-06-19, 21:39
FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar :( och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.

Kenneth E
2013-06-19, 22:30
Tråkigt,
Hände det idag? det har varit åska i luften, kanske har det stört ut radion på 433?
Kenneth

=neu;315980]FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar :( och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.[/QUOTE]

Sickan
2013-06-19, 22:37
FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar :( och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.

Trist!! Vad hände?

--
S

Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2

Sickan
2013-06-19, 22:38
FPV-träff vid Borgeby Slott dn 29:e Juni.

Enligt uppgifter skall vi vara välkomna att få flyga där då.

Som vanligt drar vi igång vid 10 tiden.
Kenneth







QUOTE=Kenneth E;315344]Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

Trolig plats Borgeby slott.

Kenneth[/QUOTE]

Super :)

--
S

Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2

neu
2013-06-19, 23:50
Jepp hände idag. Nä det var mitt fel inga problem med radion.
Kan säg som så att mörka moln och en svart farkost är en dålig kombination. Skulle flyga utan fpv för en från klubben skulle kolla hur det såg ut och jag tappade självklart hur jag hade quaden i luften så jag han inte ens dra över den i autolvl innan det börja regna plast.

Min gopro låg 6m från vraket och det ligger bitar från armarna på halva fältet. Förhoppningsvis så överlevde mina motorer och TBS 69.
Satan vad dyra dji grejer är i sverige. 99kr för en arm som kostar 4$ i kina (orginal inte kopia).

HangerS
2013-06-20, 07:23
Jag har 3extra armar över om du inte hinner få pryttlar till träffen.
Beställde armar och snurror får TBS sist. Gick fort och va rätt billigt.

Sickan
2013-06-20, 08:16
Jag har också om du behöver en till så du får ihop fyra :)

--
S

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

neu
2013-06-20, 22:45
Tack för erbjudandet återkommer om jag inte har fått grejer när det närmar sig.

Bertone
2013-06-22, 22:50
Hej
Jag har pratat med Max, som driver slottet, och vi är välkomna. Det är ingen som bor på slottet och den enda verksamheten är ett kafé i själva slottet. Jag tänker att vi parkerar på stora gräsfältet öster om slottet. Fältet används som parkeringsplats vid stora event. Gräset är inte kortklippt. Jag kan nog fixa el, återkommer med besked om detta.
Längst till höger ligger Borgeby Kyrka och längst till vänster ligger Hushållningssällskapet. I ovankant syns Lödde å. Man kan gå ner till å, men ännu bättre är nog att stå uppe på en slags utkiksplats bredvid Börjes Torn (gult tak längst upp i bild) - för dom som känner för att lågflyga längs ån!
Väderprognosen ser ju inte helt bra ut, men vi håller tummarna!
Christian

http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=borgeby&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&rlm=1&center=6183742:1326197&type=sat&zl=9&bounds=6180574:1320154,6186694:1332744&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%221326197%22%2C%20%22y%22%3 A%226183742%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F130619-100427%22%2C%20%22t%22%3A%22Borgeby%20Slott%22%7D% 5D

Sickan
2013-06-23, 07:42
Det låter fantastiskt och ser verkligen ut som ett kul ställe att flyga på :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kenneth E
2013-06-23, 08:56
[Hej, det ser jatte intressant ut.

Hoppas vader(fpv)gudarn ar med oss.

Med sa manga objekt lar kameran ga varm.

Det skall bli skoj!
Kenneth



QUOTE=Bertone;316290]Hej
Jag har pratat med Max, som driver slottet, och vi är välkomna. Det är ingen som bor på slottet och den enda verksamheten är ett kafé i själva slottet. Jag tänker att vi parkerar på stora gräsfältet öster om slottet. Fältet används som parkeringsplats vid stora event. Gräset är inte kortklippt. Jag kan nog fixa el, återkommer med besked om detta.
Längst till höger ligger Borgeby Kyrka och längst till vänster ligger Hushållningssällskapet. I ovankant syns Lödde å. Man kan gå ner till å, men ännu bättre är nog att stå uppe på en slags utkiksplats bredvid Börjes Torn (gult tak längst upp i bild) - för dom som känner för att lågflyga längs ån!
Väderprognosen ser ju inte helt bra ut, men vi håller tummarna!
Christian

http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=borgeby&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&rlm=1¢er=6183742:1326197&type=sat&zl=9&bounds=6180574:1320154,6186694:1332744&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%221326197%22%2C%20%22y%22%3 A%226183742%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F130619-100427%22%2C%20%22t%22%3A%22Borgeby%20Slott%22%7D% 5D[/QUOTE]

HangerS
2013-06-23, 11:40
Ser fram imot en ny trevlig meeting!
gött att det bara är 5-6min hemifrån med :)
desutom bara ett par minuter ifrån en hobbyaffär ifall olyckan skulle vara framme ;)

Stiffe
2013-06-23, 13:46
Det låter fantastiskt och ser verkligen ut som ett kul ställe att flyga på

Kan bara instämma och kan bara hoppas det blir fler gånger där eftersom jag är i Småland då

HangerS
2013-06-24, 07:18
Vi var och flög på vikingatider i Löddeköpinge igår, som bara ligger tvärs över ån ifrån Borgeby Slott där vi ska vara på lördag.
För övrigt ett ruskigt bra spot med mycket att titta på och uppklippt landningsbana för ultralätt.
Föreslår att vi lägger kommande träff där?

filmen:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/37366-Vikingatider-Lödde?p=316378#post316378

Kenneth E
2013-06-25, 21:44
FPV-träff i Borgeby slott till helgen.

Vi träffas som vanligt från 10:00 och kör på tills vi blir storknar.

Jag har inte kollat vädret med det blir nog bra som vanligt.
Alla är välkomna, tänk på att ni inte kan räkna med startbana eller landningsbana för modeller som kräver så. FPV eller Multikopter är det som gäller och helst eldrivet om det inte är mycket tystdrivet.

Har ni frågor eller vill ha tag i mig, 0768-23 20 21, är tillbaka i Sverige på fredag.
Kenneth

neu
2013-06-25, 22:22
Kommer inte att flyga men kommer kanske förbi och pratar lite. Kan tyvärr inte fixa ''fika'' på lördag eftersom jag inte vet om jag kommer men fixar grillning när vi har det på mrfs!
Vete fan vad trappy gör. Han har inte svarat på mailet jag skicka i fredags (får normalt svar inom några timmar) så bli förmodligen ingen caipirinha.

Kenneth E
2013-06-25, 22:41
Hej NEU,

Det tog nästan en vecka innan någon svarade mig, det var inte Trappy och nu är ersättningsdelar på väg.
Kenneth



Kommer inte att flyga men kommer kanske förbi och pratar lite. Kan tyvärr inte fixa ''fika'' på lördag eftersom jag inte vet om jag kommer men fixar grillning när vi har det på mrfs!
Vete fan vad trappy gör. Han har inte svarat på mailet jag skicka i fredags (får normalt svar inom några timmar) så bli förmodligen ingen caipirinha.

neu
2013-06-25, 23:02
Hej NEU,

Det tog nästan en vecka innan någon svarade mig, det var inte Trappy och nu är ersättningsdelar på väg.
Kenneth

Raphael Pirker=Trappy men förmodar att du redan visste det. Gissar på att han har fullt upp nu när dom har flyttat till hk men får hoppas att jag får svar innan helgen.

Skickar dig ett pm ang hubsan
//Christian

HangerS
2013-06-26, 21:18
FPV-träff i Borgeby slott till helgen.

Vi träffas som vanligt från 10:00 och kör på tills vi blir storknar.

Jag har inte kollat vädret med det blir nog bra som vanligt.
Alla är välkomna, tänk på att ni inte kan räkna med startbana eller landningsbana för modeller som kräver så. FPV eller Multikopter är det som gäller och helst eldrivet om det inte är mycket tystdrivet.

Har ni frågor eller vill ha tag i mig, 0768-23 20 21 (tel:0768-23 20 21), är tillbaka i Sverige på fredag.
Kenneth
Det finns gott om plats att landa och starta vingar och dylikt på tvärs över vägen (vi flyger uppe vid borgeby fältdagar ibland).

Halcon
2013-06-27, 19:24
Tusan, ska bli en del regnskurar på Lördag -blir det av ändå? Kan väl skyla inne hos Jan kanske om han har lördagsöppet ...

