handdator

Visa fullständig version : ESM models finns ej mer??



Per P
2016-02-12, 11:00
Jag ringde HAB idag för o kolla om ESMs landninsställ, men fick då höra att de gått i konkurs o inte fanns längre. Nån som vet något om detta? Vore ju riktigt surt om de slutade göras - mina favoritmodeller ju :concern:

mrfxcoupe
2016-02-12, 12:06
Fan vad tråkigt :-( Jag gillar ESM's modeller. Har en Hellcat och hade hoppats på fler warbirds i från dom.
Men försvinner dom finns det ju inte så många Scala arf i denna klass att välja på. Tråkigt..

Ålänning
2016-02-12, 19:05
Slött. Har en ESM Stuka och den gillar jag... http://forum.motorportalen.net/download/file.php?id=11497
Istället så väller marknaden över av billigt skräp som tillverkas i massmängder.
Men men, konsumenterna styr.

Sebbe
2016-02-12, 20:55
Vad jag vet finns esm fortfarande, vq warbirds tar in deras modeller fortfarande...


//Sebbe

affas
2016-02-12, 21:01
Har hatt direkte kontakt med ESM og de sier selv at de er i produksjon men vet at det har vært lange perioder der de ikke har kunnet levere. VQ er vel en av de få som har fått varer på en god stund.

Har en ESM Bf 109E med Saito til salgs hvis noen er interessert?

Ålänning
2016-02-13, 18:52
Ah, VQ Models gillar jag också, bäst för dem att de inte slutar. Riktigt hållbart och lätt flyg, har en Pilatus Porter PC-6:
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?p=58832#p58832

Per P
2016-02-14, 08:19
Jag ringde Minicars i fredags o frågade dem om lite olika saker. Bland annat varför de inte har några esmmodeller hemma o varför de samtidigt har avtal som säher att andra inte får skicka till Sverige etc etc. De hade varit i kontakt med ESM för några veckor sen o de körde för fullt, så vad de fick ifrån att de lagt ner car det ingen som visste. Så förhoppningsvis kommer det väl in ett gäng modeller framemot sommaren igen ☺

mrfxcoupe
2016-02-14, 12:34
Fan vad skönt att höra. :-)
Ser att Rcflght säljer ESM också.. Dom har ett hyfsat stort utbud.
Får se om det blir en till ESM till nästa år.. Men först skall min Hellcat upp i år. Längtar :-D

affas
2016-03-16, 19:40
Har testet mange ESM modeller for ESM direkte og har hatt mye kommunikasjon med direktøren hos ESM og tror det går lenger før de evt klarer å levere. Det har vært mye problemer som jeg skjønner ikke er løst ennå