handdator

Visa fullständig version : RTF eller byggsats



teamleader
2013-01-14, 16:19
Hej

Om man som jag har begränsad ekonomi (och har finmotoriska svårigheter eftersom jag är neurologiskt funktionshindrad från födseln) är väl en RTF maskin bättre än en byggsats som kostar ca 3 gånger mer än en RTF maskin. Annars vet jag ju att man lär sig hur helisen är konstruerad om man bygger den själv?

pgrts
2013-01-14, 16:51
RTF är enklaste sätter att komma igång. Om du köper någon som är "kompatibel" med ett kändare system så kan du uppgradera sändaren till kommande projekt men även om det är en "engångs" som inte går att använda framöver så är det ingen stor kostnad.
Det viktiga är att flyga - inte att ha strul med att bygga och välja komponenter - sådant kommer kanske med tiden.

McRegor
2013-01-14, 17:42
Om du har lite problem med finmotorik och att meka så skulle jag föreslå att du väljer en enklare flygmaskin istället för en heli.
Speciellt i början brukar det bli en hel del kvaddar med helin och det innebär alltid mekande. Dessutom blir det rejält mycket dyrare att välja heli - i alla fall för de allra flesta om man väljer typ 450 heli eller större. Och är dom mindre så är dom ännu pillrigare att meka med.
Roger