handdator

Visa fullständig version : Nybörjare, 250mm Quad-bygge



knop3se
2015-01-22, 22:02
Hej! Jag är nybörjare på allt som har med RC-flygning att göra, men köpte mig en Syma X5C-1 (mode 2) Qaudcopter från Kina för ett par månader sen och tycker det är riktigt kul, dock har det varit mycket vind och blåst senaste tiden så det är inte mycket man flugit precis och den är så lätt att den är svår att flyga när det blåser. Har dock även en liten Nano Qaud som jag flyger inomhus med och tränar lite med (U207 Intruder). Den senaste månaden har jag kollat mycket på youtube om de här populära 250mm Quadarna som man bygger själv, det här med FPV verkar ju sjukt kul, jag tror jag kollat och läst tillräckligt mycket nu för att veta hur man skruvar och löder ihop en egen och även hur man ställer in en OpenPilot CC3D Flight controller så jag har nu bestämt mig för att bygga en egen quad, inget FPV grejs ännu dock, väntar lite med det, Fatshark goggles, kamera och sånt är ju inte billigt precis, väntar även med t.ex. en Mobius kamera. Valde CC3D controllern då de verkar lite enklare att ställa in jämfört med Naze32 controllers (och klonerna Flip32, Dragonfly32 etc).

Här är ett screenshot på vad jag beställt från Banggood för ca 2000 kr, ca tusenlappen för quaden och en tusing för Radiosändare/mottagare, batteriladdare och batterier (köpte en extra motor också som inte är med på bilden) och förhoppningsvis har jag beställt allt jag behöver, ni får gärna ta en titt och se om jag gjort något misstag men jag tror allting ska fungera, fick kompromissa lite efter vad som fanns i lager.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1804660/order_bg1.jpg