handdator

Visa fullständig version : FatShark 600TVL CMOS V1?



Ålänning
2014-01-24, 19:18
Nån som har erfarenhet av FatShark 600TVL CMOS V1 som FPV-kamera?
http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2500
Passar på fråga nu när jag beställde en häromdagen, som levereras till dörren om några minuter. :-D

Luft
2014-01-24, 22:19
Ha ha ha. Beställa först och fråga sen. Jag hörde en läkare som stod och mumlade på sjukhuset: -Söva först, operera sen. Söva först, operera sen.
Jag panikbeställde också en för att den är ganska liten, så det skall bli intressant och se hur den klarar motljus en vintereftermiddag. Det skall vara vindstilla i Skåne i morgon så vi får väl se om den i alla fall klarar en molnig dag.

Ålänning
2014-01-24, 23:07
Jag har i alla fall konstaterat att rätt kamera har kommit och den ser ut som på bilden. =) Så hittills ser det ljust ut!! Jag lade den nånstans...

/MickeM - som laddar en massa ackar för att filma isbus från quads i morrn...

Luft
2014-01-29, 18:30
Jag tyckte kameran var OK, men jag har inte testat den i motljus ännu. Hur gick det själv?

Witalis
2014-01-29, 18:57
Hoppas att den är bra.
För att jag lyckades med köpa en efter jag såg denna tråden.

Har kört med Hero 3 BE fram tills nu men nu. Men nu hänger den i en gimbal så jag tyckte den verka lämplig och ville inte vänta fyra veckor på en från Kina.

Har bara gjort ett bänk test för att se om den funka. Det gjorde den 😃

Ålänning
2014-01-29, 20:45
Jaa det var den ja... den ligger på bordet än. Har en videolänk på gång så jag tänkte lägga allt i min tricopter.

Ålänning
2014-02-03, 20:26
Testade min kamera och monterade sen allt klart på en tricopter.
Bilden va ju finfin de få sekunder jag testade inomhus i full belysning för att se att kameran skulle bli rätt väg. ;-)
Blir testa i helgen om vädret tillåter.

Witalis
2014-02-03, 21:21
Jag testade min i helgen som var. Tyckte den var bra men jag har ingen vidare erfarenhet av fpv kameror. Har även en Pilot HD men den är väll sådär vad jag förstått.

Har mest kört med GoPro men nu hänger den i en gimbal. Så det blir lite fel.
Men den var väldigt ljus i jämförelse med min GoPro och så blev ju synfältet lite annorlunda pga linsen.
Men har beställt en Fatshark 2,5mm lins som de säger ska ge samma synfält som en GoPro.
Så det ska bli spännande att se.

Smajly
2014-02-23, 19:38
Hur har det gått här?? Har ni fått testa era kameror och kan ge lite bra info/fakta om dom.. kanske nån videosnutt så man kan se kvalite..

Witalis
2014-02-23, 19:43
För min del har det varit dåligt med flygning :(
Regnar ju bara när man är ledig..

Ålänning
2014-02-23, 20:48
Mja, tricoptern med kameran ligger i sin låda i väntan på bra väder. Det har vart sol i två dagar nu, men blåsigt. I och för sig har jag glömt bort tricoptern... blev inomhusflygning idag istället. =)

Utmanaren2002
2014-04-09, 22:19
Kollegor
Min Fatshark 600TVL är en stor besvikelse. Den klarar inte av att dämpa ljus från klar himmel marken blir helt mörk! Man ser inte att flyga FPV under såna förhållanden. I andra ljusförhållanden speciellt vid jämt dåligt ljus är den ok. Någon mer som upplevt damma sak?
Göran

Luft
2014-04-10, 06:36
Min funkar bra i motljus och visar både klar himmel och färger på marken. Den ger inte bara en siluett av träd. Jag ser färger och grenar även i motljus acceptabelt. Men den slår inte min TBS69.

Utmanaren2002
2014-04-10, 16:31
Konstigt? Finns det några justeringar att göra? Min är helkass...
Göran

Ålänning
2014-04-10, 20:44
Jag har flugit min på min tricopter (som jag inte orkade göra bra fäste till och så har jag sålt den).
Nu har den på en DJI quad och flugit lite med den och jagat rådjur. Funkade helt okej, men det var lite skymt när jag flög så jag har inte upplevt den i "dagsljust" än. Enda justeringarna jag gjorde var på Fat Sharksen och det dög bra, för den gången. =) Blir nog mer flyga bara man skulle få tid och det är bra väder. Det kostade ju inte så mycket...

Utmanaren2002
2014-04-10, 20:53
Jag har dålig bild på min Flysight 7" monitor också. Jag börja misstänka att det är fel på min kamera men det känns jobbigt att reklamera den till HK så det blir nog att köpa en ny...
Göran

Ålänning
2014-04-10, 21:14
Krävs ju bra videolänk och skärm före man kan klanka ner på kameran. =) När jag testade inomhus med Fat Shark 5.8 och Fat Shark Base så tyckte jag det var bra bild!!

Utmanaren2002
2014-04-10, 22:04
Jag har Fatshark Attitude 5,8 och bra länk. Det är bra bild utan motljus och stora ljuskontraster men när jag flyger är det oftast blå himmel och då uppstår problemet! Jag ser inte marken tillräckligt bra. Jag flyger FPV med min Y6:a med likadan videolänk med en Fatshark 420TVL helt utan problem vid stora ljuskontraster så nåt lurt är det med 600:an!
Göran