handdator

Visa fullständig version : ESM F7F Tigercat Premiär



Matsa
2015-04-21, 23:31
Lyckades klanta till det så ställen fälldes in medans planet stod på backen så några luckor ej fungerar. Därför flygs Tigercaten med ställen ute.

Men själva premiären gick hur fint som helst, bara kameramannen som inte var kompis med kameran :0)


https://www.youtube.com/watch?v=khbCrcHn0Sw

Tack för kaffet :0)

Matsa...

Thomas
2015-04-22, 06:44
Grattis till lyckad premiär!!
Härligt när två motorer sjunger i samma tonläge...

Matsa
2015-04-22, 07:36
Tackar Thomas, ja det låter rätt gött även med 2taktare.

Nu blir det till att byta ut några gångjärn och laga ett par
Luckor för landställen sen på't igen ��

Matsa...

bokis
2015-04-22, 08:29
Tjusigt!Många motorer e roligt!!

jocke1963
2015-04-22, 10:04
Snyggt!
Kom ni fram till vad det var för fel på den blå el-Cuben?

Fluf
2015-04-22, 10:19
Härligt ljud i de 25cc bensinarna :)

Hon flöt riktigt fint, kort start och landning. Verkade riktigt snäll i luften. Grattis till en härlig premiär.

Matsa
2015-04-22, 11:46
Tjusigt!Många motorer e roligt!!

Örongodis helt klart :0)

Matsa...

Matsa
2015-04-22, 11:49
Snyggt!
Kom ni fram till vad det var för fel på den blå el-Cuben?

Tack, tack Farbror Jocke :0)

Jo en cell i accen gav upp så den fick för lite spänning, propellern fick sig en smäll så jag mätte och klippte
den någorlunda jämn så Cuben flög sen igen som den skulle dock varvade motorn lite mer med sämre dragkraft.

Matsa...

Matsa
2015-04-22, 11:54
Härligt ljud i de 25cc bensinarna :)

Hon flöt riktigt fint, kort start och landning. Verkade riktigt snäll i luften. Grattis till en härlig premiär.

Tackar Fluffis.

Jodå hon kändes som en stor jättestadig Calmato Sport om man nu ska jämföra med något :0)
Måste bara ställa in mer skevutslag för jag avbröt en påbörjad roll då det gick alldeles för sakta.

Återstår bara att byta 2 gångjärn och limma några fästen som släppte när ställen råkade gå in
då hon stod på backen.

Men matchande färg finns med så det ska nog snart vara fixat.

Matsa...

Per P
2015-04-23, 07:52
GRATTIS till en lyckad premiär av en skitsnygg kärra!!

Nyfiken på en grej dock, hur mycket höjdroderutslag har du - mätt i mm i bakkanten på rodret? Min katt har förmågan att dyka med nosen vid landning - de blir ju lite nostunga med ställen ute =)

Matsa
2015-04-23, 08:47
GRATTIS till en lyckad premiär av en skitsnygg kärra!!

Nyfiken på en grej dock, hur mycket höjdroderutslag har du - mätt i mm i bakkanten på rodret? Min katt har förmågan att dyka med nosen vid landning - de blir ju lite nostunga med ställen ute =)

Tackar Per.

Utslaget är ca 20mm upp på höjdrodrets bakkant från nolläge.
TP'n påverkar ju lite med hur en kärra beter sig, min är satt efter manualen.

När hon står på backen fulltankad och man lyfter nosen ca. 7cm så tippar
hon bakåt självmant. Kärran väger alltså lätt på noshjulet.

Matsa...

Boar
2015-04-23, 16:01
Grattis! Snyggt flugit!

O d är inte bara för min egen böjelse för tigercats (för dom e ju sjukt vacka i luften) :D

Pontuz
2015-04-23, 16:35
Grymt!:applouse:

Snickarjävel´n
2015-04-23, 17:10
GRATTIS till en lyckad premiär av en skitsnygg kärra!!

Nyfiken på en grej dock, hur mycket höjdroderutslag har du - mätt i mm i bakkanten på rodret? Min katt har förmågan att dyka med nosen vid landning - de blir ju lite nostunga med ställen ute =)


För du kör så förbannat framtungt Per. Har ju sagt åt dig att TP precis framför stabben är optimalt :icon_pidu:

Matsa
2015-04-23, 17:25
Grattis! Snyggt flugit!

O d är inte bara för min egen böjelse för tigercats (för dom e ju sjukt vacka i luften) :D

En får tacke.
Dessutom förvånansvärt lättflugen / landad.

Matsa...

Snickarjävel´n
2015-04-23, 17:29
En får tacke.
Dessutom förvånansvärt lättflugen / landad.

Matsa...


Stort grattis till en mycket lyckad premiär. Och premiär landningen ska vi inte ens tala om , fullkomligt strålande.....

Matsa
2015-04-23, 17:33
Stort grattis till en mycket lyckad premiär. Och premiär landningen ska vi inte ens tala om , fullkomligt strålande.....

Tackar Snickarn, ja det gav verkligen mersmak :0)

Matsa...

Per P
2015-04-26, 15:16
För du kör så förbannat framtungt Per. Har ju sagt åt dig att TP precis framför stabben är optimalt :icon_pidu:

Jo hehe... men Tigerkatten blir tyvärr framtung vid start o landning eftersom den måste vägas av med ställen infällda - och de väger en hel del o fälls ut framåt :lollypop:

Men oavsett så är det en riktig pärla att flyga, o ljudet från 2 motorer är riktigt gutt!