Bertone
2013-06-28, 20:30
Jag kommer dit. Kaféet är inte öppet.
Det kommer finnas el om någon behöver.
Mina Predator V2 har inte kommit så jag får klara mig utan goggles denna gången också��
Christian

Kenneth E
2013-06-28, 22:01
Jag kommer också.

Är det bara goggles som saknas kan låna mina.
Kenneth

Sickan
2013-06-28, 22:11
Jag dyker också upp :) Hoppas skurarna håller sig borta!

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Stenkryparen
2013-06-28, 22:16
Kommer så klart.:):)

neu
2013-06-28, 22:25
Har fixat batteri till min caip och fy f så mycket bättre den flyger!
Kommer imorgon men någon som har en förlängningssladd på typ 10-20m? Mitt batteri till min dx8 är dåligt så kan bara flyga 5min innan jag behöver ladda men kan flyga med laddaren inkopplad :)

//Christian

Kenneth E
2013-06-28, 22:57
Har fixat batteri till min caip och fy f så mycket bättre den flyger!
Kommer imorgon men någon som har en förlängningssladd på typ 10-20m? Mitt batteri till min dx8 är dåligt så kan bara flyga 5min innan jag behöver ladda men kan flyga med laddaren inkopplad :)

//Christian

Är det en vanlig 230 volt kabel du menar kan jag ta med?

neu
2013-06-28, 23:09
ja vanlig 230v :) Skulle va schysst om du kunde ta med en!

bjerred
2013-06-29, 20:44
Hej!

http://www.youtube.com/watch?v=iU4dnXPwjhc&feature=youtu.be

har nu några videoklipp från dagens FPV-träff vid Borgeby Slott. Hoppas på ny träff med lite mindre vind, så att min debut som FPV-pilot äntligen blir av!

Lars

Sickan
2013-06-29, 21:00
Tack för filmen och tack för träffen. Super som vanligt!

--
S

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

Kenneth E
2013-06-29, 21:59
Tack för denna gång, lite otur med vädret. Blåst och lite regn, de flesta gick vid 12, vi var ett mindre gäng som höll på till halv tre.

Trevligt ställe att flyga på.

Halvfärdigt material, men ni slipper vänta: http://youtu.be/CMIjg28WnPs







Kenneth

theailer
2013-06-29, 22:55
Härligt att nu fick flugit. Själv höll jag på å renovera mitt badrum medans det smattrade som tusan på fönster blecket av regnet.

Sickan
2013-06-29, 22:55
Trevligt som vanligt Kenneth, och fler nya ansikten :)

Ber om ursäkt för skitkvalité! Spände fast kameran för hårt, obalans i APC 10x4.5MR propparna, inte riktigt bra inställningar i CC3Dn och för mycket vind för QAV500an :(

http://www.youtube.com/watch?v=JNrxzDe3p4Q

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2013-06-30, 07:41
Sickan,
Tack för att du ändå låter oss se resultatet, trots att du inte är nöjd med kvalitén. Kanske kan man hoppas på att Borgeby Slott snart får en ny chans att visa upp sig, då med bättre väder. Jag tror vi då blir ännu flera, för vädret avskräckte säkert mera långväga.
Träffarna är verkliga höjdpunkter i hobbyn!
Lars

Sickan
2013-06-30, 08:00
Inga problem, det finns ett värde i att dela med sig av våra träffar :)

395353953639537395383953939540395413954239543

--
S

Kenneth E
2013-06-30, 10:47
Härligt att ni är nöjda,

Tyvärr kan jag inte rå på vädret, fast jag tyckte nog att en del flög mycket till trots. OK filmerna blir inte de bästa och det blir till att styra mer. Själv fick jag själv wobbling strax bakom träddungen, det var nära den slog runt, Return to home räddade den och därmed så har den funktionen betalts sig.

Då första träffen var på MRFS med dåligt väder vill NEU att vi gör om det där om 2 helger, grillning blir garanterat av, val av hamburgare, korv med läsk eller kaffe stor klubbstuga och el. mek-bord och hela fadderitten.

Borgeby ligger på önskelistan och planeras in så fort det blir fint väder och då annonseras det ut här eller per SM:s till de som lämnat sina nummer till mig. Skulle ni hitta ett kanonställe skriv ner det här så kanske vi kan dyka upp och hålla dig sällskap. Vi har även bokat "El är fantastiskt" i Växjö som blir vår första träff utanför Skåne, den lär gå av helgen den 4:e Augusti, planera in det i kalendern redan nu. Vi skall försöka samåka och kanske planera in en övernattning - mycket FPV är utlovat.

Jag söker redan nu en person som kan komma med förslag om nästa träff och så kallat bli värd mitten på Augusti är planen.

Jag tycker vi har blivit ett bra gäng och det är snart dags att ta det till nästa nivå. Många har utvecklats som piloter och andra har fått nya ideer om hur man kan bygga, jätte nyttigt att dyka upp om man t.ex. kört fast med någonting eller bara vill ha råd.
Har jag glömt något så är det för att jag är mänsklig.

Jag önska er alla en trevlig sommar och ha en god semester om vi inte ses.

Hälsningar
Kolfiber och aluminium regn

HangerS
2013-06-30, 12:32
Snygg rulle sickan! Även om inte bildkvallen låg på topp så kompenserade du för det med ruskigt bra spakning =)
Det slog mig igår att det här skulle kunna va ett rätt skoj ställe för en träff också: http://en.wikipedia.org/wiki/Ladonia_(micronation)

Här kommer mitt bidrag från borgeby (jag fuskade lite och klippte in lite material från tidigare i veckan också):
https://vimeo.com/69408927

Sickan
2013-07-01, 17:48
Snygg rulle sickan! Även om inte bildkvallen låg på topp så kompenserade du för det med ruskigt bra spakning =)

Tackar :)

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

neu
2013-07-01, 22:18
Jag tycker att vi tar det på MRFS vecka 30 (efter ripa) för jag har inte beställt grejer till min disco och är trött på allt som har med caip att göra.

mr.black
2013-07-11, 13:05
Sker det några träffar i Stockholmsområdet med omnejd? Jag har tänkt ge mig in i FPV. Det vore trevligt att träffa någon/några som redan håller på med FPV för att få tips och idéer.
Försök att ignorera att jag formulerat mig som i en desperat kontaktannons. :D

Kenneth E
2013-07-11, 13:37
NEU, viken dag och tid gäller?


Vi kan se det som en träning inför meetinget i Växjö och så diskuterar hur, vilka och när vi åker upp.
Kenneth


Jag tycker att vi tar det på MRFS vecka 30 (efter ripa) för jag har inte beställt grejer till min disco och är trött på allt som har med caip att göra.

Stiffe
2013-07-11, 14:15
El e fantastiskt är väl i Ljungby om det är samma träff vi pratar om ???

Kenneth E
2013-07-11, 14:32
Du har så rätt, jag skriver utan att tänka.
El e fantastiskt är väl i Ljungby om det är samma träff vi pratar om ???

neu
2013-07-11, 16:11
NEU, viken dag och tid gäller?


Vi kan se det som en träning inför meetinget i Växjö och så diskuterar hur, vilka och när vi åker upp.
Kenneth

Lördag eller söndag v30 börjar vid 10 som alltid och vi kör tills det blir mörkt! :D Vi har kiosk så kommer ordna så det finns hamburgare och korv (kostar lite men det går till klubben) finns även glass, godis, dricka och el så vi kan ladda.

Tänkte prova något nytt så här kan ni välja vilken dag som ni tycker vi ska ha det http://www.doodle.com/rih7e3tpkfqv6xzw
bara att skriva in namn och kryssa i vilka dagar som passar och så bestämmer vi dag nästa vecka.

OBS!! För att få flyga så måste man va med i rcff eller smff!! Har med försäkringar att göra så tyvärr inte jag kan göra något åt men det kostar bara 100kr för att va med i rcff.

neu
2013-07-20, 21:07
Då blir det lördag 27-jul kl 10 tills vi inte orkar mer. Tar söndagen som backup om vädret är dåligt.

För att hitta till MRFS så kolla http://mrfs.se/Default.aspx?ArticleID=626
Är inte så bra på att beskriva vägen men om det blir problem så ring mig på 0721647929
Kommer finnas hamburgare och dricka på plats.

