handdator

Visa fullständig version : Pitlab OSD-Autopilot-system



Flahultarn
2013-08-06, 10:58
Efter en del velande efter OSD/Autopilot-system bestämde jag mig för det nya Pitlab. Fick hem det igår och nu är min undran om här är någon mer som valt detta system som jag kan dela erfarenheter med=) Eller om jag uttrycker det annorlunda – som jag kan åka lite snålskjuts på till en början med =)

Det är ett riktigt avancerat system med de parametrar jag ville ha. Ska bli härligt när jag väl får igång det=)

Boopidoo
2013-08-07, 17:33
Ja vid sidan av RVOSD verkar det vara riktigt bra. Du finns iofs andra bra systern som ex APM men de OSD-alternativ som finns ex minimOSD att i min mening lite sunkiga ut då de är textbaserade.

Hade jag inte redan en bunt med RVOSD och visste lite inte info om vad som komma skall så skulle jag kanske också köpt en Pitlab.

Ska bli kul att följa din installation och konfiguration.

Flahultarn
2013-08-08, 23:09
Har varit lite försiktig och inte rusat iväg innan jag har koll på vad jag gör:) men det verkar tämligen bullet proof med anslutningar, inget som går att förväxla. Lött ihop strömsensorn ikväll vilket var lite knöligt (lödning är inget jag har någon större erfarenhet av, men det går…). Så imorgon blir det hopkoppling och konfigurering av den via programvaran. DEN är synnerligen användarvänlig! 4 helt fritt valbara layouter i osdn och om jag fattar det rätt har var och en av dessa en minimerad vy också. 9 waypoints i autonomi-läget med individuella höjdval som man lägger ut på en Google maps karta/satellitbild. Så, jo jag tror jag kommer bli riktigt nöjd:) Grabben har RVOSD V5 så ska bli spännande att jämföra…
Vad jag inte fattar däremot är hur jag ska lyckas få till pan/tilt med bara 8 kanaler. Osd kräver en och ap en, 6 kvar… men det verkar som det ska gå på något vis.