handdator

Visa fullständig version : Handla av Lindinger Modelbau?



Pelleflygare
2013-03-04, 11:49
Har någon erfarenhet av att handla via nätet av Lindinger i Österike?

numnutchris
2013-03-04, 11:55
Handlat flera ggr, brukar ta 5 arbetsdagar från det de skickat. Ny kund kan ibland ta ett par dagar extra, verkar fortfarande ta kreditkort "manuellt". Hyfsat bra på engelska också, jämfört med en del andra tüskspråkiga butiker...

bem
2013-03-04, 11:57
Jag har handlat där rätt många gånger, har hittills funkat bra.

/Bo

McRegor
2013-03-04, 12:20
Handlat där flera gånger - alltid fungerat bra. "Tyvärr" så kommer större paket med Poståkeriet direkt till dörren men eftersom dom inte talar om att dom skall komma så är man inte hemma och då kan det ta ett par dagar extra i värsta fall innan man får en avi i lådan och själv får hämta ut paketet. Men det skall vi ju inte klandra Lindinger för.
Roger

simonarvestrand
2013-03-04, 12:29
Det är väldigt många här på forumet som skriver att dom handlar därifrån och är nöjda

Zazzu
2013-03-04, 15:26
Jag kan bara hålla med smidigt snabbt och bra priser, fraktfritt över 90 euro. Jag har också "råkat ut för " poståkeriet fick vänta en hel helg på paketet. :banghead:

/Ulf

Gubbin
2013-03-04, 15:27
De tre eller fyra gånger jag har handlat av dem har det funkat utmärkt!

Lundmark
2013-03-04, 15:46
Har funkat bra för mig, bra priser och dom har i regel hemma i lager det mesta, därför jag beställer därifrån ibland.
första gången var det lite omständigt för att dom ville försäkra sig om att det var jag
som handlade med mitt kreditkort, fick maila in en kopia på passet och visa kortet, sen ringde banken och kollade om det var OK att lindinger drog pengar från kontot, så det tog ett par dagar extra.

Pumpe
2013-03-04, 19:55
Handlade där första gången för två veckor sedan, använde swedbanks e-kort och det gick hur bra som helst. Min sambo var hemma när poståkeriet kom så för mig var det inte heller något problem.

rnermfors
2013-03-04, 20:21
Kolla frakten om du ska lite större paket. Det står fraktfritt men är det inte vid stora paket typ 100 cc modeller. Jag fick pynta 129 Euro i frakt. Annars väldigt god service.

Parakos
2013-03-05, 10:54
Jag handlar det mesta från Lindinger och der-schweighofer när det gäller lite dyrare saker då man ofta kan tjäna en del. Gillar man Horizon hobby's produkter (Spektrum, e-flite, Hangar 9 etc.) så brukar de ofta ha kampanjer där man kan hitta saker otroligt billigt. Brukar som sagt ta runt 5 dagar för sakerna att dyka upp och det har aldrig strulat! Har bara varit i kontakt med lindigers kundservice och det har varit mycket positivt!

Reine
2013-07-17, 18:37
Hur spårar man paketet efter det lämnat Österrike? Har sökt på posten.se utan resultat.

numnutchris
2013-07-17, 19:41
Post?
http://www.post.at/sendungsverfolgung.php

GLS?
https://gls-group.eu/AT/de/paket-verfolgen

Posten brukar dyka upp på posten medan gls på något vis går schenker till privpak...

Reine
2013-07-17, 19:48
Tack, jag har kollat på post.at och där står att det har lämnat landet. Har två olika kollinr, ett med bara siffror och ett som börjar på CE och slutar på AT. Jag har sökt på båda hos posten.se och schenker.se utan resultat.

Matjon
2013-07-17, 20:29
Tack, jag har kollat på post.at och där står att det har lämnat landet. Har två olika kollinr, ett med bara siffror och ett som börjar på CE och slutar på AT. Jag har sökt på båda hos posten.se och schenker.se utan resultat.

När paketet väl har registrerats i Sverige så kan du söka på CEXXXXXXXAT på posten.se.

numnutchris
2013-07-17, 20:40
Räkna med fem arbetsdagar från beställningen (hmmm, kan ta nån extra i semestertider kanske) innan du kan hämta ut det :)

freddan_6
2013-07-17, 20:56
I bästa fall 3 dagar, vanligen 5 och i värsta fall 6 dagar hem, sen som Roger skriver berättar inte svenska DHL eller vem det är som levererar att de tänker leverera. Då kanske man har paketet i sin hand på 9 dagar. Lindiger skickar väldigt snabbt. Bara nöjd då de hittills levererat rätt och snabbt.

Reine
2013-07-17, 21:04
Enligt post.at så skickades paketet från landet den 15/7 kl 07:08 så jag tycker att det borde ha dykt upp på posten.se redan?

Matjon
2013-07-17, 21:59
Enligt post.at så skickades paketet från landet den 15/7 kl 07:08 så jag tycker att det borde ha dykt upp på posten.se redan?