//Christian

Kenneth E
2013-07-21, 09:31
FPV träff 2013 på Malmö fältet (MRFS) se tidigare blänkare för information.

Vi diskuterar även Ljungby träffen "El är fantastiskt".

Vi drar igång 10-
Behöver ni hjälp att hitta 0768-23 20 21
Kenneth

Mat/dricka/godis och klubbstuga och fin landningbana finns på plats.

Stiffe
2013-07-23, 21:11
FPV träff 2013 på Malmö fältet (MRFS) se tidigare blänkare för information.

Vi diskuterar även Ljungby träffen "El är fantastiskt".

Vi drar igång 10-
Behöver ni hjälp att hitta 0768-23 20 21
Kenneth

Mat/dricka/godis och klubbstuga och fin landningbana finns på plats. kommer men inte säkert vid 10 men säkert till 12 iaf och Ja det är ingen Jeepträff den dagen ha ha

magnusvr
2013-07-24, 08:46
Kan vi för tydlighets skull få det tänkta datumet en gång till? :)

/Magnus, otydlig.


FPV träff 2013 på Malmö fältet (MRFS) se tidigare blänkare för information.

Vi diskuterar även Ljungby träffen "El är fantastiskt".

Vi drar igång 10-
Behöver ni hjälp att hitta 0768-23 20 21
Kenneth

Mat/dricka/godis och klubbstuga och fin landningbana finns på plats.

Kenneth E
2013-07-24, 11:19
FPV träff på Malmö Radio Flyg Sällskap (MRFS) den 27:e Juli klockan 10:00-.

Plats: I utkanten av Malmö, Kvarnby. www.mrfs.se

Allt av FPV/MK är välkommet, landningsbana som klarar de flesta flyg, till och med fullskala.

Grill finns på plats, hamburgare, korv, godis, läsk, senast till och med glass finns att införskaffa för en liten peng, så tänk på att ta kontanter med er om ni är sugna.

Kenneth
Vid problem att hitta slå en signal till mig så guidar jag er.
0768-23 20 21

jolt
2013-07-25, 18:14
Sweet med en träff på lördag, hoppas att jag kan vara med, har precis bytt till openpilot revo i hexan, så den vill ut å flyga!

Kenneth E
2013-07-30, 14:25
Vi hade en träff i lördags med mycket bra väder och bra kock som försåg oss med hamburgare och korv.

Har för mig att vi var uppe i 7 pers som flög FPV och 1 som flög endast MK.

Tyvärr förlorade Jolt sin Hexa och vad jag förstod var väl det den ända kraschen. Flest landningar gjorde Berton och dessa var i alla möjliga vinklar(imponerande).

MIG29: fick luftas, TBS vingen ville inte låsa på sateliterna, Oktan tuffade på som vanligt, Sbach e-flight flög.
Neu tog hastighets rekord igen bakom kullarna och i dalarna.

Magnus börjar få ordning på sin Okto nu med nya reglage klarade den biffen.

Stiffe stod blixt still i vinden och filmade, man trodde den var avstängd trots att den befann sig 20m upp.

Det var trevligt
Ken

simonarvestrand
2013-07-30, 14:30
hur många har tänkt att ta sig till elefantastiskt ?

Sickan
2013-07-30, 15:11
Jag kommer hem till helgen så jag tänkte köra upp på söndag morgon :)

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Kenneth E
2013-07-30, 16:53
Jag kör upp på fredagen efter jobb. Stannar kvar till minst lördag.

Vädret ser ut att bli riktigt super bra(till och med kanske för bra).
Kenneth

neu
2013-07-30, 17:21
Jag kör nog samma som Kenneth kanske stannar till söndag brys på om man kan duscha.

Kenneth E
2013-07-30, 19:53
brys på om man kan duscha.

Jag kör raggardusch, häller pripps blå över mig - kan inte bli fel.
Kenneth

jolt
2013-07-30, 20:41
Glömde som vanligt att ta bilder, här är några från telefonen:

40027

40028

40029

Stiffe
2013-07-30, 22:28
Jag kör upp på fredagen efter jobb. Stannar kvar till minst lördag.

Vädret ser ut att bli riktigt super bra(till och med kanske för bra).
KennethVet inte riktigt än men antingen samma som Kenneth ( Fre - Lör ) eller bara Lördag

Stiffe
2013-07-31, 12:53
brys på om man kan duscha. Det är nog inte många tjejer där om det är det du tänker på :) finns det en slang kan vi spola av dig ha ha

neu
2013-07-31, 13:24
Det är nog inte många tjejer där om det är det du tänker på :) finns det en slang kan vi spola av dig ha ha

haha var inte så jag tänkte men min far prata om att köra till en camping i närheten där man kan duscha osv så får se hur det blir.

henke2
2013-07-31, 18:36
haha var inte så jag tänkte men min far prata om att köra till en camping i närheten där man kan duscha osv så får se hur det blir.

Man brukar kunna duscha på motellet som ligger precis intill. Jag kan inte exakta priserna, men vet att vissa gör så. Men campingen funkar den med.

Stiffe
2013-07-31, 23:05
Lite film från FPV träffen https://vimeo.com/71458994

HangerS
2013-08-02, 01:37
Missade helt sista träffen :( Hoppas dock kunna komma upp till elefantastiskt på söndag.

Kenneth E
2013-08-13, 12:54
Det är väl dax att lyfta tråden,

Tyvärr enligt SMHI så blåser det mellan 10-18m/s fram till nästa torsdag. Detta i kombination med regn.

Vi kan väl sikta in oss på en träff i slutet av augusti/början av september, några förslag till plats för vår träff?
Ken

HangerS
2013-08-13, 14:59
Kul! Riktigt sugen på en ny träff då jag missade den förra.
Jag föreslår Rinnebäck, vårt nya lilla smultronställe precis utanför kävlinge.

Data Dan
2013-08-13, 18:14
Ja hadde varit kul hoppas bara ni väljer en dag jag kan blir en bit att åka från fbg men får se det som semester söder ut

Sickan
2013-08-13, 19:36
Slutet på augusti passar fint :)

--
S

Sent from my SGP321 using Tapatalk 4

HangerS
2013-08-16, 14:17
Återbesök i dalby stenbrott hade suttit fint också. (Den delen som vi var på i slutet förra gången.)
Blev sugen när jag såg sickans senaste rulle =)

Kenneth E
2013-08-19, 21:07
Tänkte vi kunde ta denna helg som kommer för nästa helg är jag upptagen. Kannonväder idag , var precis ute och flög (nightvision)helt fantastiskt, såg till och med vildsvin.

Enligt SMHI skall det tyvärr bli sämre väder från och med imorgon och blåsa 10 s/m i helgen. OK, nu kan man inte lita på väderprognosen 5 dagar innan, men det ger en indikation i allafall.

Jag kan tänka mig att vi träffas på lördag i Kävlinge på Hangers nya smultronställen.

Är fler intresserade om vädret blir OK?
Ken

neu
2013-08-19, 21:16
Tycker söndag blir bättre för jag ska till Danmark på lördag. Dalby eller Kävlinge kvittar för mig.

Stiffe
2013-08-19, 21:29
Det ser ut att bli blåsigt men det kanske ändrar sig , är öppen för helst söndag kan ev funka även lördag

HangerS
2013-08-20, 07:58
Frugan jobbar helg så jag har det lite tight, men från och med 14 och framåt på lördag funkar det för mig.

HangerS
2013-08-21, 07:16
Hmm Det börjar se mörkt ut med att jag kommer få nytt skruvkitt till Discon till helgen (fick slipa spår i dom gamla).. =(
Ingen som har ett extra skruvkitt liggandes?

Sickan
2013-08-21, 07:19
Jag ska lämna äldsta killen på LAN-party i Malmö 13 på lördag så Dalby hade passat mig bäst på lördag, söndagen är öppen för alla möjliga förslag :)

Ps
@HangerS, vad behöver du? Jag kanske kan få ihop det du behöver, men jag har inget officiellt kit ;)

--
S

HangerS
2013-08-21, 10:51
Dalby funkar fint för mig också.
Sickan jag behöver i princip alla skruvar som håller top plattan på plats. samt 4a skruvar fär att fästa motorer.. Men jag får väll improvisera om det skulle knipa.

Sickan
2013-08-21, 11:16
Det kan jag nog ordna :)

--
S

Kenneth E
2013-08-21, 12:51
Enligt SMHI så är det Söndag som gäller, 7m/s annars 10m/s.

