handdator

Visa fullständig version : Banggood?



Thomas
2015-01-05, 22:21
Nån som har handlat därifrån? http://www.banggood.com/
Visserligen en Kinashop med dess kvalitét, men priserna är ju därefter.
Och så har dom ett UK Warehouse, bra för tull&moms!

Som sagt, några erfarenheter?

simonarvestrand
2015-01-05, 22:25
många ggr. aldrig några problem . sällan uk har vad man vill ha tyvärr

Sent from my SM-G900F using Forum Fiend v1.3.

Henke80
2015-01-06, 06:01
Samma som Simon. Handlar mycket rc o elektronik. Har till o me laddat ner appen nu:)
Håller med Simon me om att UK inte har så¨mycket.

Väntar på lite saker nu.

Mvh Henke

jocke1963
2015-01-06, 08:29
Köpte 2 st Cheerson cx-10 micro-quads därifrån, inga problem.
Tog väl 2-3 veckor att få hem dom.
Flyger riktigt bra, trots sin litenhet..
http://www.banggood.com/Cheerson-CX10-CX10-Mini-24G-4CH-6-Axis-LED-RC-Quadcopter-RTF-p-926614.html

Ted_B
2015-01-06, 09:10
Jag har alldeles nyligen fått hem lite saker därifrån, en Micro-quad, en hubsan x4 med några extra batterier plus lite annat smått.
Det funkar att beställa därifrån men leveranstiden upplevs som lång, har man tid och lust att vänta så är det ok men för mig så kan det vara värt att beställa på närmre håll om inte prisskillnaden är alltför stor.

FinnbyFraggel
2015-01-06, 09:19
Jag har 35+ ordrar och är väldigt nöjd med deras service, normal frakt brukar ta ca 3 veckor men det går ofta att betala 150:- för att få express och få hem grejerna på under en vecka.
/Jonas

Ted_B
2015-01-06, 09:24
Jo, jag är väl för snål för att betala extra för frakten :)
Om man kör på expressaltenativet, blir det inte ganska säkert så att det förtullas av fraktfirman då?
Med vanliga posten verkar småpaket oftast gå igenom utan moms och hanteringsavgifter.

High Five
2015-01-15, 02:23
Jag la en order 30/12 på 2 st Cheerson CX-10A. Enligt hemsidan fanns de då i lager. Efter två veckor får jag mail att de inte fanns några i lager men om jag väntade 18-20 dagar till så skulle de få in nya. 5 veckor extra för nåt som skulle finnas i lager luktar illa så jag avbeställde min order. Får se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna, men de angav 48 timmar.

UndCon
2015-01-15, 09:01
Jag har köpt mycket från dem och jag har varit i kontakt med deras support för reklamation och RMA - allt har fungerat mycket bra.

oddname
2015-01-15, 12:26
Jag ville gärna slå ett slag för att de är extremt dåliga. Beställde en väska till min CX-20, skulle passa fint om man kikade på bilderna. Först och främst, valde UK-warehouse, de hör av sig och kräver MER pengar till frakten trots det räknas ut automatiskt. Vägrar skicka innan dess, men tycker väskan verkar värd det så inget att bråka om.

Får väskan, inredningen ser inte alls ut som någon bild, de hänvisar till att jag valde fel artikel och de har en annan snarlik som ska passa, men bilderna på båda artiklarna är exakt samma, enda skillnaden var att ena hade fler färgval. De vägrar erkänna fel trots varenda bild var missvisande.

Så får försöka fixa eget skum nu så att allt passar, väskan i sig är det inget fel på. Men de har en typisk kinamentalitet när det kommer till stora företag.

High Five
2015-01-19, 03:42
Jag vill tillägga till mitt missnöje med ordern på 2 st CX-10A att jag fick mina pengar återbetalda 1-2 dagar efter jag fått besked om återbetalning, precis som utlovat. Det skötte dom utmärkt.

kristoferahlqvist
2015-01-19, 13:39
Jag beställer alltid från banggood. Har gjort minst 50 ordrar från banggood. Har alltid gått bra, ganska ojämn leveranstid beroende på från vilket lager de skickar.

En gång skickade de mig fel videosändare och då skickade de mig direkt den jag skulle ha och jag fick även behålla den de först råkade skicka mig som även var dubbelt så dyr.