handdator

Visa fullständig version : Beställa batterier från Banggood?



JonasH
2017-02-24, 18:22
Hej,
Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte:)

Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!

Krille
2017-02-24, 19:15
Det har kommit regler på hur man får skicka lipo batterier via flyg. Nu vet jag inte vart gränsen går men vid ett visst Volt antal samt ett visst mAh så får man inte skicka via flyg utan endast båt.

JonasH
2017-02-24, 19:17
Det har kommit regler på hur man får skicka lipo batterier via flyg. Nu vet jag inte vart gränsen går men vid ett visst Volt antal samt ett visst mAh så får man inte skicka via flyg utan endast båt.

Jag försökte beställa 3 st 1S 150mA...

uffe_46
2017-02-24, 19:20
Prova med HK, det funkar där fick ett par 4 cells idag

JonasH
2017-02-24, 19:30
Prova med HK, det funkar där fick ett par 4 cells idag

Hittade inga lämpliga där tyvärr. Håller tummarna att BG skickar dem:)

McRegor
2017-02-24, 20:44
...eller så handlar man i Sverige...:)
Oftast mycket snabbare.
Roger

Thomas
2017-02-24, 20:44
Jag har beställt småbatterier (LiPo) från BangGood, har fått hem dom utan problem...

Ålänning
2017-02-24, 21:48
Herregu! Köp från Sverige! Finns flera firmor i Sverige som fixar vilka ackar som helst åt er. De skickar till och med till Åland.

Priset? Va int så snåla! =) Märkesbatterier kostar lite mer jo. Dessutom håller de fler ggr och håller bättre, och de är bra samt levererar (bättre) tills de går slut. Så man spar pengar genom att köpa bra grejer. I alla fall enligt min erfarenhet. Mina bra ackar still going strong. De billiga har åkt iväg.

JonasH
2017-02-24, 22:17
Jag har faktiskt precis hittat batterier här som jag ska beställa om de andra inte dyker upp. Ofta blir det så att man beställer tillbehören samtidigt som man beställer planet eller som i detta fall en quad.
Har beställt batterier härifrån förut och sajten heter iabrc.com

McRegor
2017-02-25, 00:57
Personligen köper jag mer och mer grejor från Sverige - och emellanåt från annat EU-land. Prisskillnaden på många grejor är inte så stor längre samt att leveranstiden ofta räknas i enstaka dagar - och t o m fraktkostnaden är numera högst överkomlig.
Idag fick jag t ex Tattu-ack (mycket bra priser) och lite annat småkraft från http://www.mbs-rcmodels.se/
Frakten gick på hisnande 29 kr och det tog ett par dagar...:)
Roger

SniffSwe
2017-02-25, 02:23
Jag gör lika som Roger numera. Det som jag hittar i Sverige köper jag oftast i Sverige, annars tittar jag i andra EU-länder. Ibland blir det från Kina om det inte är bråttom och jag hittar ett bra pris. Batterier köper jag bara av butiker i Sverige eller EU och bara kända märken.
Jag har tidigare köpt några LiPo-accar ifrån eBay och fått kasta dom efter bara några användningar, jag har även 20 st 1,2V NiMh batterier liggande här som alla var döda när jag fick dom. Visst man får oftast pengarna tillbaka men det viktigaste blir ofta i slutändan om man har prylar som funkar eller inte och då känns dom hundralapparna man tjänat in helt värdelösa om man står på fältet och inte kan flyga :/
Tex. förra vintern var jag på isen en strålande varm och solig dag och flög FPV-quad när VTX:en slutade funka. Jag hade Fatshark-googles, Fatshark 16:9-kamera, Futaba 14SG FASST etc...men VTX:en var en billig från eBay. När den dog så kortslöt den FPV-kameran som kostade 700:- så den brann upp. Det var inte kul att stå där och inte kunna använda prylar för ca 10 000:- bara för att man varit snål(eller inte visste bättre). Jag åkte då hem och beställde en ImmersionRC 600mW VTX och en ny FPV-kamera. Det var uppenbart att det hade blivit billigare att gjort det på en gång :)

JonasH
2017-02-25, 11:31
Jag hör er:)

Fick nu mail från BG att de har skickats så tricket fungerade:)

YipYip
2017-03-18, 02:48
Stötte nyss på det här problemet (fixar inköp åt en webshop med drönare) att de inte vill skicka batterier från kina längre. Jag har inte lyckats lista ut varför riktigt än men det verkar som att de vanliga transportörerna åt typ banggood och liknande sidor inte vill ha med lipo att göra. Fick bara svar att "we have no shipment".

