handdator

Visa fullständig version : Rv jet kopia..



jugg
2014-01-25, 22:39
Hobbyking har gjort en liknande maskin som rvjet.

http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=1E49D862-2A4D-4A96-A574-338F1F1D52AA

har en på väg hem.... Men dom verkar försvinna fort... Med länken får man ca 25 dollar i rabatt, finns i eurostore.

Grimm
2014-01-26, 11:29
Ska bli kul att se vad du tycker om den!
Jag tycker personligen att den här är snyggare än förebildens brutna måsvinge...
Vad blir det för setup i övrigt, autopilot?, Lipo?, kamera?
Några saker som blir speciellt intressanta att se.
1. Flygegenskaperna
2. Flygtiden
3. Hur bra glaset i nosen släpper igenom ljus och ev. reflexer.
Håll oss uppdaterade!!

Swedishclouds
2014-01-26, 12:52
http://youtu.be/OqLoG7C6DYw#aid=P9ETeRW_SL4

Sugen själv, men avvaktar till du kommer med betyg..
Reflektioner verkar vara ett problem om ni tittar på ovanstående länk

jugg
2014-01-27, 01:58
Blir kittet, så får man se om man får uppgradera lite sen

någon RTH och stabi blir det, vet inte vilken bara.

acc blir allt från 3300-4000

PinDuke
2014-01-27, 07:42
Med tanke på att kameralinsen ser ut att sitta ganska långt från domen är det inte konstigt att dom får reflektioner.

Boopidoo
2014-01-27, 07:59
43395

@Grimm
Smaken är som baken... men om du stör dig på den sk måsvingen är det bara att strunta i den. Det är vingförlängarna som skapar måsvingeprofilen för att bibehålla TP trots olika spännvidd. Ursprungliga RVJET är den korta vingen och HKGD har ungefär samma spännvidd som den.

@PinDuke
Jo, jag förstår inte själv varför de har bemödat sig med en relativt invecklad PnT utan att bry sig om bildkvaliteten. När linsen är placerad så långt in kommer det alltid att bli reflektioner och det kommer exempelvis att vara omöjligt att använda reflektiva kupolen (ex chrome som finns till RVJET). Vi lade ned mycket tid, omsorg och resurser för att inte tumma på bildkvaliteten.

Kenneth E
2014-01-27, 09:08
HK motto, bättre att sälja än utveckla och framför allt prova ut lösningar och verkar köra på första förslaget som kommer upp.
RVjet är säkert en bra- och genomtänkt maskin även om priset och utseendet inte lockar mig(Framför allt priset, hade det varit lägre hade jag haft en idag).
Ken

Boopidoo
2014-01-27, 09:54
RVJETen blev dyr bla på att allting skickades från flera olika fabriker i världen till USA för QC och paketering. Förhoppningsvis kan Vova lösa det billigare för nästa tillverkningsomgång. Oavsett det högre priset tror jag inte att Rangevideo tjänar särskilt mycket pengar på RVJETen. Troligtvis har HK betydligt större marginal trots det lägre priset.

Det är betydligt enklare för HK som har en rullande process för tillverkning och troligtvis betydligt större serier att göra saker billigare. Detta var ju både vår och Rangevideos första modell någonsin.

Vi har flera nya koncept på gång men kommer att fortsätta att prova ut och ta vår tid. Det är helt omöjligt att försöka konkurrera med HK avseende pris utan vi får göra som vi börjat med att satsa på kvalitet och support istället. Kanske måste vi tom lämna hobbysegmentet helt och satsa på professionella användare istället ifall det inte går runt. Men det tycker jag för egen del skulle vara mycket tråkigt.

Ålänning
2014-01-27, 20:11
Egentligen är inte RVJET såå dyr för det man får. Det är bara det att alla vant sig med att flyg ska kosta 50€ och servona 4 dollar och motorn kaanske 11 USD, osv. Tack vare HK? Ju mer skit vi köper, desto mer skit tillverkas och desto fler av kvalitetstillverkarna försvinner. Men efter en viss tidsperiod har skittillverkarnas grejer nästan kommit ikapp. Jämför tex en Turnigy-motor idag mot en likadan kvalitetsmotor för 5 år sedan.

Kjelle köttspak
2014-01-27, 20:32
Köp den riktiga ! mycket coolare att ha orginalet. än nån larvig kopia. Plus att skaparna finns här på forumet och är mycket hjälpsamma med suport.
Kameran ser ut att sitta långt ifrån doomen tror det blir reflektioner som fan. skulle förvåna mig om någonting väsentligt är bättre på kopian.

Boopidoo
2014-01-28, 07:09
Tja priset verkar ju bättre. Även om jag tror att man får vad man betalat för. ;)

Men jag köper och fortsätter att köpa från HK. Har faktiskt en P51 Old Crow på väg från Nederländerna. Även om denna säkert också är billig på bekostnad av kvalitet.

Avseende HK support så väntat jag fortfarande på ett paket jag beställde i oktober. HKs åtgärd är att nu, efter mycket trassel, starta en utredning som kommer att ta 4-6 veckor... tur att jag egentligen inte behöver grejerna.

simonarvestrand
2014-01-28, 08:16
Hks support är rolig ibland. testade ett par 1,3 antenner från dom vilket visade sig vara usel kvalitet 2 av 4 hade lödningar släppt vid leverans. jag fick visa med bild att dom va trasiga + att jag efter detta va tvungen att visa att jag hade demolerat dom så mycket att jag inte kunde laga dom sen kunde dom ersätta mig.

vill man ha en vinge som rvjet och vill ha support om något är fel så köp från hk väldigt fel.
Nu va det även lite bök med rangevideo när jag hade problem men tackvare att vi har kajaken och boppi här i sverige så löste det sig bra.

Kenneth E
2014-01-28, 09:25
Själv köper jag inget från HK om det inte är mindre saker, som kontakter, kolfiberplatter eller dyl.
Ken

Aldrig en modell

Johansson939
2014-01-29, 19:52
Ang. den riktiga RV JET. Om man kör med den korta spännvidden på 1,55. Vad är max fart och vad är lägsta fart på den?
Flygtid, ser gärna en tid runt 40 minuter. Lämplig motor, fabrikat och kv på den. Acc/accar och storlek på dom i mAh och S.
Trodde bara att den större spännvidden funkade på dom.

Boopidoo
2014-01-30, 14:37
I min setup på RVJET så flyger jag rätt enkelt över 40min med följande setup:
- Motor: Turnigy 3548-1100kV
- Batteri: Zippy 3S8400 (för Traxxas Slash)
- Propeller: APC Folding prop
- Max.fart: Jag har flugit i strax över 170km/h med fullgod kontroll
- Längsta fart: ~40km/h (sättningen vid landning brukar ske kring ~30-35km/h)

Som mest har jag flugit i ca 45min med den här setupen. För övrigt kanske RVJET-specifika frågor kan tas i RVJET-tråden? ;)

Johansson939
2014-01-30, 16:46
Tack för svaret, är flygtiden med långa eller korta spännvidden.
Verkar inte hitta RVJET tråden, en länk skulle uppskattas.

Boopidoo
2014-01-30, 17:13
Flygtiderna är med korta vingen. RVJET-tråden finns i forumdelen "FPV Flygmodeller": http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/33126-Rangevideo-flygande-vinge

Boopidoo
2014-01-30, 22:46
Haha, har ni sett det här? Vilken underbar optisk upplevelse... det blir inte skarpt förrän ni slår på HD. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=s3XNVElQK-c