Kenneth

Kenneth E
2013-08-21, 12:55
Ja hadde varit kul hoppas bara ni väljer en dag jag kan blir en bit att åka från fbg men får se det som semester söder ut

fbg är det Falkenberg?

Alla är välkomna.
Ken

Kenneth E
2013-08-21, 12:57
Jag ska lämna äldsta killen på LAN-party i Malmö 13 på lördag så Dalby hade passat mig bäst på lördag, söndagen är öppen för alla möjliga förslag :)

Ps
@HangerS, vad behöver du? Jag kanske kan få ihop det du behöver, men jag har inget officiellt kit ;)

--
S

Samma här, har nog de flesta skruvar på lager.
Ken

Kenneth E
2013-08-21, 12:59
Jag tänkte ändå flyga vinge, så vilken dag som helst hade passat för min del.

Skall vi ta Dalby på Lördag?
Efter 14:00, då blir det sovmorgon dessutom.
Ken

HangerS
2013-08-21, 13:00
Strålande! Är du i Lund trakterna någon gång i veckan? Annars får det bli grottmek på plats i Dalby :D

chulie
2013-08-21, 13:30
Jag är ny inom FPV, är det en öppen träff? Skulle vara kul att komma förbi och flyga lite och kanske lära sig ett och annat, antar att tiden inte riktigt är bestämd, men är platsen bestämd? Dalby stenbrott? :)

Sickan
2013-08-21, 13:30
Strålande! Är du i Lund trakterna någon gång i veckan? Annars får det bli grottmek på plats i Dalby :D

Jag är i Lund resten av veckan. Ska du till jobbet i morgon kan du svänga förbi mig :)

--
Stig

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

HangerS
2013-08-21, 13:39
Jag är i Lund resten av veckan. Ska du till jobbet i morgon kan du svänga förbi mig :)

--
Stig

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Strålande då kommer jag förbi på lunch eller på vägen hem (du bodde i vallkärra va?).
Ringer i morgon så kan vi bestämma något.

HangerS
2013-08-21, 13:40
Föresten bestämde vi Dalby runt 14 på lördag?

Data Dan
2013-08-21, 13:45
Japp Falkenberg


Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

Sickan
2013-08-21, 14:02
Jag åker till Dalby, 14 på lördag. Det kan kanske bli en tur på söndag också någonstans ;)

--
S

Kenneth E
2013-08-21, 14:08
Föresten bestämde vi Dalby runt 14 på lördag?

Tja, varför inte, verkar vara en bra tid för de flesta.

Dalbystenbrott blir bra, man kan flyga eller dyka om man vill så. Åker-flygning eller att man flyger runt brottet nere i hålan, det finns vatten om någon vill köra båt!

I egentligen det perfekta stället att träffas på.

Alla är välkomna.
Ken

Stiffe
2013-08-22, 13:52
Vädret ser ut att bli bra på Lördag enligt nu gällande prognoser sol och 3-5 sek m , har lite annat planerat egentligen men ska försöka komma ut och flyga en sväng och snacka lite

Kenneth E
2013-08-22, 17:26
Vore skoj om fler dok upp, da blir det mycket att prata om.

Da traffas vi uppe pa land sett fran Malmo efter stenbrottet.

For de som inte hittar sok Dalby stenbrott, fran Dalby centrum ligger det pa vanster sida..
Vi kan som vanligt inte garantera att man kan starta och landa da det inte finns nagon uppklippt bana, tank pa att inte ta med er mest hogljuda modell, det sista vi vill ar att nagon kor bort oss.
Kenneth vid fragor, 0768 232021
Ken

Stiffe
2013-08-22, 17:59
Vore skoj om fler dok upp, da blir det mycket att prata om.

Da traffas vi uppe pa land sett fran Malmo efter stenbrottet.

For de som inte hittar sok Dalby stenbrott, fran Dalby centrum ligger det pa vanster sida..
Vi kan som vanligt inte garantera att man kan starta och landa da det inte finns nagon uppklippt bana, tank pa att inte ta med er mest hogljuda modell, det sista vi vill ar att nagon kor bort oss.
Kenneth vid fragor, 0768 232021
Ken inga å ä och ö på datorn eller mobilen ha ha

Kenneth E
2013-08-22, 19:05
Nej tyvärr inte på jobbedatorn, då allt skrivs på engelska. Så blir det när man är inköpare från all världens hörn.

Ken

neu
2013-08-22, 20:51
Någon som är sugen på att flyga i Kävlinge på söndag? Någon klåfingrig idiot stal min 5.8ghz mottagare så har bara min disco för tillfälligt >.<

Sickan
2013-08-22, 21:59
Någon som är sugen på att flyga i Kävlinge på söndag? Någon klåfingrig idiot stal min 5.8ghz mottagare så har bara min disco för tillfälligt >.<

Jag tänkte också på det, en tvådagars :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

HangerS
2013-08-23, 07:12
Neu du kan få jacka in dig i min 5.8 mottagare om du vill (om det är immersion/fatshark frekvenser du flyger på).
Frugan jobbar och kommer inte hem föränns 13:20 på lördag så jag blir nog något sen ut.

Är sjukt taggad!

Kenneth E
2013-08-23, 07:20
Vadå,

NEU. Stal de den?

Kenneth

neu
2013-08-23, 08:13
Hangers: Tack för erbjudandet men kan tyvärr inte komma på lördag (ska till Danmark).

Kenneth: stal/tappa den. Tappa den på vägen till bilen och när jag kom tillbaka så var den borta >.< så nu blir det förmodligen inte någon flygning med rvjet eller caip i år.

Kenneth E
2013-08-23, 09:04
Man kan flyga visuellt.

Oavsett tråkigt, var det på klubben det hände, dyker den säkert upp snart skall du se.

Ken

Hangers: Tack för erbjudandet men kan tyvärr inte komma på lördag (ska till Danmark).

Kenneth: stal/tappa den. Tappa den på vägen till bilen och när jag kom tillbaka så var den borta >.< så nu blir det förmodligen inte någon flygning med rvjet eller caip i år.

neu
2013-08-23, 11:19
Nä det var hemma vid hos mig. Inte roligt att flyga den visuelt men har alltid min disco.

chulie
2013-08-24, 00:42
Var vid stenbrottet blir det? Kommer antagligen förbi i morgon :)

HangerS
2013-08-24, 08:27
Var vid stenbrottet blir det? Kommer antagligen förbi i morgon :)

Precis ovanför sjön mot heden som ligger bakom.

chulie
2013-08-24, 09:59
Precis ovanför sjön mot heden som ligger bakom.

Okej tack! :)

Kenneth E
2013-08-24, 12:01
Jag kör om en liten stund och du kan ringa mig på 0768 232021
Ken

HangerS
2013-08-24, 19:21
En snutt från idag:
https://vimeo.com/73043075

Tyvärr så flög jag med lite väl heta pidar så det blev lite skakigt.. ska ta mig tid och fixa det till nästa.

Stiffe
2013-08-24, 20:58
Nice film :) Kom tyvärr inte loss idag , blir det något i Kävlinge i morgon om jag får tillfälle ?

neu
2013-08-24, 21:09
Tänkte fråga samma sak. Vem är intresserad av att flyga i Kävlinge imorgon?

Sickan
2013-08-24, 21:43
Jag kör kävlinge imorgon efter Saxtorp :) Vilka tider kör ni?

--
S

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Sickan
2013-08-24, 22:01
Super! Flipen över kanten blev ju kanon :)

--
S


En snutt från idag:
https://vimeo.com/73043075

Tyvärr så flög jag med lite väl heta pidar så det blev lite skakigt.. ska ta mig tid och fixa det till nästa.



Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

neu
2013-08-24, 22:20
Har svårt att ta mig dit så vet inte om det bara bli en dag på mrfs för mig :/

Kenneth E
2013-08-26, 07:34
En lite summering av Lördagens träff: Lite väl blåsigt för de flesta fast vi flög ändå och trotsade elementen. Roligt hade vi och vi träffade en annan ny fantast också, Stefan som var ute på uppdrag att fotografera med sin 550 WKM, kan bli en ny medlem.

