handdator

Visa fullständig version : Disco Maiden



HangerS
2013-09-25, 09:06
Maiden:

https://vimeo.com/75335529

Helt otweakad direkt ur kartong. Kopierade cc3d inställningarna från min standard disco och flög iväg :D
Måste säga att jag är ruskigt imponerad!

Tyvärr så sabbar Vimeo fortfarande mina final cut filmer och gör dom en smula ryckiga.

DrHanke
2013-09-25, 12:49
Får man ta del av dina CC3D inställningar så man slipper en helg i tweaking :) ? Har disco nr två på g med CC3D.

HangerS
2013-09-25, 13:13
Håll till godo:
http://fpvnordic.com/Disco900kv.zip

300 grader/sec rate inställning på den configen, så runt 40% expo kan rekommenderas om du inte vill ha en överraskning =)

lassebetong
2013-09-25, 15:48
Får man ta del av dina CC3D inställningar så man slipper en helg i tweaking :) ? Har disco nr två på g med CC3D.

Jag med, får kika lite på det.
Hoppas på flygning idag.

DrHanke
2013-09-25, 15:51
Håll till godo:
http://fpvnordic.com/Disco900kv.zip

300 grader/sec rate inställning på den configen, så runt 40% expo kan rekommenderas om du inte vill ha en överraskning =)

Grymt tackar!! Återkommer hur det gick :)

HangerS
2013-09-25, 16:04
Grymt tackar!! Återkommer hur det gick :)

No problemas.
Tänk på att kalibrera om escarna genom cc3d´t och kör igenom en radio kalibrering efter att du tankat in inställningarna så ska det nog funka fint.

senmathal
2013-09-26, 08:44
Trevlig film med bra kvalitet men vad är nöjet med att cirkla runt på en kyrkogård och ibland på ganska låg höjd över gravstenarna? Kanske inte så kul om någon går där och sörjer en nyligen bortgången anhörig. Tidigare har respekten för kyrkogårdar och våra bortgångna varit en självklarhet bland vuxna människor. Så verkar det inte vara längre.

/Mats

HangerS
2013-09-26, 14:41
Trevlig film med bra kvalitet men vad är nöjet med att cirkla runt på en kyrkogård och ibland på ganska låg höjd över gravstenarna? Kanske inte så kul om någon går där och sörjer en nyligen bortgången anhörig. Tidigare har respekten för kyrkogårdar och våra bortgångna varit en självklarhet bland vuxna människor. Så verkar det inte vara längre.

/Mats

Som du kan se så satt vi precis bredvid och hade full koll på att det inte befann sig en kotte vid kyrkan.
Åkningarna över rör sig om totalt kanske 4min och jag hade spotters bredvid hela tiden.

bjerred
2013-09-27, 10:37
HangerS,
efter att ha jämfört dina och mina inställningar rad för rad har jag kopierat utvalda stabiliseringsparametrar och nu provflugit.
Stabilt, tryggt.
Vi har olika quads, jag har vanlig Discovery, olika motorer, olika proppar, olika TX osv, till och med olika CC3D. Ändå funkade dina värden kanon för mig. Nu vågar jag nog FPVa på nästa träff om 8 dagar!
Lars

HangerS
2013-09-27, 11:14
HangerS,
efter att ha jämfört dina och mina inställningar rad för rad har jag kopierat utvalda stabiliseringsparametrar och nu provflugit.
Stabilt, tryggt.
Vi har olika quads, jag har vanlig Discovery, olika motorer, olika proppar, olika TX osv, till och med olika CC3D. Ändå funkade dina värden kanon för mig. Nu vågar jag nog FPVa på nästa träff om 8 dagar!
Lars

Kul att höra!

Inställningarna jag postade är tagna direkt från min vanliga disco.
Jag kör exakt samma inställningar på pro´n dock, enda skillnaden är att jag har minskat degrees/sec från 300 till 220.

Du kör dji750kv va?

bjerred
2013-09-27, 11:34
dji 2212/920KV, 1033 proppar, 3S

lassebetong
2013-09-28, 18:56
Tackar, funkade i min också.
Trots NMT 2830/750kv
Fick dock först knas med ppm och min immersion. Så jag rattlade ner dina inställningar på ett papper, laddade upp min sparade och knappade sedan in dina värden.
Nu var den helt ok att hovra runt i trädgården i alla fm.
I morgon siktar jag på lite fpv och misstänker att den är roligare än när jag fpv.ade med den i torsdags.

simonarvestrand
2013-09-28, 19:15
gött betongen, kanske kan få till lite fpvrace imorgon då. har fått till min qav400 hyffsat nu grymt bett i den.

Stiffe
2013-09-29, 00:13
Även om jag inte har nån cc3d själv all heder till dig HangerS som frikostigt delar med dig av inställningar , i vissa fall verkar det svårt , försökte få fram till en mikrokopter hexa en kompis har för något år sen , hittade inget nånstans som nån var villig dela med sig av ??? visst har man jobbat mycket för att få det bra är det kanske inte självklart att andra ska åka snålskjuts tycker ändå vi ska hjälpas åt när vi kan av kunskapen :)

HangerS
2013-09-29, 16:39
Även om jag inte har nån cc3d själv all heder till dig HangerS som frikostigt delar med dig av inställningar , i vissa fall verkar det svårt , försökte få fram till en mikrokopter hexa en kompis har för något år sen , hittade inget nånstans som nån var villig dela med sig av ??? visst har man jobbat mycket för att få det bra är det kanske inte självklart att andra ska åka snålskjuts tycker ändå vi ska hjälpas åt när vi kan av kunskapen :)

Tack! Det är bara kul att kunna hjälpa till =)