handdator

Visa fullständig version : Glapp i HDMI konverter :(



Defuncta
2013-02-13, 18:50
Jag har kraftig klappkontakt på min hdmi konverter. Den är helt ny och jag tror inte att det är kabeln men ska undersöka detta närmare.

Det är mini hdmikontakten som sitter på konverten som verkar glappa, får dra ut hdmikabeln å sätta tillbaka den flera gånger för att få någon bild. Sen kan den försvinna när som helst.

Märket på konverten är cinestar freefly och köptes på quadcopters.uk, jag har mailat butiken men har inte fått nått svar alls.

Hdmi konverten är klädd med bara en krympslang, ska man ta bort den och titta på lödningarna eller vad ska jag göra?

Mvh Defuncta

Defuncta
2013-02-14, 21:54
Ingen som har något tips ang glappkontakt?

flunk
2013-02-15, 16:55
Kolla lödningarna på kontakterna... Vet inte hur den ser ut men den lär väl vara ytmonterad.
HDMI-kontakter är ganska känsliga, det kan vara själva kontakten som är skadad också.

Defuncta
2013-02-15, 20:22
Kolla lödningarna på kontakterna... Vet inte hur den ser ut men den lär väl vara ytmonterad.
HDMI-kontakter är ganska känsliga, det kan vara själva kontakten som är skadad också.

ska göra det, så här ser den ut:
36889

Defuncta
2013-02-19, 22:23
Har kollat lödningarna och allt ser bra ut, kan vara själva hdmi honan eller något av stiften. Nu har de blivit bra mycket värre, flög i helgen men fick bara bild en gång och då efter ca 5 min trixande med kontakten. Om jag bänder kontakten uppåt så kan de funka efter en stund...

Men om jag inte kan fixa till detta så måste jag nog byta ut den :/. Tråkigt med tanke på att den kostade 99 pund + frakt.

Vad tror ni om denna billiga? Är de bara skräp eller vågar man prova. Och isf är det svårt att ta bort rca honorna på kortet och löda kablarna direkt på?
http://www.amazon.com/Etekcity-Composite-Video-Audio-Converter/dp/B008FO7PQA

Mvh Defuncta

zooks
2013-02-20, 21:08
Jag har en motsvarande köpt på Goodbyeluck, men den fungerar riktigt bra!
Lite småpill att ta bort rca-kontakterna, men det går.


Vad tror ni om denna billiga? Är de bara skräp eller vågar man prova. Och isf är det svårt att ta bort rca honorna på kortet och löda kablarna direkt på?
http://www.amazon.com/Etekcity-Composite-Video-Audio-Converter/dp/B008FO7PQA

Mvh Defuncta

Defuncta
2013-02-21, 18:43
Är det någon av er som använder en fpv kamera för att se digital kamerans viewfinder? Jag tänkte försöka mig på att bygga en liten geekbox till fpvkameran och fästa den på min sony nex5 iaf tills den nya hdmi konverter kommer.

Om ni använder denna metoden hur har ni isf fäst fpv kameran?

Mvh Defuncta

beetle
2013-02-22, 08:33
Hej!
Kanske detta kan hjälpa.

Det går inte att ha så kameran visar bilden i 1080P läge på displayen, den måste vara inställd på 1080I.
Själv fick jag en röd rand över bilden i ca 3sek, sen försvann bilden helt för att sedan komma tillbaks.... och så där höll den på.

Fredrik

Stiffe
2013-03-24, 19:02
Är det någon av er som använder en fpv kamera för att se digital kamerans viewfinder? Jag tänkte försöka mig på att bygga en liten geekbox till fpvkameran och fästa den på min sony nex5 iaf tills den nya hdmi konverter kommer.

Om ni använder denna metoden hur har ni isf fäst fpv kameran?

Mvh Defuncta

Jag har en fpv kamera för att sikta med min Nex , den fäster jag bara med ett gummiband på nexen sidan om objektivet

SteffeB
2013-03-24, 19:06
Men är det verkligen bra det?

Själv känner jag att jag vill försöka få ner så många pixlar som möjligt på den färdiga utskriften, dvs. beskära så lite som möjligt. Misstänker att en kamera bredvid kameran inte visar exakt vad man tar kort på.

Stiffe
2013-03-25, 00:06
Nu jobbar ju inte jag professionellt som ett företag , men det funkar helt ok till de bilder jag tar , givetvis är det absolut bästa att se exakt vad man fotar , men som en tillfällig lösning helt ok

http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=36241&d=1359044204

http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=36247&d=1359044304