handdator

Visa fullständig version : Köpråd nytt Radiosystem.



Husqy
2013-11-10, 15:08
Hallå.

Skall investera i ett nytt radiosystem i prisklass 3000-4000kr.
Tanken är att i framtiden börja med Fpv longrange flygning så systemet bör gå att bygga ut för att klara det.
Vad har ni att säga om Hitec Aurora 9 2.4ghz?

Mvh Rikard.

Äpplepaj
2013-11-12, 09:34
Jag är supernöjd med min.
Enkel att programmera, manualen är tjock och välgjord men radion är så enkel att förstå ändå så den blir onödig =)
Ser spänningen kvar på batteriet direkt genom mottagaren.
Väldigt mycket radio för pengarna och mottagarna kostar inte mycket heller om du har flera modeller.
Rekommenderar!

Carl
2013-11-12, 09:51
Hej!
Hej!
Detta är enl. mitt tyckande det bästa köpet för dagen! Något dyrare än din budget, tyvärr, men den billigaste SG 14 jag hittade!

http://3fhobbyservice.jetshop.se/futaba-14sg-radio-nyhet-p-1851-c-201.aspx

Mvh. Roger.

Fluf
2013-11-12, 10:17
Skulle vilja slå ett slag för FrSky Taranis som i grundutförande kör 16 kanaler med några km räckvidd och telemetri. Sändaren löser även longrange 2.4Ghz 12kanal utan telemetri. Som borde vara god för ca 5km. Om du vill komma ännu längre går det alltid att trycka i en Dragonlink eller liknande FM system i modulporten.

Problemet är bara att få tag på radion då den är så populär att den säljer slut på förbokningar hela tiden.

bem
2013-11-12, 16:43
Är den så populär FrSky Taranis att den tar slut direkt? Är problemen som en del hade med radion (spakarna bl a) i första leverenserna åtgärdarde numera? Fin radio annars vad jag sett.

/Bo

senmathal
2013-11-12, 22:57
Jag har funderat på en Taranis och sökt både i Sverige och utomlands men alla gånger jag har tittat har det stått slutsåld eller backorder. Jag har inte orkat ställa mig på någon kölista som man brukar erbjudas att göra.

Har fått för mig att spakproblemet var av lite mera akademisk karaktär och något som möjligen rena tävlingspiloter skulle kunna märka. Dessutom finns det några tips på nätet hur man kan åtgärda spakarna. Om det är åtgärdat på senare sändningar vet jag inte men skulle tro att det är det.

/Mats

Matsa
2013-11-13, 03:24
Helnöjd med min Aurora 9'a
Med lipoacce i så flyger man hela da'n ju :0)

Matsa...