handdator

Visa fullständig version : cc3d settings fråga



svensiano
2014-11-09, 11:39
Jag har en quadcopter som flyger jättebra, vill se hur den är inställd från förra ägaren, och ändra lite på den.
När jag kopplar in den till openpilots gcs så hittar den min quadcopter. men jag ser inga inställningar.
Måste jag göra vehicle setup wizard på min dator innan den kan känna igen den helt och hållet?

Och kommer den möjligtvis då att radera tidigare inställningar ?
Jag vill ju inte jättegärna sluta upp med en drönare värt en tegelsten.
Tacksam för hjälp på förhand!

Cinzano
2014-11-18, 17:10
Du har troligen en annan version av firmware och kanske även bootloader på prigramvaran du installerat på din PC i förhållande till vad du har på dig CC3D kort ... Man kan sätta den i ett form av recovery läge ... då kan den läsa vad du har för version ...

Cinzano
2014-11-18, 17:11
Kolla då vad du har för version .... men blås inte in den nya versionen rakt av ... Då kan du tappa dina inställningar ... utan ta då hem den versionen som du har på ditt kort o installera det i stället på PC;n ... kolla alla inställningar ...

Cinzano
2014-11-18, 17:13
Sedan efter det stoppar du in den senaste ...en ny version är på gång i dagarna tydligen med ett nytt flygläge kallat Acro+ som skall ge en kombination mellan grunstabilitet och avancerat ...

Sen stoppar du tillbaka om det behövs samma inställningar .... och kör en konfig med radion och balancerar osv ...