Mitt material är ganska kass då förhållandena var på gränsen vad TBS caip klarar av, det var nära ett par gånger i medvinden.

https://www.youtube.com/watch?v=SJ94IO314Bg

Ken

Halcon
2013-08-26, 10:31
Det var lite blåsigt och en lite kort träff för min del, men super som vanligt :)


http://youtu.be/wmnCQAtn5KQ

Om YT inte fungerar
http://vimeo.com/73065894

--
S


Nja, nu tycker jag du är lite blygsam - det var jäkligt blåsigt! Snyggt fluget - var det den lilla, 400:an, som du filmade med i videon? Den såg ut att gå mycket bra i den turbulenta luften - jag blev överraskad hur jämnt och stabilt den flög.

Kanske dags för mig att börja titta på en QAV400 och framförallt - börja träna ....

/Håkan

simonarvestrand
2013-08-26, 10:42
qav400an är grymt imponerande i rätt hård vind, har inte haft nån maskin som klarar vind bättre. kan inte komma på varför dock.

Sickan
2013-08-26, 11:55
Tackar och bugar :)

Precis, det var QAV400an som jag tog klippen till denna från. Jag flyger mycket, allt från en stor Cinestar 8 med MK ner till denna lilla QAV, och jag måste säga att den jag gillar allra mest ;) Måste också ge tummen upp för OpenPilot CC3D, Graupner 8x5 och Tiger 2216-9 1100KV motorerna på 4S LiPos, för mig en denna kombination nummer 1 för tillfället ;) På minussidan finns väl att den inte tar stryk så bra och är lite kostsam att laga jämfört med andra alternativ.

--
S


Nja, nu tycker jag du är lite blygsam - det var jäkligt blåsigt! Snyggt fluget - var det den lilla, 400:an, som du filmade med i videon? Den såg ut att gå mycket bra i den turbulenta luften - jag blev överraskad hur jämnt och stabilt den flög.

Kanske dags för mig att börja titta på en QAV400 och framförallt - börja träna ....

/Håkan

simonarvestrand
2013-08-26, 12:18
jag är ändå förvånad över hur bra qav'n håller. visst bobinerna smäller av rätt fort men med den nivån på krasher jag gjort så är det också endast bobinerna som smällt av. den klarade en direktträff i en ladugårdsvägg i ca 40-50km/h och det måste jag ju kalla för bra hållbarhet :)

jag byter nu ut mina 750kv motorer till 980kv ska bli kul att se hur den kommer kännas.
funderar även på att testa graupner men samtidigt vet jag att apc inom kort släpper liknande proppar i 8" så frågan är vad det blir.

om nån har graupner 8x5 som vill sälja för en billig peng så är jag spekulant, man måste ju prova ju :)

remsan
2013-08-26, 13:56
Snyggt som vanligt, Sickan!

Sickan
2013-08-26, 13:58
Om man vill ha en ram som har nästan lika bra prestanda som QAV400an men som tål mer, kanske 90 km/h ;) så rekommenderar jag ADS 400-Q. Den har samma system för att skilja mellan den smutsiga delen och den rena men är galet hållbar :) Nackdelen är att den saknar integrerad strömfördelning och är lite stökigare att sätta ihop, men bara lite, trångt är det också, flyger med Naze32 på den och 900KV/Graupner 8x5.

Annars gillar jag Discon, håller bra, flyger bra, har integrerad strömfördelning, tillräcklig OSD (tillval) och är billig att laga, det har jag erfarenhet av, men det är en helt annan tråd ;)

--
S

Sickan
2013-08-26, 13:59
Tackar!!

--
S


Snyggt som vanligt, Sickan!

Manas
2013-09-16, 19:28
Tjena alla fpv:are!
jag var med o enbart kollade när ni flög i Borgeby, har nu dock fått klart min Y6a!
några som är sugna på ny träff snart?

Kenneth E
2013-09-16, 19:52
Vi har nog varit lite lata med träffar, fast jag tror och vet att de flesta nog flyger så fort de får en chans. Själv flyger jag nästan varje dag så det här med träff har fallit tillbaka.

Själv kan jag tänka mig en träff om 2 helger, kring Lördag den 28:e, då är bara frågan vart, samt vädret skall passa, några förslag?

Skulle kunna tänka mig en borg eller ruin eller gammal förfallen bondgård, med lite skog och vatten.
De jag känner till är i Småland.

Ken




Tjena alla fpv:are!
jag var med o enbart kollade när ni flög i Borgeby, har nu dock fått klart min Y6a!
några som är sugna på ny träff snart?

Manas
2013-09-17, 15:03
Jo jag drar oxå ut några gånger i veckan, men tycker lite trist att vara själv!
Hmm just den helgen är vi bortresta, blir ev flygning i mörkaste småland för mig istället då.

//Magnus

HangerS
2013-09-23, 15:20
Åtminstone en till träff borde vi klämma in innan vintern klampar på.

Vi testade ett riktigt kalas ställe strax norr om järavallen för ett par veckor sedan.
Lätt det roligaste ställe jag flugit på hittills.

Ganska gott om parkering och både öppet och kuperat sammanhängande.

Men jag är alltid öppen för alla förslag. Det är alltid roligt att tjöta lite skit =)

Kenneth E
2013-09-23, 19:13
Vi får nog skjuta upp träffen en vecka, jag har precis kommit hem från USA eller är på väg, just den helgen.

Jag tycker vi satsar allt på den kommande helgen den 5:e oktober, Lördag.

Vi kan grilla korv och käka något om det passar, fokus är att flyga.

Kenneth från CA.



Åtminstone en till träff borde vi klämma in innan vintern klampar på.

Vi testade ett riktigt kalas ställe strax norr om järavallen för ett par veckor sedan.
Lätt det roligaste ställe jag flugit på hittills.

Ganska gott om parkering och både öppet och kuperat sammanhängande.

Men jag är alltid öppen för alla förslag. Det är alltid roligt att tjöta lite skit =)

Stiffe
2013-09-23, 21:35
Vi får nog skjuta upp träffen en vecka, jag har precis kommit hem från USA eller är på väg, just den helgen.

Jag tycker vi satsar allt på den kommande helgen den 5:e oktober, Lördag.

Vi kan grilla korv och käka något om det passar, fokus är att flyga.

Kenneth från CA.Instämmer passar mig också bättre, kommande helg är fulltecknad med släktgrejor , i värsta fall får vi själva ha träff Kenneth :sarcastic: OT var har Sickan tagit vägen länge sen jag såg något inlägg från han

Kenneth E
2013-09-23, 21:41
Date heter det!

/ i värsta fall får vi själva ha träff Kenneth :sarcastic:[/QUOTE]

Från ett soligt USA

Hangers: Vad finns i Järavallen är där något intressant?


Ken

HangerS
2013-09-24, 07:14
Strax norr om järavallen. Det finns inga direkta sevärdheter men platsen i sig är ruskigt kul att flyga på.
Precis lagom långt mellan träden.
Kolla tree dodge disco filmed jag la upp så förstår du hur jag menar.

bjerred
2013-09-26, 12:27
Stiffe, sickan filmar ballong!

https://vimeo.com/74523169
Lars

Halcon
2013-09-26, 13:32
Fick precis ett samtal från kommunen - fältet i Staffanstorp är utarrenderat till en bonde och ska besprutas omgående så vänligen flyg inte där fler gånger, kan alltså vara hälsovådligt enl. kommunen ......

Impulze
2013-09-26, 14:21
Är väl vanlig roundup, tror dom använde det på min åker i år. Man bör dock inte äta gräset :)

//Matte

Halcon
2013-09-26, 16:58
Kanske det, ingen aning, omedelbart flygstopp däremot eftersom bonden nu har förfoganderätten till marken.

Halcon
2013-09-28, 10:57
Fick samtal från kommun sent igår - besprutningen börjar 2/10 så fritt fram att flyga fram tills dess.

Du som är intresserad av att flyga RC i staffanstorp maila mig - jag för diskussioner med kommunen om alternativ och ju fler vi är desto lättare.

Håkan avh803@glocalnet.net

Stiffe
2013-10-03, 15:38
Är det Järavallen som gäller på Lördag eller vad är den allmänna uppfattningen ??

neu
2013-10-03, 16:12
Kvittar mig bara man kan flyga med flygplan och inte bara multicoptrar.

Kenneth E
2013-10-03, 17:44
F-n jag känner mig trött och har ont i halsen.

Vädret verkar vara ok på Lördag, 5m/s.

