handdator

Visa fullständig version : blade 120 sr batterier



fennstam
2014-02-23, 20:26
Hej
I boken så står det att 500mAh ska laddas med 0.7 amps. Men googlar man laddningen på dessa batterier så skriver folk att man bara ska ladda med 0.3 amps för att 0.7 tar sönder batterierna. Vilket ska man rätta sig efter Igentligen. Batteriena heter 25C 520mAh 3.7V 1S1P (1.95Wh)

Tack på förhand

darkling76
2014-02-23, 21:15
Hej
I boken så står det att 500mAh ska laddas med 0.7 amps. Men googlar man laddningen på dessa batterier så skriver folk att man bara ska ladda med 0.3 amps för att 0.7 tar sönder batterierna. Vilket ska man rätta sig efter Igentligen. Batteriena heter 25C 520mAh 3.7V 1S1P (1.95Wh)

Tack på förhand

Nu vet jag ju inte vad du har för lipo och hur många C du kan ladda med men du kan utan problem ladda med 1C dvs 0.5 amp.
Kör du på 1c så håller garanterat accarna längre än tex trycka på med 2C eller mer dvs 1.0 amp och uppåt.
Jag laddar i stort sett alla mina lipos på 1.5 C som i ditt fall då skulle vara 0.75 amp.... dock kör jag i stort sett bara med Hyperion nu för tiden där man kan trycka i med upp till 5C och de håller vad de lovar.
Inga Turnigy/nanotech eller dylikt för min del då jag testat en bunte sådana och inte blivit särskilt imponerad av varken kvalitet/livslängd eller pris heller för den delen i längden.
Kan det vara så att du har E-flites original lipos till denna heli så rekommenderar jag att du uppgraderar till bättre accar då dessa original accar är mindre bra för att uttrycka det milt.

//Pierre

fennstam
2014-02-24, 00:02
Oki jag kör med orginal laddare och accar. Laddaren går att ställa till max 0.7 som de rek i boken. Ska se om jag hittar andra accar som är bättre. Tck för svaret.