handdator

Visa fullständig version : Bra plats att flyga quad på i Fagersta med omnejd?



Koffe84
2016-03-29, 16:06
Hej!

Är ny i både Fagersta och i mitt multi-rotor intresse och söker bra platser att flyga på i Fagersta med omnejd. Jag flyger inte FPV och behöver ingen större yta att röra mig på än så länge. Värderar tillgänglighet och att det inte ligger för nära bebyggelse så att jag inte stör någon!


Tack för hjälpen!
/Kristoffer

Fluf
2016-03-29, 16:54
Kolla efter lokala flygklubbar. Alltid roligare att flyga med andra och finns troligen fler busflygare där :)

McRegor
2016-03-29, 18:38
Närmaste klubb är väl i Norberg men det är en rätt aktiv klubb å andra sidan.
Roger

Koffe84
2016-03-29, 19:20
Tack för tipsen Roger och Fluf, hittade klubben i Norberg när jag googlade, men jag vet inte om jag är så intresserad av att gå med i en klubb nu på direkten. Jag vill mest bara ut och flyga så smidigt som möjligt :)
Åkte en sväng runt Fagersta nu och vid de båda idrottsplatserna finns det ju gräsmattor, men de används ju å andra sidan redan ganska flitigt...

McRegor
2016-03-29, 20:04
Hej,
När det nu blir varmare och skönare och inte minst ljusare så drar ju aktiviteterna på klubbfälten igång på allvar.
Även om du inte tänker vara med i Norbergs-klubben till en början så åk gärna dit och kolla. Dom brukar ha nån "fast" flygdag varje vecka men kommer inte ihåg om det brukar vara onsdag eller torsdag. Och grabbarna/gubbarna är trevliga så klubben är absolut värd ett besök.
Sen har dom sitt traditionella Kristiflygar-meeting på denna torsdag och det brukar dra en hel del flygare från klubbarna i området - bl a från vår klubb.
Bra länk när man letar klubbfält - http://propellerhead.webs.com/index_gps.htm
Roger