Själv kan jag inte förrän efter 13:30,

Järevallen verkar vara ett bra ställe, där kan vi träffas. Dock vet jag inte vart vi skall träffas, kanske någon som varit där kan skriva en rad?

När vill ni träffas, som jag skrev jag kommer inte loss förrän 13:30.
Ken

Stiffe
2013-10-03, 20:34
Runt 12-13 funkar bra för mig :)

Bertone
2013-10-03, 23:14
41139Bjerred o jag var där förra helgen och jag tycker det är ett bra ställe. En stor glänta med skog på två sidor och vägar på två sidor. Man kan köra ända in på fältet. Tyvärr kan jag nog inte komma o visa upp min nya H.A.L Hexa! - är troligen bortrest.
Christian

Kenneth E
2013-10-04, 07:06
Det var tråkigt att höra, vi hade sett fram emot att få skåda din nya Hexa.
Ken


41139Bjerred o jag var där förra helgen och jag tycker det är ett bra ställe. En stor glänta med skog på två sidor och vägar på två sidor. Man kan köra ända in på fältet. Tyvärr kan jag nog inte komma o visa upp min nya H.A.L Hexa! - är troligen bortrest.
Christian

HangerS
2013-10-04, 11:39
Det där ser inte ut som samma ställe som jag tänkte på.
Om man åker ett par hundra meter norr om järavallen så hittar man en parkering vid sidan av vägen som hundrastare brukar använda.

Jag är sugen men kommer inte loss föränns 14 på lördag.

MVH
Jacob

Här är karta:
https://maps.google.se/maps?q=55.811941,12.937045&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4653b74347eb3b3f:0x802ad3ebb54a7270,55.811 941,12.937045&gl=se&ei=zZpOUsnnGsSJ4AS83IG4Bw&ved=0CC0Q8gEwAA

Kenneth E
2013-10-04, 12:16
Med tanke på restid kommer nog jag också att vara där vid samma tid runt 14.

Tar med Flyg och MK.
Kan man grilla där?
Ken


Det där ser inte ut som samma ställe som jag tänkte på.
Om man åker ett par hundra meter norr om järavallen så hittar man en parkering vid sidan av vägen som hundrastare brukar använda.

Jag är sugen men kommer inte loss föränns 14 på lördag.

MVH
Jacob

Här är karta:
https://maps.google.se/maps?q=55.811941,12.937045&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4653b74347eb3b3f:0x802ad3ebb54a7270,55.811 941,12.937045&gl=se&ei=zZpOUsnnGsSJ4AS83IG4Bw&ved=0CC0Q8gEwAA

HangerS
2013-10-04, 13:14
Det finns nog ingen dedikerad grill vill jag minnas, men engångsgrillar funkar ju =)

Bertone
2013-10-04, 13:53
Det där ser inte ut som samma ställe som jag tänkte på.
Om man åker ett par hundra meter norr om järavallen så hittar man en parkering vid sidan av vägen som hundrastare brukar använda.

Jag är sugen men kommer inte loss föränns 14 på lördag.

MVH
Jacob

Här är karta:
https://maps.google.se/maps?q=55.811941,12.937045&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4653b74347eb3b3f:0x802ad3ebb54a7270,55.811 941,12.937045&gl=se&ei=zZpOUsnnGsSJ4AS83IG4Bw&ved=0CC0Q8gEwAA
Jacob, det är samma ställe. Du har markerat parkeringen i norra ändan av det öppna fältet - vi körde in bilen från södra änden av fältet..där finns en "väg" in.
Christian

HangerS
2013-10-04, 13:55
Jacob, det är samma ställe. Du har markerat parkeringen i norra ändan av det öppna fältet - vi körde in bilen från södra änden av fältet..där finns en "väg" in.
Christian

Aha ok fick för mig att det va inne på själva järavallen området ni var. =)
Sist vi va där så satte vi oss uppe på den lilla kullen ovanför där jag markerade.
Funkade riktigt bra med video bakom träden när man kom upp lite där.

Kenneth E
2013-10-04, 14:36
Kulle vore skoj, då blir det hang.

Någon som provat MK på hang? Visst flyger de fortfarande som övermotoriserade cykelställ.
Ken

HangerS
2013-10-04, 14:52
Kulle vore skoj, då blir det hang.

Någon som provat MK på hang? Visst flyger de fortfarande som övermotoriserade cykelställ.
Ken

Kulle var kanske att ta i...
Sluttningen är nog mera korrekt ;)

Men den är tillräcklig för att man ska kunna få upp farten rejält nedför =)

Kenneth E
2013-10-04, 15:14
Vi ses på Lördag!

Tänk på att det kan bli kallt i vinden, ta med fodrade Googles.

Ken

bjerred
2013-10-04, 15:45
Bertone, prioritera!

magnusvr
2013-10-04, 17:27
Jag är sugen på att komma, men dagen är inte detaljplanerad i styrelsen än... är vädret OK och inget kommer ivägen så dyker jag upp vid 14. :)

Blåser det mycket är det också bra att vara inne på Järavallen, trädlinjen tar mycket av blåsten. Där vi tänkt vara har väl lite mer fritt blås från havet.

Det finns grillplats inne på Järavallens parkering. Antagligen är de Irländska asfaltsarbetarna kvar där och campar olagligt... de skulle säkert uppskatta några överflygningar. :)

/Magnus

Stiffe
2013-10-04, 22:11
Jag kan ta med en engångsgrill, tror jag har en över , verkar som de flesta dyker upp runt 14

Stiffe
2013-10-05, 22:04
Det var en trevlig eftermiddag och träffas och snacka lite och flyga några svängar , här några bilder , video kommer när jag har lite tid 41199 4120041201

Kenneth E
2013-10-06, 09:50
Tack alla som kom på vår träff.
Jag skall aktivera telefonlistan, så SMS:ar vi varandra när lusten faller på.
Skriv plats och tid till att börja med.

Vill ni vara med på SMS listan, PM:a mig så lägger jag in er.

En film från Järavallen:

http://www.youtube.com/watch?v=B-wID0RxKzA

Ken

Stiffe
2013-10-06, 22:44
Tack alla som kom på vår träff.
Jag skall aktivera telefonlistan, så SMS:ar vi varandra när lusten faller på.
Skriv plats och tid till att börja med.

Vill ni vara med på SMS listan, PM:a mig så lägger jag in er.

En film från Järavallen: http://youtu.be/B-wID0RxKzA

Ken

gamla gubbar var det :)

HangerS
2013-10-07, 07:11
Tack för senast. Trevligt som vanligt!

Mitt bidrag från lördagen:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38912-Tree-Hugger?p=328323#post328323

Stiffe
2013-10-08, 22:30
Lite film från mig http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38934-FPV-träff-skåne-131005?p=328518#post328518

Kenneth E
2013-10-09, 07:21
JAG ÄR MED PÅ FILM !

Ken



Lite film från mig http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38934-FPV-träff-skåne-131005?p=328518#post328518

Stiffe
2013-10-09, 16:19
JAG ÄR MED PÅ FILM !

Ken Just det och din Octa osså :)

Kenneth E
2013-10-09, 18:11
Jag vet inte vad jag gör för fel, men din film är också så där dimmig/suddig, fast filmen från kameran är det bra. Är det någon inställning som skall till, någon som vet?

Stiffe, du med kör Vimeo och jag kör Youtube, men resultatet är det samma. Kan det vara i redigeringen eller något med uppladdningen?
Ken


Just det och din Octa osså :)

Stiffe
2013-10-09, 20:29
Jag vet inte vad jag gör för fel, men din film är också så där dimmig/suddig, fast filmen från kameran är det bra. Är det någon inställning som skall till, någon som vet?

