handdator

Visa fullständig version : Dji Naza problem (atti)med Graupner MX20



Impulze
2013-07-28, 01:06
Bytte radiosystem och då börja Atti läget att strula, är det nått jag inte har tänkt på? Har ju funkat klockrent innan jag bytte radio.

Har kalibrerat utslagen i assistenten och även kaliberat i sändaren. Nazan är tejpad sen tidigare så inga solljusfenomen.

Kanske nån som känner igen problemet?


//Matte

Stiffe
2013-07-28, 14:16
På vilket sätt strular det ? jag kör MX 20 och har inte haft problem

Impulze
2013-07-29, 21:50
Den håller inte höjden i atti-läget, möjligen under första minuten någorlunda men inte som förr.

Måste man justera nått i sändarens gas inställning, jag har ju gasen med fjäder i mitten.

//Matte

simonarvestrand
2013-07-29, 21:59
vet att en del ändrar på trottlekurvan för att få det bra , har själv inte behövt röra sådant

Stiffe
2013-07-30, 09:15
Den håller inte höjden i atti-läget, möjligen under första minuten någorlunda men inte som förr.

Måste man justera nått i sändarens gas inställning, jag har ju gasen med fjäder i mitten.

//Matte Jag har ingen fjäder på gasen och jag har planat gaskurvan något i mitten för att få den mindre känslig i mitten och därmed hålla sig på grönt några snäpp upp och ner

Impulze
2013-07-30, 15:32
Ok, jag ska se över gasen lite. Vill gärna behålla fjädern och mittläget då jag tycker det är bekvämt på min mk.

Men om man vill ändra gaskurvan så måste man väl byta till ett heliläge eller?

//Matte

simonarvestrand
2013-07-30, 15:47
det bror helt på vad radion klarar vilket jag inte har en aning om med din. men heliläge är inte så dumt tycker jag.
då har man i princip en färdigmixad flightmode switch ( gyrogain) sen är det bara att se till att få bort mixen på trottle och pitch

2013-07-30, 16:16
Får du grön pil på throttle i Naza assistant när radion står på halvgas?
En annan anledning kan vara att du har för klen lyftkraft.
Har du bytt till andra propellrar?
Ditt batteri kanske har gått trött?
Ingen voltage protection som spökar?

Stiffe
2013-07-30, 16:48
Ok, jag ska se över gasen lite. Vill gärna behålla fjädern och mittläget då jag tycker det är bekvämt på min mk.

Men om man vill ändra gaskurvan så måste man väl byta till ett heliläge eller?

//Matte Nej det finns en funktion som heter throttlecurve eller något ditåt även i flygläget , bläddra i menyn , kan kolla närmre när jag kommer hem

Impulze
2013-07-30, 18:17
Tack, ska kolla igenom menyn.

//Matte

Impulze
2013-07-30, 18:19
PÖ: Har nya accar , ingen volt protection.

Exakt samma maskin som funkat kalas tills jag bytte sändare. Men jag ska kolla i assistenten huruvida den håller sig inom området i atti.

//Matte

Stiffe
2013-07-30, 23:33
Tack, ska kolla igenom menyn.

//Matte kollat nu och "channel 1 curve" heter menyn och finns både i Flyg och heliläge

Impulze
2013-07-30, 23:38
Tack Stiffe! Ska kolla upp den menyn :)

//Matte