handdator

Visa fullständig version : Maiden krashlandning!



slaffe
2013-04-03, 19:33
Då var maiden krashen gjord! :D

Har en fundering kring min setup som något gör att något stör, uppenbarligen..
Flyger med 1.3 gHz länk, 400mW med IBCrazy Cloverleaf antenner. Radion jag använder är en Turnigy 9X med FrSky DF 2.4Ghz D8A-II Plus..
Märkte i går att när jag var ca 5 meter över marken, ca 50 meter bort så började telemetry modulen pipa korta pip, tänkte, vad nu då? så vände tillbaka.
Separerade antennerna från mottagaren så dem spretade ännu mera som ett V. Flög bort och runt igen men märkte inget.

Gjorde en flygning nu precis och när jag var ca 100meter bort och mellan 3-5 meter(?) över marken så flimmrade bilden till i glasögonen någon sekund och telemetry modulen började pipa direkt, ett kort, sen snabbare och då kraschade quaden. Försökte vrida den och vänta men han bara dök.. Har Fail-safe på landa.
Vad kan störa?

Det är ca 20cm mellan vlänk och radio antenner. Kör även med Low pass filter. Så det borde inte vara harmonics heller?

http://youtu.be/wuzhOkzFfkc

Edit: Verkar ha gjort en tabbe med videolänken, måste råkat byta kanal och glömt ändra tillbaka när jag gjorde tester för någon vecka sedan.. Låg och sände på 1240.. Istället för 1280.. Om det nu kan vara det!

frajje
2013-04-04, 14:55
Tja.. Är de bara du som inte har synkat bilden helt 100 eller laggar video länken?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

slaffe
2013-04-04, 16:23
Bara jag som inte synkat helt,lade inte ner någon tid på den filmen, ville bara få med de båda olika klippen som visade spraket i glasögonen :P