Har snackat med en väldigt stor fraktfirma på hemmaplan som vi använt förut och de hade inga problem med att agera forwarder åt oss även med lipo. Så förhoppningsvis ska jag lösa så det kommer ett lass med små billiga batterier till tex QX90 och den storleken. Faller det väl ut så hoppas vi ha ett riktigt bra samarbete med den här fraktfirman som då får lösa alla våra inköp från kina (duger inte med 2 månaders frakt om man ska försöka driva en butik :P )

Jag antar att det extra jobbet som lipo innebär inte går hem hos fraktbolagen som skickar med gratis frakt helt enkelt.

C-man
2017-11-27, 20:33
Det är lite underligt detta, för det gäller bara Sverige och lösa batterier(LiPo och rundceller),på ett sett är det ju bra då kinesiska säljare är hmmmm "liberala" med äktheten på varor och batterier bör nog allt vara äkta vara med tanke på riskerna, men där jag brukar beställa prylar ifrån så går det bra att beställa till Danmark men inga batterier till Sverige, och hur F-N har sverige lyckats få till något sådant från kinesiska handlare som säljer kloner på ALLT!?
Är det postmord som helt enkelt är så fruktansvärt usla att inte ens kineserna litar på att de kan hantera batterier?
Något luktar konstigt i denna fråga!

Herill
2017-12-14, 07:47
Hej,
Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte:)

Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!


Gens ace EU batteries do ship to Sweden

Robert76
2017-12-21, 11:19
Sök efter Hobby star på Ali express. Fick 2st 4S 1500mAh 100C 14,8v lipo levererade hem på 13dagar detta pgr att dom skickar dom direkt från USA omgående. Ska beställa fler därifrån då jag gav 450:- för 2st

Hittade länken

https://www.aliexpress.com/store/product/CNHL-G-PLUS-1500mAh-14-8V-4S-100C-Lipo-Battery-Pack-for-FPV-Racer/1991084_32820152425.html?spm=2114.12010612.0.0.176 73342brrdZD

waqr
2017-12-21, 12:58
Kolla även Hobbyking. Har hur mycket ackar som helst till riktigt bra priser.

Köper alltid från HK och har aldrig haft några problem med dom ackarna. Svårt att motivera att köpa ackar i Sverige med tanke på priserna tycker jag......

McRegor
2017-12-21, 17:27
Handla ifrån Hobbykings EU-lager så får ni grejorna inom 1 vecka (vanligtvis). Hade en 4S-ack nyligen som visade på stor spridning på Ri tämligen omgående efter att jag fått den. Reklamerade via deras formulär på nätet, dagen efter var reklamationen godkänd (en lördag) och påföljande onsdag hade jag ett nytt batteri. Och givetvis fick jag behålla det reklamerade batteriet. Inte mycket att klaga på utan snarare tvärtom.
Roger

Stig H.
2017-12-25, 18:34
Har just nu precis samma erfarenhet som JonasH av nekad leverans från BG av några extra Eachine-lipos. Trodde att det kunde ha att göra med leveransproblem så här års - tillfälligt slut på lagret. Det gick ju faktiskt utmärkt för BG att skicka quaden med ett batteri monterat! Man vill gärna ha sina extra-batterier med just Eashines kontakt - annars dög det förståss med vilket lipo-fabrikat som helst.

Ska nu försöka göra samma trick som Jonas!

Stig H.
2017-12-25, 18:52
Fraktbranchen ÄR rätt knepig numera. Jag försökte som privatperson utan framgång skicka en bil-ljuddämpare till Tyskland för ett halvår sedan. Det var alla möjliga problem med både Schenker, PostNord och DHL. Nyligen skulle jag beställa cykeldelar från ett företag i England, men de svarade att deras fraktleveranser gick inte till Sverige men till Norge och Finland. Ska vi skylla det på PostNord också kanske.....