Stiffe, du med kör Vimeo och jag kör Youtube, men resultatet är det samma. Kan det vara i redigeringen eller något med uppladdningen?
Ken Nja det var ju lite disigt och svåra ljusförhållanden , det syns mest i fullscreen annars är det Ok tycker jag , har kollat direkt från kameran och ser ingen skillnad före -efter redigering , är det strålade sol brukar det bli bättre

Bertone
2013-10-16, 13:10
Det är nog första gången jag sett en väderleksprognos med 0,9m/s som prognos! 2m/s i byarna.
Jag tänker åka hit efter 16:30: http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=lomma&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&rlm=1&center=6175990:1327326&type=sat&zl=12&bounds=6163456:1309088,6185568:1345760&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%221327306%22%2C%20%22y%22%3 A%226175992%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F131015-130714%22%2C%20%22t%22%3A%22flyga%2016%2F10%22%7D% 5D

Tycker det är ett kanonställe. 2st havfärdiga 5-våningshus 50m bort. Vatten både här o där, och stora ytor. Nästan aldrig något folk.
Att det sen ligger 5minuter bort är ju inte fel....
Christian

Stiffe
2013-10-16, 14:03
Hade jag inte varit hemma och sjuk hade det varit skoj , Lomma Bjärred förstår jag

Kenneth E
2013-10-16, 14:33
Jag brukar flyga där, kul område med mycket vatten.

Tyvärr är jag i Finland.
Ken

Elflygarn
2013-10-16, 21:04
Var på åkern bakom pistolbanan i Stora Råby utanför Lund själv & flög både quaden och F22:an idag vid den tiden. Det är en bra plats att flyga på - har flugit där till och från i 6-7 år.

Bertone
2013-10-16, 21:21
Eftersnack kan man väl även om jag var ensam?!
Fantastisk kväll! Fick äntligen testa min Hobbyzone Champ för första gången utomhus. Skitkul. Otroligt hur länge batteriet räcker, men planet väger ju inte mer än en musskit.
Gled också omkring med hexan. Har dock problem med vibrationer i gimbalen sen jag flyttade infästningen av den från centrum av hexan till att nu hänga i två av bommarna. Får nog flytta tillbaka den.
När jag satt där i min egen värld, med Fatsharkbrillorna, hör jag en bil som närmar sig på grusvägen och stannar till. Jag vrider kameran mot bilen och ser att jag fått besök av farbror polisen! Pulsen stiger o jag försöker komma ihåg hur stark videosändaren är.........om dom skulle fråga...
Men dom kör sakta vidare och det visar sig att dom var intresserade av en annan bil som precis kommit. Tror ni dom uppskattat om jag flugit bort till dom :-).
Kanonkväll som slutade vid 6-tiden.
Christian

Elflygarn
2013-10-16, 21:33
Farbror blå har lika stor koll på videosändare som de har på differentialekvationer skulle jag tro. Möjligen att de skulle kunna få för sig att påpeka att någon klagat (eftersom allmänheten i vissa, lyckligtvis mindre vanliga fall, kan ha låg tolerans mot vår hobby).

Troligare är att konstaplarna bara var nyfikna, precis som många andra kan vara.

Mina två senaste efter-jobbet sessioner blev totalt 4 flygningar med quaden på cirka 10 min vardera och 5 varv a 9 minuter med F22:an. Vi får väl samla ihop oss och prova min plats ett helt gäng nån dag. Där stör vi ingen.

Elflygarn
2013-10-16, 21:34
Jag brukar flyga där, kul område med mycket vatten.

Tyvärr är jag i Finland.
Ken

Hörde jag "först över östersjön med en TBS cap?"

Mr J
2013-10-16, 21:47
Hörde jag "först över östersjön med en TBS cap?"

Inga problem, håll samma fart som färjan, ett par kompisar som laddar (batterier) i baren.
Så är det bara att landa och byta batteri lite då och då... :sarcastic:

Kenneth E
2013-10-17, 12:07
Tyvärr hade jag inget med mig, vilket jag ångrar idag, där var det finaste höst vädret jag sett. Idag kom verkligheten fatt mig när jag landade på Kastrup - regn och blåst, en fråga bara - varför bor man här?

Hade stora planer för dagen, men de stöp med vädret, igen.




Hörde jag "först över östersjön med en TBS cap?"

Elflygarn
2013-10-17, 12:16
Håller med dig. Jag skall på semester till Goa i Indien snart. 35 grader C och sol.

Funderar på att göra en enkel lösning på flygproblemet, att beställa nån enkel RTF till hotellet någon vecka innan jag åker. Så kan man flyga den där i 2 veckor, och sedan lämna den på plats. Antingen det eller så får man väl packa ner sin Hubsan.

Stiffe
2013-10-17, 19:40
Verkar bli bra väder på Lördag 2-4 sek m och växlande molnighet :willy_nilly:ska nog ut och testa vidare autonom flygning

Kenneth E
2013-10-17, 20:49
Gör gärna följe om det går bra
Ken

Stiffe
2013-10-17, 21:51
Gör gärna följe om det går bra
Ken

Visst vi kan väl höras på lördag är nog inte på g förrän efter 12 ( afterwork imorgon ;-) kan tänka mig bokskogen eller något annat fint ställe med fina höstträd eller nåt

Försökte göra ett upprop via smsgruppen för nån vecka sen utan respons

Elflygarn
2013-10-17, 23:21
Min skytteförening skall ordna en tävling på söndag, och det är förberedelser hela lördagen. Skall dock ta med quaden och filma lite av förberedelserna. Vädret på söndag skall inte bli det bästa tyvärr.

Bertone
2013-10-19, 08:04
Hade gärna hängt på, men kan inte.
Christian

Kenneth E
2013-10-19, 22:46
https://www.youtube.com/watch?v=Q7azOS0xhjQ, ingen bra film, mer ett bevis på att vi var där.

Idag var det gott om plats i skogen, vi var tre som dök upp och flög idag. Men imorgon/söndag lär det bli trångt, Yddinge loppet går av stapeln.

Stefan, Sickan och jag lekte med våra farkoster.
Ken

Stiffe
2013-10-20, 01:05
Och här är mitt bidrag

https://vimeo.com/77308242

Elflygarn
2013-10-20, 19:07
Så snart jag har videon klar (fuskar och kör den genom stabilizer-mjukvara, eftersom jag inte har en gimbal på den ännu) - så skall jag posta den.

Oavsett, ni lär dregla over terrängen om inte videon. Jag hade tillgång till (pga skyttegrejen), Dalbys nya stenbrott, det som är i drift. Det ser ut som en fet Battlefield 3-karta, typ.

Bertone
2014-01-04, 13:41
Bjerred o jag har planer på att ses vid fyrkantsdammen i Lomma imorgon 5 jan. Planen är kl 12. Någon som hakar på? Vi får ju dock hålla ett öga på väderprognosen.
Christian

neu
2014-01-04, 13:59
Jag har inget att flyga med och ska skolflyga med några nya på klubben så jag hoppar.

Admin kan ni va snälla och uppdatera trådnamnet till 2014? :D

Mr J
2014-01-04, 14:14
Jag har inget att flyga med och ska skolflyga med några nya på klubben så jag hoppar.

Admin kan ni va snälla och uppdatera trådnamnet till 2014? :D

Fixat.

Kenneth E
2014-01-04, 16:41
Var någonstans skall ni träffas?

9 sekundmeter vid havet.
Ken

Thomas
2014-01-04, 17:25
Går det bra att komma med en uppgraderad Oldtimer??

42915

Så ni har nåt att jaga??

Mr J
2014-01-04, 17:25
3 m/s kl. 12 enl. SMHI.
Jag kanske hälsar på.

Kenneth E
2014-01-04, 18:08
Då får vi hoppad att mrJ har rätt.
Vi har ännu inget planerat, så det finns risk att jag kommer, vart skall ni träffas?
Ken

Halcon
2014-01-04, 19:21
Går det bra att komma med en uppgraderad Oldtimer??

42915

Så ni har nåt att jaga??

Vilken snygg kärra - och riktigt fin motor !!!

