handdator

Visa fullständig version : Esm Skyrider



lennart wiklund
2013-02-28, 21:33
Trillade över en ESM SKyrider ny i låda till ett bra pris, hittade även en Ys 120nc i nära nyskick.bör bli en bra kombo tror jag. Hittade lite här om din skyrider Bokis! Har du kvar din? Flyger den bra? Något jag bör tänka på? Hur fungerar dom vridbara ställen? Någon som kör Ys? Fungerar det bra med deras pumpsystem? Lagom snurra till en sådan motor i skyridern? 15x6?? 16x6??

Lennart

bokis
2013-03-01, 07:18
Den flyger jättebra Lennart,i den där upprätta ställningen som bara en Skyraider har..Ställen som ESM har funkade hyfsat i den,efter att man smort,o efterdragit.
Trevligaste med den är att den oclså är snälla att få ner,inga hyss alls.
Men en lagom motor i den var en 91: a och eftersom kåpan är så pass liten så såg det bättre ut än en större klump och draget räckte mer än väl. Jag använde en OS 91 FS..
En YS 120 vore i mitt tycke väldans övermotoriserat,en Saito 91 med en 14x6-7 mera i min smak.
Och en sån har du väl på hyllan?:lollypop:

lennart wiklund
2013-03-01, 17:55
ajaj,jasså den blir för stor 120:an...attans,jag trodde den skulle bli lagom jag.Jo en 91:a kan vi nog skrapa fram ur gömmorna.Ska fundera lite grann.Den blir ju rätt maffig så jag trodde en 120 skulle bli lagom.hmm,får klura lite på detta.Hobbyrummet är ju inte iordningställt heller efter branden,så det lär ta ett tag innan det blir dags.