handdator

Visa fullständig version : Blåst av Goodluckbuy .....



Halcon
2013-09-25, 11:16
Jaha, så har man åkt på en blåsning igen - köpte två st gimbal motorer för $90 + frakt på goodluckbuy men som vanligt från Kina så skickar man fel grejor. Inga problem trodde jag , tog kontakt med dem och har mailat ett antal gånger och fick nu reda på att jag kan skicka tillbaka grejorna (efter att ha fotat dem som bevis) men det måste vara tracking nummer (kostar $45) men de erbjuder bara $10 för frakten .... deras "regler" säger så...... vad fan gör man?

Har ju hört att en hel del andra har haft problem men tänkte jag skulle testa dem ..... och det gick ju bra......

henke2
2013-09-25, 12:01
Jaha, så har man åkt på en blåsning igen - köpte två st gimbal motorer för $90 + frakt på goodluckbuy men som vanligt från Kina så skickar man fel grejor. Inga problem trodde jag , tog kontakt med dem och har mailat ett antal gånger och fick nu reda på att jag kan skicka tillbaka grejorna (efter att ha fotat dem som bevis) men det måste vara tracking nummer (kostar $45) men de erbjuder bara $10 för frakten .... deras "regler" säger så...... vad fan gör man?

Har ju hört att en hel del andra har haft problem men tänkte jag skulle testa dem ..... och det gick ju bra......

Mja, blåst och blåst. Det är ju trist när dem inte står för sina misstag, men det borde ju framgå i deras regler vad som gäller vid returer. Om detta regelverk förbisetts eller inte finns så är det ju inte dem som är skurkarna egentligen. Jag vet inte varför du börjar prata i engelska termer och pris i $ för frakten tillbaka? Rekommenderat brev upp till 250gram kostar 124kr till Kina enligt posten.se

Man får skilja på blåst och dåligt påläst.

FinnbyFraggel
2013-09-25, 12:02
Tråkigt när sånt händer...
Jag har klarat mig än så länge med sånt jag beställd från Kina, jag har inte handlat av Goodkuckbuy vad jag vet.
Det går ju bra att vara efterklok men namnet låter lite misstänkt.
Har en USBASP på väg hem som jag betalade extra frakt för att den skulle gå med standard och inte ekonomi men det verkar inte göra någon skillnad tyvärr då jag betalade det för 14 dagar sen och fortfarande inte fått något.
Beställde ett par kontakter och en förlängningskabel till 2.4 GHz modulen med fri frakt och dom prylarna kom på 10 dagar :-)

Impulze
2013-09-25, 19:56
Tycker namnet i sig är nog avskräckande Goodluckbuy :/

//Matte

cyberpete
2013-09-25, 20:49
Beställde i början på året 2st Hubxan X4 från GLB. Efter 2 veckor så fick jag bara en av dom och skrev till dom om detta.

Dom svarade med att jag skulle ta foton av det jag fått och skicka åt dom.

Tog foton och efter ca 1 vecka hade jag den saknade Hubsan.

Förstår dock inte vitsen med fotot i mitt fall då jag lika gärna hade kunnat få alla grejjerna men bara fotat hälften.

Halcon
2013-09-26, 13:25
Det spelar ingen roll vad deras regler säger - de kan ju skriva precis vad som helst. Det är ju principen att man som säljare inte kan eller vill stå för sina egna misstag utan låter kunden betala större delen av returfrakten så skulle jag vilja kalla det att jag känner mig blåst, ja.

Ang. dollar så var det för att folk skulle få en jämförelse va det kostar - ingen ide att snacka om $10 och sedan svenska pengar, det kostar ju mtsv. $45 att skicka tillbaka men vissa har kanske problem med att förstå dollar?

Om nu en motor väger 130gram inkl dess kartong så väger 2st motorer 2x130 dvs 260gram och det tillkommer kartong för att packa etc så då var vi väldigt snabbt över dina 250gr ....... vet inte var du fick 250gr ifrån förresten ....




Mja, blåst och blåst. Det är ju trist när dem inte står för sina misstag, men det borde ju framgå i deras regler v

ad som gäller vid returer. Om detta regelverk förbisetts eller inte finns så är det ju inte dem som är skurkarna egentligen. Jag vet inte varför du börjar prata i engelska termer och pris i $ för frakten tillbaka? Rekommenderat brev upp till 250gram kostar 124kr till Kina enligt posten.se

Man får skilja på blåst och dåligt påläst.

Halcon
2013-09-26, 13:30
Jo jag fick också ta foton och bifogade men trots det skrev dom tillbaka tre ggr att jag skulle skicka foto och ordernummer, trots att jag bifogat ordernumret i emailen och i ämnesraden! Så när jag idag fick ytterligare en förfrågan om ordernummer så stod det i deras ämnesrad som de skickade till mig klart och tydligt "ordernumber " och så själva numret ...........



Beställde i början på året 2st Hubxan X4 från GLB. Efter 2 veckor så fick jag bara en av dom och skrev till dom om detta.

Dom svarade med att jag skulle ta foton av det jag fått och skicka åt dom.

Tog foton och efter ca 1 vecka hade jag den saknade Hubsan.

Förstår dock inte vitsen med fotot i mitt fall då jag lika gärna hade kunnat få alla grejjerna men bara fotat hälften.