Stiffe
2014-01-04, 20:04
jag har varit ute i dag ganska mycket men det blev beviljat några timmar imorgon också om vädret är ok , provflög min Spidex idag inomhus och det såg lovande ut så man är ju sugen testa den

Lite film från mobilen
https://vimeo.com/83394361

var exakt ligger stället fyrkantsdammen ?? hittade det nu intill campingen :)

Bertone
2014-01-04, 22:17
http://www.hitta.se/karta?ref=start#center=6175977:1327314&zl=14&bounds=6163904:1311744,6185120:1343104&type=sat&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&var=Lomma&rlm=1&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%221327314%22%2C%20%22y%22%3 A%226175977%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F131211-102608%22%2C%20%22t%22%3A%22Fpv%20140105%22%7D%5D

Infartsvägen norr om dammen var avstängd sist jag var där, men då öppnar dom vägen söder om dammen. Kul att vi blir några stycken. Flygfartyg med bara en propeller är också välkomna.
Vinden har tilltagit i prognosen ser jag, men jag är svältfödd på flygtillfällen och bryr mig inte.
C

Stiffe
2014-01-04, 23:33
http://www.hitta.se/karta?ref=start#center=6175977:1327314&zl=14&bounds=6163904:1311744,6185120:1343104&type=sat&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&var=Lomma&rlm=1&mp=%5B%7B%20%22x%22%3A%221327314%22%2C%20%22y%22%3 A%226175977%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimage s%2Fweb%2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F131211-102608%22%2C%20%22t%22%3A%22Fpv%20140105%22%7D%5D

Infartsvägen norr om dammen var avstängd sist jag var där, men då öppnar dom vägen söder om dammen. Kul att vi blir några stycken. Flygfartyg med bara en propeller är också välkomna.
Vinden har tilltagit i prognosen ser jag, men jag är svältfödd på flygtillfällen och bryr mig inte.
C

3 sek m men lite regn mellan 8-12 på smhi

jonte_malmö
2014-01-04, 23:58
Hej stiffe. Var har du hittat dem fina lamporna på din quad?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Stiffe
2014-01-05, 10:49
Hej stiffe. Var har du hittat dem fina lamporna på din quad?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Det som var på filmen är faktiskt led till nazan som speglar sig i aluarmarna , men jag har satt på led på framarmarna och dom har jag köpt på rcflight.se

Stiffe
2014-01-05, 10:52
Det regnar vad är uppfattningen ska vi avvakta lite ?

hawken
2014-01-05, 10:58
Det som var på filmen är faktiskt led till nazan som speglar sig i aluarmarna , men jag har satt på led på framarmarna och dom har jag köpt på rcflight.se

Snabb leverans från rcflight, dock samma som HK och därmed lite prisskillnad.

Ta absolut INTE den gula, den syns väldigt dåligt...


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Bertone
2014-01-05, 10:59
Bägge vägarna ör avstängda! Har aldrig råkat ut för det tidigare. Finns en annan plats 500m norrut. Jag står med min vita kangoo vid norra infarten

Stiffe
2014-01-05, 11:03
Hur är vädret ?

Bertone
2014-01-05, 11:07
Lätt regn.....
är du Fågelskådare - ta med kikaren! Här vimlar av fågelskådare

Stiffe
2014-01-05, 11:21
Lätt regn.....
är du Fågelskådare - ta med kikaren! Här vimlar av fågelskådare

Då är det populärt flyga antar jag , jagad av en flock uppretade fågelskådare :) jag avvaktar lite med vädret

Kenneth E
2014-01-05, 11:24
Jag håller också igen, men blir det bättre så.....
Ken

Bertone
2014-01-05, 11:28
Fågelskådarna är borta, södra infarten öppnad och regnet har upphört. Vi, 3st, kommer flyga i alla fall.

Bertone
2014-01-05, 13:34
Kallt! Och nu, lite blåsigt på slutet. Men det var gött att få flyga lite. Hade problem med att hexan "vandrade" runt i små cirklar i loiter. Hade dock försvunnit till sista batteriet. Thomas smög runt med snygga oldtimern + några andra kul grejer. Flera intresserade åskådare.
Christian

Thomas
2014-01-05, 16:33
Ja, liite ruggigt var det i det fuktiga vädret.
Men film blev det i alla fall, Christians hexa seglar förbi i nån sekvens.


http://vimeo.com/83427608

theailer
2014-01-05, 22:06
Jäklar va fint den flög

MathiasT
2014-01-07, 13:21
Hej!

Jag är nybliven medlem här efter tips från en bekant som har varit med ett tag. Flyger en quadrocopter med FPV och följer gärna med på nån träff i Malmötrakten nästa gång det beger sig.

Mathias

Kenneth E
2014-01-07, 13:29
Hej Mathias,

Du är välkommen.

Känner du till något intressant objekt, så får du själv gärna kalla till träff.
MVH
Kenneth

Kenneth E
2014-01-20, 15:17
Börjar planera in träffar inför 2014, kolla in #1 i denna tråd för information.

Tar tacksamt emot fler tips.
Ken

Kenneth E
2014-02-04, 18:52
Idag var fint väder i Malmö, tog och slutade lite tidigare för en tur vid brofästet.


https://www.youtube.com/watch?v=-uChqBrUPTQ



Ken

pezon_
2014-02-04, 19:01
Idag var fint väder i Malmö, tog och slutade lite tidigare för en tur vid brofästet.
Håller kanske fortfarande på att redigeras av Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=x13lh3S1G1Q

Annars får väl oredigerad version duga så länge, http://www.youtube.com/watch?v=fDfttoGS86Y
Ken

Videoklippet är privat enl youtube...

Kenneth E
2014-02-04, 19:04
Mitt fel nu skall det gå.


Videoklippet är privat enl youtube...

Stiffe
2014-02-04, 20:09
Fräckt :) Bra jobbat , ingående kik på skeppet som verkar vara mest kaffeved

Luft
2014-02-05, 06:20
Riktigt snygg film på vraket Kenneth E. Du har vunnit "Utmaningen" .
Lägg gärna upp filmen där så dom som följer den tråden inte missar filmen.

se länk...
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/39908-Utmaning-Malm%C3%B6bor-%28eller-turister-g%C3%A4ster%29?highlight=Utmaning

theailer
2014-02-05, 07:27
Riktigt bra filmat Kenneth!

Smajly
2014-02-05, 07:54
Idag var fint väder i Malmö, tog och slutade lite tidigare för en tur vid brofästet.
Håller kanske fortfarande på att redigeras av Youtube.
VIDEO
Annars får väl oredigerad version duga så länge,
VIDEO
Ken

Har hänt en hel del med den båten. Framgår dock inte när filmen är gjord men han säger att vraket legat ca 2,5 år och det gick väl på grund nån gång under 2010.
En liten filmsnutt från Sydnytt publiserad 1 aug 2013.. Då var det i betydligt bättre skick.
http://www.svtplay.se/klipp/1374068/batvrak-vid-oresundsbron-ska-bort

En annan: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5216895

Kenneth E
2014-02-09, 01:43
Tänkte bara påminna om träffar som är inbokade.
Kom gärna med egna förslag. Skulle behöva något åt Ystad och Helsingborg hållet.

Lite inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=-uChqBrUPTQ

Planerade träffar 2014:
Lördag den 22:e Mars, Båten vid brofästet. Obs. flyg inte över bron, Klockan 10-15
Lördag den 5:e April, Tylösand att flyga ut till Tylö. Klockan 10-15.
Lördag den 19:e April, Limhamns Kalkbrott, Klockan 10-15

Ken

neu
2014-02-12, 23:02
Hittade ett fräckt ställe på google maps 55.55034,13.008925 (sök på google maps)

Lagom med träd att flyga mellan och lite kullar och vatten för dom som gillar det. Finns dock en risk att det inte ser ut som på maps då deras kartor är 2-3 år gamla men det är bara att köra förbi och kolla om något är i närheten och har lite tid över.

Stiffe
2014-02-13, 08:43
Hittade ett fräckt ställe på google maps 55.55034,13.008925 (sök på google maps)

Lagom med träd att flyga mellan och lite kullar och vatten för dom som gillar det. Finns dock en risk att det inte ser ut som på maps då deras kartor är 2-3 år gamla men det är bara att köra förbi och kolla om något är i närheten och har lite tid över.

Det är vid Katrinetorps gård ser kul ut

Luft
2014-02-24, 15:30
Katrinetorps gård.
Numera en lergryta. Jag tog min Xu-Gong 8 (hopfällbar quad som alltid ligger i bagaget) och körde lite spaning på stället en blåsig dag. Jag var rädd för att quaden skulle blåsa iväg så jag körde mest i GPS läge.
Tänk på att man inte får köra bil på området trotts att bommarna är uppe och att inga skyltar finns ännu.

Leran såg så ospännande ut så att jag lade på spännande musik (eller inte)....


https://www.youtube.com/watch?v=jX8Ff3EDLEk

Kenneth E
2014-02-24, 16:20
Va, fuskar du!

Riktigt spännande musik hade ingen aning om att det såg så trevligt ut där, kan bli fint till våren sommaren.
Ken

neu
2014-02-24, 16:23
Det var ju tradigt. Tack för du kollade upp stället.