handdator

Visa fullständig version : Hobbyking marine 60 esc



Andreash
2015-04-14, 05:03
hej har en relentless båt med en marine 60 a esc i den bryter när jag ger full gas halvgas går bra .Sitter orginal motor i .Likadant om jag kör på 3 eller 4 celler. kopplar jag ifrån batteriet och tillbaka igen så går den nån sec sen bryter den igen .någon som har nån ide om varför?

Data Dan
2015-04-14, 08:11
Kast esc min gjorde något liknande bytte esc
Ps går att köra på 5s
OBS kolla timinen

Fluf
2015-04-14, 09:07
Kolla belastningen och batterierna. Med för låg C-rating och/eller dåliga batterier så kan spänningen droppa under belastning så att ESC går ner på safe-läge.

Per-Fredrik
2015-04-14, 11:32
Eller en dålig (kall) lödning av kontakter på batterisidan eller motorsidan av reglaget. Jag skulle testa att löda om allihop till att börja med.

Andreash
2015-04-15, 00:27
Har lödat om allt och c talet ska räcka till och batterierna är i bra kondis,så det är väl esc som är skrot. Varför kan man inte använda en flyg esc? visst backen blir man av med men om man använder en som är förstor så borde det ju inte bli några värmeproblem det funkar ju i täta små flygkroppar borde ju funk i båt med eller?

Andreash
2015-04-15, 00:40
5s Data Dan då måste den bli ganska hysterisk eller :) .Har även lite problem med att den går snet i vattnet lutar under körning vill slå runt när man släper gasen .får för mej att den över planar på nåt vis hur ska propp vinkel vara ?vart ska viktpunkten ligga för att den ska gå bäst ?nån som har tips.

Data Dan
2015-04-15, 04:45
Ja det kan man lugnt säga kör oftast med 4s 2200 40c har ett 120 Ā esc vattenkylt skulle inte rekommendera att köra utan kylning att den lutar under körning det gör min med testa att flytta accen till andra sidan
OBS efter någon minuts snabb körning så kör jag lite lungnare för att kyla tror att tror att jag kör Max 5 min och accarna är varma när jag tar ut dom kan ta en bild i kväll på proppener vinkel

Andreash
2015-04-15, 22:05
Hade varit kanon på en bild av proppen. tack!