Robert76
2017-12-25, 23:18
Fraktbranchen ÄR rätt knepig numera. Jag försökte som privatperson utan framgång skicka en bil-ljuddämpare till Tyskland för ett halvår sedan. Det var alla möjliga problem med både Schenker, PostNord och DHL. Nyligen skulle jag beställa cykeldelar från ett företag i England, men de svarade att deras fraktleveranser gick inte till Sverige men till Norge och Finland. Ska vi skylla det på PostNord också kanske.....

Eller så köper du från länken jag postade , Verkar vara bra mycket bättre kvalitet än det skiten som skäppas med Quad:en

Finns ju andra batterier också än den jag länkade till

Sen tror jag det är våra politikers fel. Kemikalieskatt kanske är inblandad eller något annat korkat? Har för mig att det endast gällde svenska handlare iof men med tanke på all skatt på skatt man ska betala så kanske det finns en hake för vissa utländska säljare.

McRegor
2017-12-26, 07:10
Så länge det är inom EU så lär knappast"politikerna" hindra nån att handla varor utan snarare tvärtom så att hoppa på politiker bara för att enskilda handlare inte skeppar t ex cykeldelar till Sverige känns väldigt märkligt. Det är nog de enskilda företagen som skall klandras i så fall - eller dolda förbud ifrån t ex nån tillverkare som redan har en distriubutör i Sverige. När det gäller LiPo så finns ju numera begränsningar hos flygbolagen och det har ju att göra med flygsäkerheten.
Roger

Robert76
2017-12-26, 08:45
Så länge det är inom EU så lär knappast"politikerna" hindra nån att handla varor utan snarare tvärtom så att hoppa på politiker bara för att enskilda handlare inte skeppar t ex cykeldelar till Sverige känns väldigt märkligt. Det är nog de enskilda företagen som skall klandras i så fall - eller dolda förbud ifrån t ex nån tillverkare som redan har en distriubutör i Sverige. När det gäller LiPo så finns ju numera begränsningar hos flygbolagen och det har ju att göra med flygsäkerheten.
Roger

Ja fast varken China eller USA är med i EU så jag vet inte vad du antyder?

För det andra hittar du INGEN på Banggood som skeppar ett batteri till just Sverige, Varför inte till just Sverige? Varför går det bra till 152 andra länder men inte Sverige? Ja varför skulle det inte ha med politik att göra? Menar vi har flygskatter,Kemikalieskatter och gud vet vilka andra skatter som gör att folk utanför EU inte vill göra affärer med Sverige,Tycker inte det är konstigt alls

Stig H.
2017-12-26, 11:45
Nä, i mitt fall lyckades inte JonasH trick att fejka leverans till USA. När jag nu försöker beställa får jag beskedet "Sold Out Currently!" och det är ju ganska troligt eftersom quaden marknadsförts hårt inför julhelgen.

Man får väl vänta lite och beställa längre fram - som sagt just den lilla eachine-kontakten på liposarna vill jag gärna ha och det är svårt att klara sig med bara 1 lipo som räcker till 3-4 minuters flygning och sedan invänta 20 minuters laddning.

McRegor
2017-12-26, 19:39
Robert - syftade på Stigs försök att beställa ifrån England.
Har ytterst svårt att tro att det finns nåt specifikt politiskt beslut för att hindra att vi köper LiPo ifrån Kina. Däremot är som sagt flygbolagen svårflörtade numera efter vad jag förstått.
Roger

Ålänning
2017-12-26, 20:18
Jag reagerade också på det där med inblandningen av politiken. !?!? Pga diverse bränder av Litium-batterier ombord så drabbades allt och alla vad gäller frakt av dessa batterier från ett visst antal Wh eller helt och hållet. Så om en leverantör inte skickar LiPo's, då är det bara att ta från någon som kan skicka, flera kan nog för att de har det ordnat för sig. Det kostar en hel del att skicka om det ska med flyg dock, om de inte har nåt avtal för det. Sen finns det ju de som skickar ändå, kan väl kalla det oansvarigt fast det oftast inte händer något...

Herill
2018-06-27, 09:20
Hej,
Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte:)

Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!
shoppa 220mah 1s (http://www.gensace.de/tattu-220mah-3-7v-45c-1s1p-lipo-battery-pack-with-molex-plug-5-pcs-pack.html)från gens ace, de skickar till Sverige.