På post.at kan du någorlunda läsa dig till var paketet är, det ska även genom Tyskland. Får du ingen träff på posten.se så har det inte blivit inläst i Sverige, så enkelt är det :)

Ilfrazr
2013-07-17, 22:32
Jag bedtällde för ett tag sedan och bockade i check/money order.
Betalar jag när paketet kommer till mig ?.
//Jens

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

pgrts
2013-07-18, 05:12
Jag bedtällde för ett tag sedan och bockade i check/money order.
Betalar jag när paketet kommer till mig ?.
//JensHar du beställt med att du ska skicka en check eller betalningsanvisning på beloppet till butiken så är det rimligt att de väntar på det innan de skickar ditt paket. Som jag ser är det vad jag normalt kallar för "förbetalning" du har valt. Finns det inte beskrivning på vilket konto du ska sätta in pengarna och vilket referensnummer du ska ange på betalningen? Att gå till banken och få utskriven en check eller anvisning till utländsk firma är inte direkt gratis har jag för mig.

Copterdude
2014-09-03, 17:01
Trodde inte det gick att packa sämre än Hobbyking men jag hade fel..
Såhär skickar lindinger 4S lipon... Notera avsaknaden av packtejp och inuti fanns bara ett tunt lager papper som skydd.
Lådan var öppen i ena änden vid leverans men batteriet såg ok så orkade inte reklamera. Dessvärre öppnades den andra luckan när jag skulle bära iväg den och batteriet föll ner i betong från typ 1.25m.. Det ser ok ut men vågar jag använda det ?
Jag skulle inte ens skickat en DVD i den där lådan, helt värdelöst. :(
Ska klaga till lindinger men deras support verkar trög.

47519

darkling76
2014-09-03, 17:17
Trodde inte det gick att packa sämre än Hobbyking men jag hade fel..
Såhär skickar lindinger 4S lipon... Notera avsaknaden av packtejp och inuti fanns bara ett tunt lager papper som skydd.
Lådan var öppen i ena änden vid leverans men batteriet såg ok så orkade inte reklamera. Dessvärre öppnades den andra luckan när jag skulle bära iväg den och batteriet föll ner i betong från typ 1.25m.. Det ser ok ut men vågar jag använda det ?
Jag skulle inte ens skickat en DVD i den där lådan, helt värdelöst. :(
Ska klaga till lindinger men deras support verkar trög.

47519

Det där hade jag reklamerat utan tvekan!
Men väldigt märkligt att det ser ut som det gör då jag har beställt massor (15-20) ordrar totalt genom åren av bla lipos och annat flygetyg( modeller) från Lindinger och
aldrig sett nåt sånt här.
Har alltid varit paketerat med bubbelplast och kartong över originalkartongen....

Skumt......måste vara nån prao i packen;-)

// Pierre

Copterdude
2014-09-03, 17:28
Jo skulle väl har gjort det direkt. Aja får se hur det går. Är så trött på supportärenden bara, därför jag la ner Hobbyking för alla problem och första försöket med annan firma får man detta. Man blir så trött...
Fick även problem med min quadram igår från annat företag där alla skruvarna trillar dän, skruvarna är av aluminium så det rekommenderas inte att köra locktite på dem då man lätt drar sönder huvet. Är tummmått på dem så inte så lätt att skaffa nya..

Blir nog en paus ett litet tag i denna hobby nu. Arghhh :P
Nån som känner igen sig när allt går åt pipan hehe ?


Det där hade jag reklamerat utan tvekan!
Men väldigt märkligt att det ser ut som det gör då jag har beställt massor (15-20) ordrar totalt genom åren av bla lipos och annat flygetyg( modeller) från Lindinger och
aldrig sett nåt sånt här.
Har alltid varit paketerat med bubbelplast och kartong över originalkartongen....

Skumt......måste vara nån prao i packen;-)

// Pierre

darkling76
2014-09-03, 18:25
Jo skulle väl har gjort det direkt. Aja får se hur det går. Är så trött på supportärenden bara, därför jag la ner Hobbyking för alla problem och första försöket med annan firma får man detta. Man blir så trött...
Fick även problem med min quadram igår från annat företag där alla skruvarna trillar dän, skruvarna är av aluminium så det rekommenderas inte att köra locktite på dem då man lätt drar sönder huvet. Är tummmått på dem så inte så lätt att skaffa nya..

Blir nog en paus ett litet tag i denna hobby nu. Arghhh :P
Nån som känner igen sig när allt går åt pipan hehe ?
Ja jo det är inget kul när det strular men det brukar lösa sig till slut.....
Själv har jag tampats med en reklamation på en nyinköpt lipo laddare från en lokal handlare i snart 4 månader....fortfarande inte löst trots att den har varit i väg på rep/ kontroll 3 gånger nu:-/
De hittar inget fel på den trots att jag har filmat felet under laddning av ett dussintal accar.....lyckades hitta ett antal modellflygare genom forum med exakt samma fel på deras nyinköpta(likadana)laddare också så nu får man se vad som händer....
Men men skam den som ger sig......ger mig aldrig på detta förräns de skickar en ny laddare eller pengarna tillbaka...